Mooiste weggetje van Nederland

Er ligt ergens in Drenthe nog wel een leuk stukje weg. Ligt zodanig dat je er rondjes blijven rijden kan. :+
 
Wat ik super vind en vaak rij is de dijk van Deventer/Terwolde naar Hattum (richting Zwolle). :} Daarna kun je nog ff de dijk naar Kampen pakken (is wel redelijk slecht) en dan nog eens de Kamperzeedijk.

Helemaal met je eens! Ik pak meestal de heenweg de dijk Terwolde - Zwolle, en op de terugweg Zwolle - Deventer (andere kant van de Ijssel dus).

Voor de mensen van OBT3: deze route hebben we gedeeltelijk gereden!
 
Helemaal met je eens! Ik pak meestal de heenweg de dijk Terwolde - Zwolle, en op de terugweg Zwolle - Deventer (andere kant van de Ijssel dus).

Voor de mensen van OBT3: deze route hebben we gedeeltelijk gereden!

Was ook mijn persoonlijke circuit maar Zwolle-Deventer word wel erg intensief gecontroleerd/gepatrouilleerd door de regiopolite-ijsselland met hun besnorde blikopdewegchauffeurtje,daar zul je mij dus niet meer zien genieten.Terwolde-Hattem daarentegen blijft altijd mn favoriet.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad optijden rijden wanneer ze er niet staan. Tis ook lekker rustig dan, kun je flink doortrekken !
 
A2 afslag Best-West en dan ri. St. Oedenrode langs Boskant. Het is maar kort maar wel leuk!

Rooi-Best is leuk ja! Beetje veel bomen maar zolang je op de weg blijft heb je daar geen last van :)
En dan weer via Boxtel terug naar Schijndel, das een weg met lange snelle bochten, ook leuk.
 
De weg naar monickendam toe vanaf durgerdam... En speciaal het stukje net voor je het dorpje binnen komt :) .
Daar kan je ook lekker knallen. Geloof dat GUZ zijn avatar daar ook geflimt is.
 
Wijk bij duurstede - Amerongen en weer terug en dan door naar nieuwegein.
eventueel het pontje pakken richting culemborg
1 groot dijken circuit wel druk in de zomer maar je hebt er rustige avonden bij zitten en dan moet je hier en daar een camera ontwijken, maar voor de rest is motorrijden nog wel leuk ;( '(
 
Zeeland en de Zuid Hollandse eilanden hebben ook enkele zeer fraaie stukjes asfalt. Bekende zijn bij Rokanje en Stad aan .......nog wattes, in de buurt van Oude Tonge. Zelf vind ik het weggetje van Middelburg naar Neeltje Jans erg fijn.

Jammer alleen van al die touristen, maar een beetje inhalen in bochten kan ook spannend zijn.....(ja, en vast ook wel dom)
 
Zeeland en de Zuid Hollandse eilanden hebben ook enkele zeer fraaie stukjes asfalt. Bekende zijn bij Rokanje en Stad aan .......nog wattes, in de buurt van Oude Tonge. Zelf vind ik het weggetje van Middelburg naar Neeltje Jans erg fijn.

Jammer alleen van al die touristen, maar een beetje inhalen in bochten kan ook spannend zijn.....(ja, en vast ook wel dom)
Stad aan 't Haringvliet.
 
Lekdijk Krimpen a/d IJssel -> Schoonhoven -> Nieuwegein = super! :9
Sorry :Z , was al eerder gepost: :P
Hele dijk loopt aan 2 kanten langs de Lek, is van Rotterdam tot Arnhem zo'n beetje te rijden, ene kant heen, andere kant terug...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Arnhem vind ik zowat het centrum om te wonen qua motorrijden... kunt echt alle kanten op, blij dat mien ma en mien pa d'r leven. :P
 
je ziet, er komt geen end aan die bochten... ;)

Guz, m'n topografie is ietwat roestig, maar die leuke weggetjes... die liggen allemaal in het zuiden (& oosten). In de omgeving van A'dam; alleen maar snelwegen ofzo? Ik ben eigenlijk enkel bekend richting Haarlem, de kuststreek enzo; de Bollenstreek. Er moet toch meer zijn? Hoop ik.
 
Guz, m'n topografie is ietwat roestig, maar die leuke weggetjes... die liggen allemaal in het zuiden (& oosten). In de omgeving van A'dam; alleen maar snelwegen ofzo? Ik ben eigenlijk enkel bekend richting Haarlem, de kuststreek enzo; de Bollenstreek. Er moet toch meer zijn? Hoop ik.

Lekkere bochtige stukken in Nederland vinden? Valt tegen hoor. Ik heb me om die reden onlangs een trailer gekocht. Nu zal ik regelmatig de Ardennen en Eifel opzoeken.
s'morgens vroeg op, rustig met het autootje er naartoe. Paar uurtjes raggen, hapje eten en dan weer lekker relaxed met het autootje terug. Of een overnachting in een herberg.
Zo hoef ik tenminste niet de saaie snelweg-km te maken. Spaart brandstof en banden blijven mooi rond.
Er kunnen 2-3 motoren op de trailer. Meestal zal ik wel alleen gaan, dus er is doorgaans nog een plekkie over...........
 
Op vrijdag 14 februari 2003 18:38 schreef Bikefreak het volgende:Lekkere bochtige stukken in Nederland vinden? Valt tegen hoor. Ik heb me om die reden onlangs een trailer gekocht. Nu zal ik regelmatig de Ardennen en Eifel opzoeken.

Inderdaad, als je eenmaal in de Eifel bent geweest, dan is NL niet zo leuk meer. Ik wil er dit jaar daarom ook zeker 2 keer weer een weekendje naar toe om lekker te :]
 
Arnhem vind ik zowat het centrum om te wonen qua motorrijden... kunt echt alle kanten op, blij dat mien ma en mien pa d'r leven. :P

Nou dan mag jij me wel een paar mooie routes uitleggen in omgeving arnhem.

ik woon zelf in wageningen, en heb pas me rijbewijs dus ik weet nog niet veel mooie routes.

groeten Ron
 
Ik ben persoonlijk wel fan van de dijkwegen rondom Leerdam, Acquoy, Beesd en Deil. Goed toeren met mooie bochten. Voor insiders: das die dijk met al die bunkers erlangs......
 
Guz, m'n topografie is ietwat roestig, maar die leuke weggetjes... die liggen allemaal in het zuiden (& oosten). In de omgeving van A'dam; alleen maar snelwegen ofzo?
huh?
je komt uit amsterdam en kent de weggetjes niet?
foei...

tuurlijk, weggetjes in limboland zijn niet te versmaden, maar ik kan me in deze omgeving perfect vermaken..

vonnjeniet, JohnV?

koop es gedetaileerde kaarten (fietskaarten oid), genoeg gekronkel in amsterdam e.o., we zitten midden in polderland met al zijn dijkjes...

kweenie wat je rijdt, anders mag je es me nummerplaat volgen ;)
 
kweenie wat je rijdt, anders mag je es me nummerplaat volgen ;)

Sjaah, m'n ondertitel doet het al een beetje vermoeden: ben momenteel motorloos (oh oh revelatie). Niet voor lang meer echter; voor woensdag eindelijk de tijd gevonden om een kort proefritje te maken op een Monster 800. Als we het dan ook nog een beetje eens kunnen worden over de prijs, ben ik vlot klaar.
Jaha, en dan inrijden -- nog zo'n overtrokken dilemma. Die nummerplaat van jou... die zal ik dus wel rap uit het oog verloren zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan