Mooiste goedkope toermotor

Nou ik heb zelf een kawasaki GTR1000 sinds 5 maanden.
Als je daar naar zoekt en er eens op gaat rijden.
Ik was gelijk verkocht.
Behoorlijk wat motor )met cardan aandrijving) voor niet teveel geld.
Succes,
Jan
 
BMW K100 </bevooroordeeld>

Ook kardan, makkelijk (goedkoop) onderhoud, Duitse degelijkheid!, ook kofferbeest, veel ruimte, comfortabele motor. De looks zijn niet je van het, maar daar gaat het niet om als je een goede goedkope toermotor zoekt.
 
de xj 900 f
hij is snel een FJ 1200 rijd je er uit tot de 210 ook met een schurgerkuip er op
toert lekker
smijt en gooi fiets
cardan onderhoud vriendelijk
zuinige motor ongeveer 1op20 met normaal rijd gedrag maar toch wel met snel optrekken
60 per uur in zijn 5 is mogelijk en dan trek ie nog als een beer naar de 200

waarom heb ik hem niet meer '( om dat ik nu een FJR 1300 heb zelfde fiets maar dan net eem anders meer power en snelheid :}

suc6 met het vinden van je :]
oja meer als 1500 euro hoeft ie niet te kosten en een showroom uitziende motor waar niet mee gereden is ,is meer versleten dan een gebruikte machine want een motor moet rijden en niet stil staan voor de poetser :W

ps er staan op MP ook wel es xj 900 s [diversion] voor rond de 2500 ook een mooie moderne keuse
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vroeger nog op een XJ 900F gereden en heb nu een GTR 1000.
Wanneer ik de twee vergelijk valt mij toch wel op dat:

-De Kawa merkelijk groter is dan de XJ, dus voor mijn lengte ( 1.91) beter zit
-De actieradius van de Kawa merkelijk groter is.
-De standaard koffers van de Kawa prima zijn, bij de XJ vind je alleen after-market.
-De Kawa een veel stijver frame heeft, dus beter door de bochten scheurt.
-De kuip van de Kawa veel beter beschermt bij slecht weer.
-De Kawa toch wat moderner oogt ( maar smaken verschillen)

Heeft ie dan geen nadelen????
bwa euhhhh toch wel
- de midenbok is alleen geschikt voor sumoworstelaars.
-Boven 165 gaat ie een beetje zweven


Maar ik zou voor een Kawa opteren............

greetz
Herman
 
Yamaha XJ900S diversion
90pk, 90Nm, halve kuip & cardan.
24 litertank, nromale rijstijl 1:18 (toeren 1:22) geeft je 400km actieradius.
Prima fiets, en gaat zelden kapot.
voor 2500 vind je al goeie.
Ook zijn voorganger XJ900 is goe.
 
TIP:

ZOEK NAAR EEN MOOIE BANDIT 1200S

Het eerste type moet wel binnen je budget passen denk ik, en het is een fiets die bulkt van heerlijk soepel koppel... Kofferset scoren op Marktplaats en de wijde wereld in! :]
 
in belgie koop je voor 2500 euro al een xjr 1300 !!!! invoeren naar nederland is zo moeilijk niet, enkel opletten dat de motor standaard is!!!!!!!!!!!!!
 
Een oude BMW RT (zo'n 2klepper) 80- of 100 RT komt misschien ook nog in aanmerking, maar die zijn weer wat duurder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou gaan voor een kawasaki GPZ1100, de goedkoopsten hiervan zit je op de grens van je 2500 euris, maar pas dan wel op voor achterstallig onderhoud. De GPZ is een fijne toermotor waar je ook nog een keer lekker sportief mee kunt rijden
 
Is een Suzuki Katana GSX 1100S met 70km op de teller iets om mee te toeren voor nog geen 1000eurie
 
Mijn XJ600N '95 is heeeeeeel mooi met maar 24.500km op de klok nog goed voor vele kilometers ;)
 
Wat wil je voor een toermotor, wil je een fiets waar je na een kleine 600km afstapt omdat je het mooi geweest vind of wil je een fiets waar je dan nog lachend een stuk door kunt?
wil je een kuip of niet, bagage in koffers?
Hoe handig ben je? Ben je handig met electra? Hoeveel mag het blok gedraaid hebben, hoeveel km wil je er nog mee kunnen rijden? Er is zat ben zelf bijvoorbeeld behoorlijk BMW K fan, rij nu op een K1100LT met 250.000 op de teller. Ding doet het perfect en kan nog wel een ton door.
maar vaak is het gewoon zitten en voelen: Ja dit is mijn motor (had ik bij al mijn fietsjes, dus zowel mijn CB400Fjes, mijn GS1100GK, mijn CBR600, mijn K100 en mijn K1100 en de rest eigenlijk ook wel :P)
 
Mijn XJ600 '97 is heeeeeeel mooi met maar 27000km op de klok nog goed voor vele kilometers *D en nog binnen je budget ook nog :P
 


En de Kawa GTR 1000 trekt dan weer je Yammie het snot voor de ogen, vooral wanneer het wat bochtig wordt *D
het is dat ik de xj niet meer heb anders wou ik wel ff een stoplicht optrekje met je willen doen en helaam in de bochten , weetje zeker dat je het dan aan kent. :N
 
Laatst bewerkt:
het is dat ik de xj niet meer heb anders wou ik wel ff een stoplicht optrekje met je willen doen en helaam in de bochten , weetje zeker dat je het dan aan kent. :N

Klinkt een beetje of je spijt van de verkoop hebt. Het waren toch van die beesten, die FJR's?????
 
Terug
Bovenaan Onderaan