MotoGP naar Eurosport

Status
Niet open voor verdere reacties.
PiP zal technisch wel ingewikkeld zijn. Dat excuus hoor je vaker van Eurosport voor verschillende moeilijkheden. Ik ben blij dat ik m'n MotoGP.com videopass aangehouden heb. Laten we hopen dat Eurosport dit jaar als een rookie year ziet, en volgend jaar veel verbeteringen gaat toepassen. Moet kunnen!
 
Slecht nieuws voor de raceliefhebber: ondanks dat het voetbal van de Duitse Bundesliga (9 wedstrijden per speelronde) per 1 juli van Eurosport naar Fox Sports gaat, komen daar vanaf 1 juli de Italiaanse Serie A (nu nog Fox Sports) (10 wedstrijden per speelronde) en de Franse Ligue 1 (nu nog Sport1) (10 wedstrijden per speelronde) voor terug.

Heeft voor de MotoGP nog geen grote gevolgen denk ik (de races dan in ieder geval). Voor al het overige (World Superbikes, British Superbikes, EWC, Motocross en autosport) is het nog maar afwachten. Ik denk dat veel verplaatst zal worden naar de Eurosport Player, wat zou betekenen: extra betalen voor abonnement daarop en wedstrijden zonder commentaar. We wachten het af...

Bron: Eurosport breidt portfolio flink uit met o.a. Serie A
 
Laatst bewerkt:
Slecht nieuws voor de raceliefhebber: ondanks dat het voetbal van de Duitse Bundesliga (9 wedstrijden per speelronde) per 1 juli van Eurosport naar Fox Sports gaat, komen daar vanaf 1 juli de Italiaanse Serie A (nu nog Fox Sports) (10 wedstrijden per speelronde) en de Franse Ligue 1 (nu nog Sport1) (10 wedstrijden per speelronde) voor terug.

Heeft voor de MotoGP nog geen grote gevolgen denk ik (de races dan in ieder geval). Voor al het overige (World Superbikes, British Superbikes, EWC, Motocross en autosport) is het nog maar afwachten. Ik denk dat veel verplaatst zal worden naar de Eurosport Player, wat zou betekenen: extra betalen voor abonnement daarop en wedstrijden zonder commentaar. We wachten het af...

Bron: Eurosport breidt portfolio flink uit met o.a. Serie A

Hoezo wedstrijden zonder commentaar?
 
Hoezo wedstrijden zonder commentaar?

Op de Eurosport Player worden naast Eurosport HD en Eurosport 2 HD (met commentaar zoals de reguliere tv-zenders) ook nog via extra 'kanalen' sportwedstrijden live getoond die op dat moment niet via de beide tv-kanalen uitgezonden worden. Deze worden op dat moment dan niet becommentarieerd.
 
Laatst bewerkt:
MOTOGP.COM .... alles te zien, alles "terug te kijken", en nauwelijks duurder.


Gewoon doen; en 'n slot op dit topic.
 
Laatst bewerkt:
Slecht nieuws voor de raceliefhebber: ondanks dat het voetbal van de Duitse Bundesliga (9 wedstrijden per speelronde) per 1 juli van Eurosport naar Fox Sports gaat, komen daar vanaf 1 juli de Italiaanse Serie A (nu nog Fox Sports) (10 wedstrijden per speelronde) en de Franse Ligue 1 (nu nog Sport1) (10 wedstrijden per speelronde) voor terug.

Heeft voor de MotoGP nog geen grote gevolgen denk ik (de races dan in ieder geval). Voor al het overige (World Superbikes, British Superbikes, EWC, Motocross en autosport) is het nog maar afwachten. Ik denk dat veel verplaatst zal worden naar de Eurosport Player, wat zou betekenen: extra betalen voor abonnement daarop en wedstrijden zonder commentaar. We wachten het af...

Bron: Eurosport breidt portfolio flink uit met o.a. Serie A

Pagina's lang oeverloos gezeik over het commentaar. Moeten we dadelijk zonder commentaar kijken, is het weer niet goed! :') _O-
 
Pagina's lang oeverloos gezeik over het commentaar. Moeten we dadelijk zonder commentaar kijken, is het weer niet goed! :') _O-
:z Geweldig he, Sport1 was niks want moest je voor betalen. Eurosport is niks, want reclame en RTL 7 was ook niks want die lieten alleen de MotoGP live zien. Tijd dat Dorna de rechten aan al jazeera gaat verkopen :+
 
:z Geweldig he, Sport1 was niks want moest je voor betalen. Eurosport is niks, want reclame en RTL 7 was ook niks want die lieten alleen de MotoGP live zien. Tijd dat Dorna de rechten aan al jazeera gaat verkopen :+

Met Arabisch commentaar, zonder ondertiteling. Dat zal ze leren, de azijnzeikers. :9
 
MOTOGP.COM .... alles te zien, alles "terug te kijken", en nauwelijks duurder.


Gewoon doen; en 'n slot op dit topic.


Sport1 vond ik top. Ook de Red Bull Rookies keek ik.

Kan je met MotoGP.com alleen op je laptop en op je PC kijken? Of ook gewoon op TV?
Ik heb geen smartTV maar nog net wel een platscherm :X :Y

Wat dat betreft ben ik een leek en heb weinig zin om een smartTV te kopen. Wat kost zo'n ding wel niet?
Geef het geld liever uit aan mijn circuitfiets. :Y
 
Sport1 vond ik top. Ook de Red Bull Rookies keek ik.

Kan je met MotoGP.com alleen op je laptop en op je PC kijken? Of ook gewoon op TV?
Ik heb geen smartTV maar nog net wel een platscherm :X :Y

Wat dat betreft ben ik een leek en heb weinig zin om een smartTV te kopen. Wat kost zo'n ding wel niet?
Geef het geld liever uit aan mijn circuitfiets. :Y
Kabeltje tussen laptop en tv :z
 
Sport1 vond ik top. Ook de Red Bull Rookies keek ik.

Kan je met MotoGP.com alleen op je laptop en op je PC kijken? Of ook gewoon op TV?
Ik heb geen smartTV maar nog net wel een platscherm :X :Y

Wat dat betreft ben ik een leek en heb weinig zin om een smartTV te kopen. Wat kost zo'n ding wel niet?
Geef het geld liever uit aan mijn circuitfiets. :Y

Er zijn wat creatieve manieren om een normale televisie een smart(er) televisie te maken (denk aan Raspberry Pi), maar voor de leek die gewoon snel klaar wil zijn is een losse computer, laptop of zelfs tablet aansluiten op de televisie het makkelijkst. MotoGP.com op de computer dus, maar dan met de televisie als 'monitor'.

Voordeel is natuurlijk ook: met zo'n abonnement kun je zelfs op je smartphone onderweg kijken... FP1 en FP2 kijken ('t is meer luisteren, maar goed) met de telefoon in de handset van de auto, of op de tablet op het werk, 't zou niet de eerste keer zijn. :+
 
Laatst bewerkt:
Kabeltje tussen laptop en tv :z

Kabel:
Inderdaad, een kabel tussen laptop en tv kan. Indien je op beide een HDMI-aansluiting hebt kan een HDMI-kabel zorgen voor een verbinding tussen je laptop en televisie. Anders is een VGA-kabel nog mogelijk indien je daar aansluitingen voor hebt.

Draadloos via een soort USB-stickje (Google Chromecast):
Ook is het mogelijk om, indien je huis van draadloos internet is voorzien, een Google Chromecast te kopen (€35). Daarvoor moet je (evenals bij een HDMI-kabel) een HDMI-aansluiting in je TV hebben (maar dat hebben de meeste TV's). Daarmee kun je vanaf allerlei soorten apparaten (ook laptops) draadloos streamen naar je TV. Dan op je Google Chrome op je laptop, ga je naar Motogp.com en dan staat er een tekentje op je scherm waarmee de chromecast het beeld van je laptop oppikt en weergeeft op je Tv-scherm.
Met de Chromecast maak je van je gewone tv een Smart tv (ook handig met apps etc.).
 
Laatst bewerkt:
Op de Eurosport Player worden naast Eurosport HD en Eurosport 2 HD (met commentaar zoals de reguliere tv-zenders) ook nog via extra 'kanalen' sportwedstrijden live getoond die op dat moment niet via de beide tv-kanalen uitgezonden worden. Deze worden op dat moment dan niet becommentarieerd.

ja I know, maar het kanaal zegt toch niks over de aanwezigheid van commentaar... gaat om de beschikbare feeds. Op de hoofdkanalen tonen ze de feed met commentaar en op de extra kanalen die zonder commentaar.

Neem toch aan dat de feed met commentaar dan verhuist naar een van die extra kanalen, geloof nooit dat ze een aantal wedstrijden qua commentaar gewoon 'overslaan'.


Sport1 vond ik top. Ook de Red Bull Rookies keek ik.

Kan je met MotoGP.com alleen op je laptop en op je PC kijken? Of ook gewoon op TV?
Ik heb geen smartTV maar nog net wel een platscherm :X :Y

Wat dat betreft ben ik een leek en heb weinig zin om een smartTV te kopen. Wat kost zo'n ding wel niet?
Geef het geld liever uit aan mijn circuitfiets. :Y

Er zijn wat creatieve manieren om een normale televisie een smart(er) televisie te maken (denk aan Raspberry Pi), maar voor de leek die gewoon snel klaar wil zijn is een losse computer, laptop of zelfs tablet aansluiten op de televisie het makkelijkst. MotoGP.com op de computer dus, maar dan met de televisie als 'monitor'.

Voordeel is natuurlijk ook: met zo'n abonnement kun je zelfs op je smartphone onderweg kijken... FP1 en FP2 kijken ('t is meer luisteren, maar goed) met de telefoon in de handset van de auto, of op de tablet op het werk, 't zou niet de eerste keer zijn. :+

Wat dat betreft vind ik de Eurosport Player een prima medium, kan onderweg op m'n telefoon kijken of op m'n tablet en thuis gewoon via de xbox of andere mediaplayer.

Kabeltje tussen laptop en tv :z

Kabel:
Inderdaad, een kabel tussen laptop en tv kan. Indien je op beide een HDMI-aansluiting hebt kan een HDMI-kabel zorgen voor een verbinding tussen je laptop en televisie. Anders is een VGA-kabel nog mogelijk indien je daar aansluitingen voor hebt.

Draadloos via een soort USB-stickje (Google Chromecast):
Ook is het mogelijk om, indien je huis van draadloos internet is voorzien, een Google Chromecast te kopen (€35). Daarvoor moet je (evenals bij een HDMI-kabel) een HDMI-aansluiting in je TV hebben (maar dat hebben de meeste TV's). Daarmee kun je vanaf allerlei soorten apparaten (ook laptops) draadloos streamen naar je TV. Dan op je Google Chrome op je laptop, ga je naar Motogp.com en dan staat er een tekentje op je scherm waarmee de chromecast het beeld van je laptop oppikt en weergeeft op je Tv-scherm.
Met de Chromecast maak je van je gewone tv een Smart tv (ook handig met apps etc.).

Theoretisch gezien wel, echter is chromecast niet geschikt voor het doorsturen van HD beelden (volgens Google zelf) dus weet niet of dat nou zo goed gaat werken.

En een kabel ?! wist niet dat we 5 jaar terug in de tijd zijn gegaan :+
Ik heb thuis nog een oude laptop liggen maar zou niet weten met wat voor kabel ik die met de tv kan verbinden (nog buiten het feit dat ik zo'n ouderwetse manier vertik te gebruiken :P)
 
Chromecast stuurt wel gewoon HD beelden door.
Kijk jij maar eens een keer superbike of wielrennen dat op de extra feeds (zonder dat het op dat moment op Eurosport HD of Eurosport 2 HD komt) van de Eurosport Player wordt uitgezonden, daarbij wordt geen commentaar geleverd.
Maar goed, de Eurosport Player gaat veranderen vanaf 10 juni, we zullen zien.
 
Vraagje aan de geabonneerden op Motogp.com en kijkend op een iPad:

Hebben jullie fullscreen beeld? Of net als op youtube met die dikke zwarte horizontale balken boven en onder?

En is het een beetje scherp allemaal en minstens net zo belangrijk: storingsvrij?
 
Gewoon full screen. Ik denk dat kwaliteit iets minder is dan HD via Eurosport. Maar ik vind het niet storend.

Ik kijk via de iPad app en de Apple tv naar groot scherm. Maar kan ook via smart tv rechtstreeks. Of via ander manieren. Ben super blij met mijn abbo. En als je terug gast rekenen kost het iets van € 5,-- per race weekend. Vind ik geen geld.
 
Als er iemand hier een storing heeft, dan ben jij het :Y :+ }) _O-


full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan