monteur gezocht omgeving Den Haag

pindakaas

MF veteraan
15 jul 2008
1.457
744
De situatie: mijn vx800 maakt een tikkend geluid uit de voorste cilinder en verbruikt te veel olie naar mijn zin. Misschien is het wel gewoon een klep of de spanner, maar ik lees ook horror verhalen over big ends of versleten zuigers.
Ik rij er al een hele tijd mee zonder dat het erger wordt, maar nu is het toch tijd om er wat aan te laten doen.

Ik ben net verhuisd naar Den Haag, dus ik ken de omgeving niet zo goed. Ik zoek dus een goede monteur in de omgeving den haag, het mag ook een fanatieke hobbyist zijn die wat bij wil verdienen, want als ik hem naar een van de gerenommeerde zaken breng betaal ik de hoofdprijs en dat is hij misschien helemaal niet meer waard.

Ken je of ben je een monteur die mijn probleem aan durft te pakken stuur dan even een berichtje. Over de prijs worden we het dan vast wel eens.
 
En in DH zelf zit n Motoport (Wateringen), daarachter van Veen (aardige lui, ervaren monteur). In Leiden heb je nog AB motoren, van horen zeggen n goede zaak.

post #1000 *O*
 
Laatst bewerkt:
Thx voor de reactie, het zal inderdaad zeker niet de eerste post zijn, maar kon het zo snel niet vinden met de zoekfunctie. De grote namen heb ik ook al gevonden, maar ik hoop eigenlijk op een enthousiaste hobbyist of een monteur die ook in de avond uurtjes wat bij klust, want de grote zaken gaan zeker meer vragen dan de motor waard is.
 
Van Veen wist me te vertellen dat het de nokkenas ketting spanner is en dat de reparatiekosten de waarde van de motor overstijgen, helaas voor mij dus.
 
Rij met je motor naar de motorkelder in capelle, zorg dat Rien de onderdelen voor je besteld en doe het samen met Rien zelf. Leer je ook iets van en je hebt een leuke zaterdagmiddag. Kosten: de spanner en een paar uur brughuur a 7,50 per uur.

Toch?
 
Bij mij in de straat zit een goeie monteur en hij is niet duur. Pure motorliefhebber is het;
Nieuw Beginpagina

Ik heb sloops gebeld,m ik ga er straks even langs, thx voor de tip. Als het dan nog te duur is ga ik inderdaad even kijke of Rien een oplossing is, maar van veen verwachtte er 10 uur mee bezig te zijn, dus ik weet niet of dat een optie is, het zou zeker wel de leukste manier zijn denk ik.
 
10 uur voor een kettingspanner? Ik ben suzukifreak, maar ken de vx serie niet als sleutelobject, maar 10 uur is wel lang lijkt me of vergis ik me?

Maar als het zo is, heb je die 10 uren al verdiend. Is al gauw 50 per uur is 500 euro in de knip. Das lekker!
 
Laatst bewerkt:
Om aan het blok te kunnen sleutelen moet eerst het achterwiel eruit, achterbrug eruit, cardan los, blok eruit, en dan een uurtje sleutelen voor een onderdeel van 50 euro!
Ben wel 10 uur bezig geweest maar 't was voor mijn zwager en ben een voorzichtige sleutelaar.
Succes en pak de achterste spanner ook mee!
 
Achterbrug hoeft er niet uit, blok kun je er schuin uitkantelen.. Kost je wel je rug dus met z'n tweeën doen. Tik komt meestal doordat je zuiger is versleten. De spanner heeft er niets mee te maken, het kan alleen zijn dat je distributieketting te ver uitgerekt is maar dan gaat het ratelen en rammelen. Als de slijtage nog niet te gek is kan een (twee) nieuwe zuiger volstaan. Is het te ver dan moet er een overmaat+0,5 mm in en uitboren. Helaas, dat is niet de meer moeite.. Hoeveel kilometers heeft hij gelopen?

P.S. ik kan eventueel een blok op de kop tikken.
Groeten Ad
 
Terug
Bovenaan Onderaan