Moto Martin Suzuki Turbo

1e antwoord was gelijk goed. :Y
ik moest eerlijk gezegd wel even googelen, ik zit niet zo in de turbo's ;)

Pitotbuis
De Pitotbuis is een instrument voor het meten van de druk in een gas- of vloeistofstroom.
Het principe van deze meetmethode is gebaseerd op het verschil tussen de hydrostatische druk (piëzometrische hoogte) en de lading (hydrodynamisch) of de som van de statische druk en de druk veroorzaakt door de snelheid van de gas- of vloeistof(dynamische druk of stuwdruk).
Het instrument werd vernoemd naar Franse natuurkundige Henri Pitot. Uit het drukverschil kan de snelheid van de stroom berekend worden.


Pitot_tube_wings.jpg


aldus wiki :P
 
Vandaag spullen gehaald bij Goodridge Delft voor de olietoevoer naar de turbo. :9

full


De olietoevoer moet ergens vandaan komen, in dit geval hier vandaan, deze bout dicht de (hoofd?)oliegalerij af.

full


In de plaats daarvan komt deze M16 banjobout maar dit is een universele en kan er niet helemaal ingedraaid worden. B|

full


Draaibankje weer aangeslingerd (ja daar istie weer met z'n bankje :') had hem ook met de haakse slijper in kunnen korten maar dat die ik lekker niet _O- ) en het uiteinde op de dezelfde maten gemaakt als de standaard bout.

full

full


Pornobout op z'n plaats, het 45° bochtje wat ik had ingeschat om het spul aan te kunnen sluiten op de turbo komt niet helemaal goed uit, ga ik binnenkort omruilen voor ééntje van 90°, komt ook nog een restrictie tussen.

full
 
ik moest eerlijk gezegd wel even googelen, ik zit niet zo in de turbo's ;)

Pitotbuis
De Pitotbuis is een instrument voor het meten van de druk in een gas- of vloeistofstroom.
Het principe van deze meetmethode is gebaseerd op het verschil tussen de hydrostatische druk (piëzometrische hoogte) en de lading (hydrodynamisch) of de som van de statische druk en de druk veroorzaakt door de snelheid van de gas- of vloeistof(dynamische druk of stuwdruk).
Het instrument werd vernoemd naar Franse natuurkundige Henri Pitot. Uit het drukverschil kan de snelheid van de stroom berekend worden.


[afbeelding]

aldus wiki :P

Is ervoor omdat anders de carbs onder teweinig druk staan bij bootst waardoor de afstelling altijd te arm is. Met pitot buisjes staan de carbs sneller onder druk met als gevolg dat je (bijna altijd)dezelfde sproeiers kan gebruiken. (tenminste zo heb ik het begrepen)
 
Het hele AN systeem komt uit het leger, blauw kan je meerdere malen losmaken, rood maar één keer dan moet het opnieuw bijvoorbeeld uiteinde slang. Je hebt het spul ook in zwart maar mnder keuze...
 
ik moest eerlijk gezegd wel even googelen, ik zit niet zo in de turbo's ;)

Pitotbuis
De Pitotbuis is een instrument voor het meten van de druk in een gas- of vloeistofstroom.
Het principe van deze meetmethode is gebaseerd op het verschil tussen de hydrostatische druk (piëzometrische hoogte) en de lading (hydrodynamisch) of de som van de statische druk en de druk veroorzaakt door de snelheid van de gas- of vloeistof(dynamische druk of stuwdruk).
Het instrument werd vernoemd naar Franse natuurkundige Henri Pitot. Uit het drukverschil kan de snelheid van de stroom berekend worden.


[afbeelding]

aldus wiki :P

De omschrijving van pitot-tube die je gevonden hebt klopt niet met hoe het in een turbosysteem gebruikt wordt maar waarschijnlijk gebruiken we allemaal de verkeerde term maar weten zo wel wat er bedoeld wordt. _O-

Is ervoor omdat anders de carbs onder teweinig druk staan bij boost waardoor de afstelling altijd te arm is. Met pitot buisjes staan de carbs sneller onder druk met als gevolg dat je (bijna altijd)dezelfde sproeiers kan gebruiken. (tenminste zo heb ik het begrepen)

Niet helemaal goed.
Is vlotterbakcompensatie, druk in de bakjes moet hetzelfde zijn als het midden van de carb in plaats van atmosferisch anders zou die hogere luchtdruk de benzine door de sproeier heen duwen ipv het aanzuigen, dan gaat het wel armer lopen dat klopt ja. :P
 
Maw: een simpele 'aftakking' van je turbodruk om deze rechtstreeks in de vlotterkamer uit te laten komen?
 
ik had een nippel op de uppipe en daaraan zaten 4 slangen die elk naar een nippel op de vlotterbak liepen. zo was de turbodruk de vlotterkamerdruk en wordt de benzine niet de vlotterbak in geduwd door de hogere druk
 
ik had een nippel op de uppipe en daaraan zaten 4 slangen die elk naar een nippel op de vlotterbak liepen. zo was de turbodruk de vlotterkamerdruk en wordt de benzine niet de vlotterbak in geduwd door de hogere druk


komt op hetzelfde neer, met dat kleine verschil dat de luchtstroom in het hart van de up-pipe groter is dan aan de wand. daarom wordt in dit geval het buisje midden in de stoming gehangen.. Euler, Bernoulli of een andere slimmerik heeft daar ooit eens wat aan gerekend..
 
Het hele AN systeem komt uit het leger, blauw kan je meerdere malen losmaken, rood maar één keer dan moet het opnieuw bijvoorbeeld uiteinde slang. Je hebt het spul ook in zwart maar mnder keuze...


ah okee dan, weer wat geleerd.
ik heb pas mijn oliekoelerslagen ermee gemaakt, maar die kleuren :X
ik wou ze eerst kaal maken, maar ik weet niet of het er beter van word.
aan de prijzen te zien zit er goud onder, en dat kleurt niet bij de rest van de bike
 
ah okee dan, weer wat geleerd.
ik heb pas mijn oliekoelerslagen ermee gemaakt, maar die kleuren :X
ik wou ze eerst kaal maken, maar ik weet niet of het er beter van word.
aan de prijzen te zien zit er goud onder, en dat kleurt niet bij de rest van de bike

_O- _O- _O-

Kleuren van de Goodridge koppelingen gaan bij mijn spuitwerk passen, net als al dat blauwe Samco spul wat al op de motor zit.
 
ah okee dan, weer wat geleerd.
ik heb pas mijn oliekoelerslagen ermee gemaakt, maar die kleuren :X
ik wou ze eerst kaal maken, maar ik weet niet of het er beter van word.
aan de prijzen te zien zit er goud onder, en dat kleurt niet bij de rest van de bike

bij Hel zijn ze nu ook allemaal gewoon in zwart te krijgen... ;) heb ze zelf ook net besteld zo..
 
Terug
Bovenaan Onderaan