Moto Martin Suzuki Turbo

Ziet er strak uit. wat is nu de balhoofd- hoek?

24.5°, een 0.5° meer als de CBR600RR dus ook wat meer naloop als de standaard 98 mm met deze offset in de balhoofdplaten, de wielbasis is 150 centimeter. Ik zou graag de rijhoogte verstelbaar hebben achter maar de dogbones zijn één geheel met een lagerbus, misschien later zelf wat maken...
 
24.5°, een 0.5° meer als de CBR600RR dus ook wat meer naloop als de standaard 98 mm met deze offset in de balhoofdplaten, de wielbasis is 150 centimeter. Ik zou graag de rijhoogte verstelbaar hebben achter maar de dogbones zijn één geheel met een lagerbus, misschien later zelf wat maken...
Vroegâh... Toen had ik zo'n WP competition schokdemper onder mijn RR, die kon je ook in hoogte verstellen.... :P
 
Setje PP rearsets opgehaald vanavond voor de Martin, paar adaptorplaatjes maken, beetje poetsen en het kan er wel mee door denk ik. :)

full

full
 
Nou die schakelset mag je eerst wel eens poetsen :o ;) _O-
Zodat ze geen afbreuk doen aan de Martin.

mooi project Robinjo, ga hem volgen :}
 
Even iets meer uitleg. :+

Gisteren de turbo uit elkaar gehaald om hem te klokken, inlaatkant van de turbine beetje schuin naar boven zodat hij ideaal staat om wat pijpjes tussen te bakken, het middengedeelte zodat de olieafvoer recht naar beneden staat en de uitlaatkant van het compresorgedeelte ook naar boven wijzend.

Wastegate-aansturing past nu niet meer op z'n oude plek daar zal ik nog iets op moeten verzinnen. :/

full



Daarna een standaard gemaakt die op de olieafvoerkant geschroefd kan worden zodat ik de turbo op de goede plek neer kan zetten bij de motor, met spanbanden de voorvork helemaal ingedrukt en ik heb nog een cm of 3 over, turbo boven olieniveau gaat helaas niet lukken...

Oliekoelerbeugels heb ik gisteren gemaakt en die zit nu dus op z'n plek en er zijn ook foto's van maar die komen later.

:W
 
Laatst bewerkt:
Mooi spul Robin, en zo klinkt het net of je al jaren turbo's opbouwt. :Y

ben benieuwd hoet dat er straks allemaal uit gaat zien (en lopen) :W
 
Bovenste ophangbeugel voor de oliekoeler, best lastig met al die schuine hoeken. :X
Vanaf deze welke op de plek van de bobines komt gaat er een stuk naar beneden en dan weer een dwarsstrip op de plek van de originele in rubber opgehangen montagegaten.

full


Zo dus, dat verchroomde uitsteeksel op het frame heeft er dus niks mee te maken.

full


Onderste punt gemaakt, voorste en achterste paatje lopen wat rond omdat de koeler dat ook doet, maandag op het werk nog een stukje rubber mat regelen voor de demping.

full


Met de koeler erin, hij zit zo hoog mogelijk om ruimte te geven aan de uitlaat maar er is ruimte zat voor de stuuruitslag, ruimte voor het wiel heb ik getest met de voorvork helemaal ingedrukt.

full


Maar eerst een weekendje buitenshuis. :9

Prettig weekend! :W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan