Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Zooo, nieuw hier, maar zeker niet in de motor-wereld (ruim 22 jaar) , en sinds ruim 2 jaar met Moto Morini !
Begonnen op Honda en KTM Enduro`s, later via supersport`s (met vage uitstap naar een chopper... 🙃) naar naked bike.

Wat een heerlijke sturende koppel-monsters hebben wij!
Mijne: 2006, v.v. Superpole dempers, bar-end spiegels, LED knippers voor, en betere software... ;-)

Ik rijd erg weinig eigenlijk. Alleen 1-2x per jaar een lang weekend buitenland, en af en toe een zondagmiddag in NL.
 

Bijlagen

  • 281370893_563405668490775_7619415911909060243_n.jpg
    281370893_563405668490775_7619415911909060243_n.jpg
    225,2 KB · Weergaven: 39
Blijven megaretevet.
Ik rij deze niet voor niks...,zou ook niks anders meer willen:t
De extra dimensie is dat je iets exclusiefs rijdt wat alleen de insiders kennen, het (motor) karakter, een goed bewaard geheim..
Iets met elke keer, een enorme smile
Is wat anders dan een popie jopie ducati :P :+
 
Laatst bewerkt:
Ik rij deze niet voor niks...,zou ook niks anders meer willen:t
De extra dimensie is dat je iets exclusiefs rijdt wat alleen de insiders kennen, het (motor) karakter, een goed bewaard geheim..
Iets met elke keer, een enorme smile
Is wat anders dan een popie jopie ducati :P :+
Leuke vergelijking met een popie jopie Ducati.Ducs zijn er uiteraard veel meer en de Momoos veellll minder dus zeker meer exclusief.
Mijn popie jopie Ducati Multistrada Enduro 1260 rijdt totaal anders dan mijn ex Momo maar op beide motoren beleef of beleefde ik hetzelfde : plezier in het rijden ermee. De Momo was altijd de korte afstanden fun motor maar een ritje naar de Moto Morini fabriek ook ooit ermee gedaan en nog probleemloos ook.
De Momo ging weg en andere motoren kwamen en gingen maar de Ducati Multistrada Enduro modellen bleven tot nu toe omdat die prima rijden tot nu toe. De Momo 1200 ooit weer terug voor erbij?.Ja wil ik wel maar Tsja.. Er staan er nog wel 50 op het hebbeding lijstje hier.
Kortom.. Mijn popie jopie Ducati is top en mijn ex Momo was dat ook..
 
Laatst bewerkt:
Leuke vergelijking met een popie jopie Ducati.Ducs zijn er uiteraard veel meer en de Momoos veellll minder dus zeker meer exclusief.
Mijn popie jopie Ducati Multistrada Enduro 1260 rijdt totaal anders dan mijn ex Momo maar op beide motoren beleef of beleefde ik hetzelfde : plezier in het rijden ermee. De Momo was altijd de korte afstanden fun motor maar een ritje naar de Moto Morini fabriek ook ooit ermee gedaan en nog probleemloos ook.
De Momo ging weg en andere motoren kwamen en gingen maar de Ducati Multistrada Enduro modellen bleven tot nu toe omdat die prima rijden tot nu toe. De Momo 1200 ooit weer terug voor erbij?.Ja wil ik wel maar Tsja.. Er staan er nog wel 50 op het hebbeding lijstje hier.
Kortom.. Mijn popie jopie Ducati is top en mijn ex Momo was dat ook..
Tis maar wat je klokje doet tikken :t
Niet dat ik eenkennig ben, rij naast de momo ook nog een zxr 400 en een daytona 675,beide circuit, ,maar die zijn totaal anders, qua karakter...
 
Tis maar wat je klokje doet tikken :t
Niet dat ik eenkennig ben, rij naast de momo ook nog een zxr 400 en een daytona 675,beide circuit, ,maar die zijn totaal anders, qua karakter...
Ik ben ook niet echt eenkennig. De afgelopen 45 jaar zeker een stuk of 80 motoren gehad denk ik.
Merk freak ook niet. Ik vindt heel veel motoren gewoon mooi ongeacht merk of type.
Kortom.. Motor liefhebber noemt men dat vlgs mij :)
 
.
Ik weet niet waar je nu precies naar toe wilt of ik begrijp het verkeerd maar zal met die ongeveer 80 motoren te maken hebben gok ik maar mijn huidige vrouw kent mijn motor historie wel van de afgelopen 13 jaar ongeveer.
Dat waren er even vlug geteld ongeveer 15? Mijn ex alles daarvoor.. En voor mijn ex er was weet ik het alleen wat er kwam en weer ging ect ect.. 😊
 
Hoi ...
Dat flip-up schermpje, van melk merk en type is dat? En help dat een beetje?
Ik zoek iets voor wat extra rijwind bescherming voor de lange afstanden dat ik er ook makkelijk weer kan afhalen.
Grtjs,
Guy
Ik heb er wel wat profijt bij ,houdt ook wat water(regen) weg bij de cockpit .merk puig
gekocht bij : Opzetruitjes ''klem'' Puig - MDI-online.nl
Maat weet ik zo niet meer, maar fuck wat zijn die duur geworden:o
 
Goedenavond corsaro rijders,

sinds vorige week eigenaar geworden geworden van een fantastisch mooie witte corsaro veloce 1200.

De fiets van een goede vriend gekocht die deze bij moto stretta in Zwolle heeft gekocht. Toen ik de motor voor het eerst zag zei ik meteen als je deze ooit verkoopt mij bellen en de rest is geschiedenis hha..

Door stretta helemaal opgebouwd met allemaal mooie goodies en veel carbon.. Kan niet wachten tot het wat warmer word en de m goed gaan leren kennen.

Zou leuk zijn hier wat contacten te leggen of alleen al wat info uitwisselen etc.

Greetz Jordi
 

Bijlagen

  • IMG20230226171018.jpg
    IMG20230226171018.jpg
    642,9 KB · Weergaven: 63
  • IMG20230226171028.jpg
    IMG20230226171028.jpg
    311,5 KB · Weergaven: 62
Goedenavond corsaro rijders,

sinds vorige week eigenaar geworden geworden van een fantastisch mooie witte corsaro veloce 1200.

De fiets van een goede vriend gekocht die deze bij moto stretta in Zwolle heeft gekocht. Toen ik de motor voor het eerst zag zei ik meteen als je deze ooit verkoopt mij bellen en de rest is geschiedenis hha..

Door stretta helemaal opgebouwd met allemaal mooie goodies en veel carbon.. Kan niet wachten tot het wat warmer word en de m goed gaan leren kennen.

Zou leuk zijn hier wat contacten te leggen of alleen al wat info uitwisselen etc.

Greetz Jordi


Mooie kleurcombi hoor, wit met gouden velgen 8-)
 
Ben benieuwd welke 'versie' van de 1200 wordt gebruikt; de 118pk versie van de 9,5 of de full power 140+ pk versie van de Corsaro.
Anno 2023 met de huidige normen denk ik niet dat ze eenvoudig meer 140pk eruit halen binnen de regels van heden.
Ik denk zelf dat het ergens in het midden zal liggen, dat is best aantrekkelijk qua vermogen en mijn inziens realiseerbaar zonder dat het teveel gaat kosten.
Het is dan ook beduidend meer als bijv. een Honda AT en dubbel dat van de 650 versie.

Prachtige versie om te zien en wellicht mijn eerste Momo als hij daadwerkelijk komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan