MonstroMorini
MF veteraan
- 26 apr 2010
- 3.590
- 69
- Onderwerp starter
- #26
En waZZut wat in het echt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Aha, merciekes! Kan ik de rest van de motor eraan vast laten zitten of past-ie dan niet meer in een envelopje
Ik was onlangs in de fabriek zowaar. We mochten als eerste de nieuwe Corsaro ZZ zien (en absoluut geen foto's maken (dit was op de 5e november)).
Naar het schijnt gaan ze wel weer voorzichtigaan produceren, 1 motor per twee dagen...
Ook staat het magazijn vol onderdelen en ons werd op het hart gedrukt dat al die verhalen over een gebrek aan onderdelen onzin zijn. Wat ik zo gauw zag was veel, maar ook dingen zoals uitlaten voor een 9 1/2 en zijkappen voor de Granferro. Of ze er daar nog veel van verkopen...
Ook weer een rondje Sardinië gedaan, wat een eiland jongens!
We zijn van zins met de klassiekers in september een toer te organiseren daar (in een klein weekje het eiland rond). Wie weet ook eens met de 1200's...
En waZZut wat in het echt?
Sardinië of Corsica ben ik wel voor in hoor liefst ook een keer fabrieks bezoekje bij morini.
Overigens zie ik die Granferro ook wel zitten hoor. nog nooit in het echt gezien, maar lijkt me bijzonder leuk speelgoed
Voor de pomp zit een behoorlijke zeef, dus dat lijkt me niet.
Ontluchting OK? Ook ff pomprelais checken (of ff wisselenn met die van bv je grootlicht als je ze niet op voorraad hebt). Pomprelais zit onder je zitje,
als je van achter naar voren kijkt de linkse. Precies onder het plastic tussen zitje en buddy.
Pomp is ook met een paar schroeven uit je tank, kan je ff op 12v aansluiten, maar zijn redelijk betrouwbare pompjes - maar ja , jij hebt pech
PS: ik ook. Nog ff de injectoren erin drukken en dan starten..... en dus door m'n rug. Tank staat nog omhoog, ik nu krom
Dat is erg mooi. Bij jullie de gemeente niet te ijverig geweest met als gevolg pekel op de weg?MoMo pruttelt weer
Vroegah.... gingen we altijd naar de F1 in Barcelona, met de auto en dan golfen (Pals), duiken (Estartit), F1 kijken en met een beetje geluk als ze thuis spelen zondagavond nog ff FC Barcelona meepakken, om daarna weer als een dolle naar huis te sjezen....
2017 ga ik weer, nu met een paar maten waarmee ik normaal met hemelvaart de ardennen onveilig maak. Die dachten dat het op de motor ook best leuk kan zijn
Wellicht dat er hier ook een paar gekken te vinden zijn die een tourtje Barca leuk vinden.
Kosten: Kaartje (Pelote) is niet heel duur, eur 100 - 130 afhankelijk wanneer je bestelt, bivakkeren doen we in Pals (omdat daar aan het strand een super restaurant is en je dan volledig toeter zonder te verdwalen naar het appartement kan strompelen....) en kost ook niet veel, eur 30 - 50pp per nacht.
Staan aan het strand, met afgesloten garage (mocht je dat een gerust idee vinden).
Plan is: Heen zoveel mogelijk binnendoor, terug veel autoroute
vertrek wo 10-5-2017, snelweg tot zuid ardennen, Champagne en dan overnachten in/rond de Orvan.
Do 11-05 stuk A75 (brug bij Millau, racebaan - helaas camera's) en via Carcassonne (kasteel ff bekijken voor de liefhebbers) richting Pyreneeen.
Vr 12-05 Pyreneenritje en door de Costa Brava (zijn ook zat super weggetjes) naar Pals
Za 13-05 ??? iig lekker eten en veel drinken ter voorbereiding op morgen
Zo 14-05 F1, evt Fc Barcelona
Ma/di 15/16-05 Naar huis, afhankelijk van het weer hier en daar een leuk ommetje, maar vooral autoroute
Hoor 't wel, mochten er MoMo's interesse hebben.
PS: behalve de appartementen wordt er niets gereserveerd, dus onderweg kunnen de hotels mee/tegenvallen en kan het voorkomen dat het 's avonds wat later wordt voor we een geschikte tegenkomen/op twee locaties moeten overnachten wegens te weinig vrije kamers.
De groep mag niet te groot worden (schiet niet op) en een Sena headset is een must ivm communicatie onderling.
Oh ja, tempo hoog, maar wel regelmatig stops. Mag graag een bakkie/sigaretje doen/foto op mooie plekjes maken
Imagine to have a professional traction control system that works also as anti wheelie and launch control. Now imagine that this system is easy to use and very fast to install. Then add to this system a smart function to obtain a GPS laptimer with the same ECU. GRIPONE CHRONO TC is this! A sophisticate control system, with a high level of complexity inside but user friendly. By few parameters you can control the power of your bike and ride safety and fastest.
GRIPONE CHRONO TC is a programmable system "stand-alone" that operate as traction control, anti wheelie, launch control, shift-up flash and GPS laptimer (GPS module is optional). All the functions can work together or switched off separately
Tientallen pagina's terug in een vorig topic was er een korte discusie ivm de Bazzaz ECU + tractiecontrole en of die eventueel te monteren was op de MoMo mits aanpassing. Vraag naar Bazzaz vertrekkend vanaf de Monster S4R kit leverde niets op.
@MonstroMorini, ik meen me te herinneren dat jij daar interesse in had.
Recent kwam ik dit tegen.
http://www.gripone.com/en/products/gripone-traction-control/gripone-chrono-tc
[afbeelding]
Werkt samen met de standaard ECU en een kit is leverbaar voor vele andere motoren die de IAW5AM gebruiken dus zou ook op de Morini moeten lukken.Ik heb zelf nog geen tijd gehad om erbij te gaan zitten en het van dicht te bestuderen maar het lijkt me wel haalbaar om een Morini of andere motor met TC te voorzien.
Wat off topic maar toch even het erover hebben. Hoe ga je daarbij te werk? helemaal eigen ontwerp of bouw je met een kit of zo of gebaseerd op basis van voorbeelden uit gespecialiseerde tijdschriften?En door bouw nieuwe luidsprekers ...
Helemaal compleet met T-Stuk, kroonplaat, risers echter zonder wielas.Je kunt je eigen as gebruiken. Brembo radiale klauwen eventueel erbij ... doe maar een bod waar ik blij van wordt ...
Ik hoef niet de hoofdprijs maar het gaat ook niet voor een schijntje weg ...
[afbeelding]
Helemaal compleet met T-Stuk, kroonplaat, risers echter zonder wielas.Je kunt je eigen as gebruiken. Brembo radiale klauwen eventueel erbij ... doe maar een bod waar ik blij van wordt ...
Ik hoef niet de hoofdprijs maar het gaat ook niet voor een schijntje weg ...
[afbeelding]