Mooiste goedkope toermotor

ik wil best eem met de fjr tegen de gtr1000 ken ik nog rustig aan doen ook
het ging hier om een goedkope toerbuffel en dan kom je bij de xj 900 Fof de S en dan wil wil met beweren om met een gtr1000 een xj 900 er uit te rijden vandaar mijn reactie.

opvolger van de FJR1300 zal nog wel jaren duren zelfs de gtr1400 ken niet tegen de FJR 1300 tippen.
zo`n LT bmw ook niet hier rond groningen rijd er ook één eerst wou ie me op de xj er uit rijden en gaf de hoop op en laast kwam ik hem tegen op me fjr en toen was ie nergens meer nadat ik hem inhaalde bij het optrekken de snelweg op _O- _O-
 
ik wil best eem met de fjr tegen de gtr1000 ken ik nog rustig aan doen ook
het ging hier om een goedkope toerbuffel en dan kom je bij de xj 900 Fof de S en dan wil wil met beweren om met een gtr1000 een xj 900 er uit te rijden vandaar mijn reactie.

-

De FJR met de GTR vergelijken loopt natuurlijk een beetje mank he. Maar de XJ en de GTR komen wel uit dezelfde generatie en toevallig heb ik ze allebei gehad. De GTR nog altijd en geloof me de XJ legt het op veel vlakken af tegen de KAWA. Wat niet wil zeggen dat de Yammie een slechte motor is, maar alleen al het frame is hopeloos verouderd t.o.v. de GTR. Je moet gewoon maar eens voordat je uit de bocht bent een dot gas geven met de Yammie en dan met de Kawa. De Yammie vibreert en schudt aan alle kanten omdat zijn frame te instabiel is voor de krachten van de motor, de GTR vertrekt geen spier. Spoorvorming op de snelweg is nog zoiets waar de Yammie een broertje dood aan heeft, de GTR trekt er zich niets van aan.
En een stoplichtsprintje?? Door zijn lagere gewicht zal Yammie wel de eerste 25 meter hebben, maar daarna????
Wat belangrijker is......... voeg eens in op de snelweg, en trek dan eens door van 80/90 naar 120+++ *D Het verschil zal je snel duidelijk zijn.

Maar nogmaals, ik denk met veel plezier terug aan de XJ900, hoor
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf ook een jaartje geleden een XJ900 gekocht, met name op aanraden van leden van dit forum. Via marktplaats beetje rondgekeken en vond een yamaha dealer in drenthe (kom uit Enschede) die zowel een XJ900 als een FJ1200 had. Op beiden een proefritje gemaakt, de 1200 is leuk voor op de snelweg, maar vond de 900 net wat flexibeler. Niet lang over getwijfeld, gelijk genomen!

Stond destijds 76.000 km op de teller, inmiddels is ie het klokje rond en staat weer op 10.000 km. Rijd als een trein. Ben er o.a. mee naar Polen en Slovenie (door de Alpen in Oostenrijk, Sauerland en Swarzwald in Duitsland) geweest, en meerdere malen naar Brussel. Fijne motor om lekker in het weekend mee te toeren, maar lange vakanties gaan ook prima, ook met z'n tweeen en bepakking. Rij er het hele jaar mee rond, al mis je als het heel koud is wel een beetje dat het geen volledige kuip heeft.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan