MotoGP: Jerez 2019

Top OP !
Moet toch een mooi race weekend worden, ben vooral benieuwd hoe de banden het gaan houden ivm nieuw asfalt.
En er is er altijd 1 heel sluw en goed met banden managen en natuurlijk gebrand op een overwinning.

Maar als we maar spektakel te zien krijgen dan vind ik het al goed :)
 
Zo, hij reed echt een hele sterke FP2. Eigenlijk constant snelle tijden en met Schrotter en Marquez. Met de pace zit het wel goed. Hopen dat het een eerste top10 score gaat worden. Het zit erin denk ik!

Zit even naar de lap analysis en top speeds te kijken. Maar Bo staat bijna helemaal onderaan qua top. Als ze hier nog even 8km per uur verschil met de top bij optellen kan Bo echt mee gaan doen. Dat sturen lukt wel aardig.

http://resources.motogp.com/files/results/2019/SPA/Moto2/FP2/MaximumSpeed.pdf?v1_d50067a9

Dinsdag gaan ze nieuwe spullen hiervoor testen.
 
Heel goed gereden van Bo! Kwam steeds terug bovenaan het lijstje toen zijn naam wegzakte en was dus constant snel in de sessie, dat geeft de burger moed. Een top 10 zou wel eens in het verschiet kunnen liggen, als hij maar goed van z'n plek komt zondag.


hij zal ergens rond P15 kwalificeren vermoed ik. Als hij dan zijn start zoals gebruikelijk heeft rijd hij de eerste ronden buiten de punten en weet er waarschijnlijk gedurende de wedstrijd een paar te pakken zodat hij weer een puntje of 2 pakt.
 
Lekker om weer in Europa te racen,veel bezoekers al op de 1e dag.
Beloofd een mooi raceweekend te worden.
Hoop dat Jlo 1e rij kan kwalificeren zodat hij direct vooraan mee kan.
Ik voorzie mooie strijd tussen MM/VR/AD en Jlo *O*
 
Bo was lekker bezig. NTS had aanpassingen aan het frame gedaan hoorde ik van Crefar. Duidelijk goede aanpassingen en goed voor het vertrouwen. Hij heeft zich constant verbeterd.
Bo is geen moeilijke jongen en lijkt goed met Spaan overweg te kunnen.
 
Bo was lekker bezig. NTS had aanpassingen aan het frame gedaan hoorde ik van Crefar. Duidelijk goede aanpassingen en goed voor het vertrouwen. Hij heeft zich constant verbeterd.
Bo is geen moeilijke jongen en lijkt goed met Spaan overweg te kunnen.

Die Spaan is me ook een partij afgebrand hè, niemand kon zogenaamd met hem werken.
Gelukkige is Bo type niet lullen maar poetsen en dat werkt prima samen :t

NTS doet het top, die Japanners pakken de zaken serieus aan.
Als ze die topsnelheid nou eens onder controle krijgen dan voorzie ik mooie resultaten :Y

Ik voorspel een P12 voor de kwali vanmiddag :)
 
Wat een spannende FP3 sessie, zeg! :} Rossi en Lorenzo beide onder het oude ronde record maar moeten allebei naar Q1.

En Quartararo, fantastisch!
 
Bo op een halve seconde van de p1 tijd.
Helaas is dat al op de 17e plek
 
Nakagami goed bezig. Hij en Crutchlow zetten Lorenzo voor lul, die 2 hebben tot nu toe beiden ca. 3x meer punten binnen geharkt voor Honda dan Lorenzo.
Een grootverdiener die het niet waarmaakt …. zal toch knagen bij Honda.

Petrucci… goed bezig :} Nu de races nog...
 
Laatst bewerkt:
Nakagami goed bezig. Hij en Crutchlow zetten Lorenzo voor lul, die 2 hebben tot nu toe beiden ca. 3x meer punten binnen geharkt voor Honda dan Lorenzo.
Een grootverdiener die het niet waarmaakt …. zal toch knagen bij Honda.

Petrucci… goed bezig :} Nu de races nog...

ben totaal geen fan van Lorenzo maar wat je nu zegt slaat natuurlijk nergens op , hij is totaal niet fit het seizoen begonnen, compleet nieuwe motor en daarnaast nog een hoop pech met de Honda
 
Goed om Antonelli weer hard te zien gaan en een eerste pole voor Dalla Porta in de Moto3! Hopelijk pakt Tatsuki Suzuki een podium dit weekend vanaf P2, ben wel fan van die Japanse coureurs!
 
ben totaal geen fan van Lorenzo maar wat je nu zegt slaat natuurlijk nergens op , hij is totaal niet fit het seizoen begonnen, compleet nieuwe motor en daarnaast nog een hoop pech met de Honda

Wellicht neemt Honda dat in overweging.....maar feit blijft dat 7 punten uit 3 wedstrijden bar weinig is voor een fabrieksrijder.
 
als je het volgt zie je ook dat Lorenze steeds sneller word dus ik verwacht hem over 5-6 gps gewoon in de top 5.
Ja ik volg het het hele circus... al 30 jaar of zo. Lang genoeg lijkt mij.
Maar ik zie dat "steeds sneller" niet. Niet in de races en niet in de kwalificaties. Dus over 5-6 races top 5? Ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik volg het het hele circus... al 30 jaar of zo. Lang genoeg lijkt mij.
Maar ik zie dat "steeds sneller" niet. Niet in de races en niet in de kwalificaties. Dus over 5-6 races top 5? Ben benieuwd.
Bij zijn debuut op Ducati in 2017 finishte Lorenzo op een 11e, DNF, en 9e plaats en pakte daarmee in totaal 12 punten, verre van indrukwekkend. In Jerez pakte hij toen wel direct een derde plaats en dat terwijl Ducati en Jerez nooit een super combinatie zijn geweest. Wellicht herhaalt hij dat kunststukje dit weekend, en dat zou waanzinnig zijn.
 
Bij zijn debuut op Ducati in 2017 finishte Lorenzo op een 11e, DNF, en 9e plaats en pakte daarmee in totaal 12 punten, verre van indrukwekkend. In Jerez pakte hij toen wel direct een derde plaats en dat terwijl Ducati en Jerez nooit een super combinatie zijn geweest. Wellicht herhaalt hij dat kunststukje dit weekend, en dat zou waanzinnig zijn.

Over 25 uur hebben we geen glazen bol meer nodig. Dan liggen de feiten op tafel.
 
Rossi 13e na QP1, en dus niet door. Da's een teleurstellende kwalificatie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan