MotoGP Valencia

Of je het nou wilt definiëren als waardig kampioen of niet, de vraag is of Hayden van hetzelfde kaliber is als Rossi of Stoner. Het antwoord dáárop is wat mij betreft een nee, Hayden heeft niet de kwaliteiten die zij hebben, is niet in staat om met goed materiaal constant races te winnen in de MotoGP.
Soms kun je ook wereldkampioen worden doordat je net even op het juiste moment op de juiste plaats rijdt, en doordat de tegenstand net even wat minder was in dat jaar. Geluk noemt men dat. Hayden was zeer constant, en won daarmee terecht de wereldtitel en die gun ik hem dan ook nog steeds van harte. :}

Gezegt moet echter wel worden dat we in het verleden vaker mensen wereldkampioen hebben zien worden, omdat de tegenstand in dat jaar gewoon wat minder was. Neem nou Thomas Lüthi. Een leuke rijder, die ik een warm hart toedraag maar werd wereldkampioen omdat de tegenstand dat jaar net even wat minder was.

Het is een mechanische sport, en daar horen dingen als pech en geluk gewoon bij. Niks aan te doen. Ik hoop dat Hayden vandaag nog wat leuks laat zien, en hij morgen tijdens de test wat mooie slides maakt op den Duc! 8-)
 
Valentino is niet tevreden over zijn setting en heeft moeite om competitief te zijn. Hij start vanaf de tiende plaats, dus ik gok erop dat het niet een bijzonder sterke race van zijn kant wordt - geen herhaling van Phillip Island in ieder geval.


Jankerd!

sjonge zeg niet zeiken gewoon rijden!
 
Jankerd!

sjonge zeg niet zeiken gewoon rijden!
Je maakt een grapje mag ik hopen...? Zit heel MF vol van mensen die bij ieder woord roepen dat een coureur zeikt, zeurt of jankt? Niemand die bedenkt dat de mannen hun werk doen en een best mogelijk resultaat willen behalen?

Gewoon rijden doe je op vrijdagmiddag, effe een ritje naar je schoonmoeder ofzo. Dit is racen. *O*
 
Je maakt een grapje mag ik hopen...? Zit heel MF vol van mensen die bij ieder woord roepen dat een coureur zeikt, zeurt of jankt? Niemand die bedenkt dat de mannen hun werk doen en een best mogelijk resultaat willen behalen?

Gewoon rijden doe je op vrijdagmiddag, effe een ritje naar je schoonmoeder ofzo. Dit is racen. *O*

toch wel typisch.... als Rossi het zegt is het commentaar op zijn werk komt het van ieder andere is het janken...

Er is hier in ieder geval een grote groep die zo redeneert!

vind mooi om te zien dat ook Rossi zijn problemen kent. geeft aan dat ook hij niet perfect is en zal voor een spannender wedstrijd zorgen vandaag vermoed ik!
 
Warming-up van vanochtend: Ook Hayden, Pedrosa en Edwards waren sterk onderweg, waarbij Pedrosa als tweede eindigde op een halve seconde van Stoner. Opmerkelijk was dat zowel de Spanjaard als Hayden in een andere livery reden dan normaal: wit met rood-blauwe strepen.
Iemand misschien al foto's gezien van deze livery?
 
Iemand misschien al foto's gezien van deze livery?

Niet echt bijzonder, leuk nederlandse vlag:

24284.jpg
 
damned, zit ook in het verkeerde topic, moet natuurlijk in het Rossi topic blijven wil ik niet dit soort blinde gasten tegen komen.
Beste team na 5 jaar honda |( Hoeveel had tie ook alweer gewonnen dat jaar? 2 wedstrijden waarvan 1 bij mazzel omdat Edwards minder fortuinlijk was bij de GT te Assen?
Dat hij een goede coureur is hoor je mij niet ontkennen maar van het nivo Rossi of in mindere mate Stoner (top machine en balls of steel combineren super) is hij bij lange na niet. De motor heeft genoeg potentie of ik zal het anders stellen. Rossi heeft laten zien hoe je moet winnen met een Honda. Daarna liet hij het zien met een Yamaha of was je dat alweer vergeten.

Als is als maar als kan als zijn als je alst. :?

Koffiedik kijken blijf je altijd houden en dat is racen maar om nou te zeggen dat hij een waardig wereldkampioen was ala Stoner vorig jaar of Rossi de laatste paar jaren of Doohan daarvoor? tjsa, dan is er geen discussie maar wordt er alleen maar geschreeuwd.

Het is heel simpel, als een coureur, zijn motor en het team samen het beste pakket vormen en daarom wereldkampioen worden, ben je gewoon een waardig kampioen. Of je nou alle races wint, of maar 2 dat seizoen maar wel vrij constant podiumplekken scoort. Gaf ook al aan dat alleen Rossi, Pedrosa en Capirossi op dit moment meer podiumplekken gescoord hebben als Hayden. Baas boven baas hou je altijd, zo hebben Rossi en Stoner recentelijk inderdaad overheersender een titel gewonnen als Hayden in 2006.
Maar nogmaals, in een mechanische sport ben je waardig kampioen als je het samen met je team voor elkaar krijgt om de beste motor (voor jou, want elke coureur is anders en heeft andere voorkeuren) te ontwikkelen en de coureur daarop de meeste punten scoort.

En mazzel en pech zijn factoren die altijd meespelen in een mechanische sport.

Verder ga je maar een cursus begrijpend lezen volgen ofzo.. Als HADDEN is, is HEBBEN te laat.
 
Hayden is een uitstekend coureur en ik kan genieten van zijn rijstijl en doorzettingsvermogen.
(bovendien heeft hij de AMA gewonnen met een SP) ;)

En... hij is inderdaad kampioen gewonnen in 2006.
En terecht ook want hij was de meest constante rijder dat jaar en kon elke wedstrijd punten pakken.
Maar maakt hem dat ook de beste rijder?, hij heeft in dat jaar slechts twee wedstrijden gewonnen......
Ter vergelijking;
Rossi had in 2006 5 overwinningen, Capirossi had er 3, Melandri had er 3 en Pedrosa had er 2.....

Maar het meest constant was Hayden wel..............

Je zegt het zelf al, ook al win je niet zoveel races als een ander. Met constante finishes kom je er ook. En constant bovenin finishen vind zeker zo knap als meer races winnen maar wat minder constant finishen de rest van de races.

Of hij de beste rijder is? Ja, anders win je het kampioenschap niet. Maargoed we blijven mensen met een mening en sommige zijn van mening dat hij niet de beste rijder was omdat hij meer had moeten winnen, dominanter had moeten zijn. Ik ben het daar niet mee eens.
 
Heel mooie wedstrijd de 125
simoncheli zeer sterk gereden callio -O- niet egt mijn favo
Maar heel erg zonde die tweede plaats had hij zeer zeker verdient
op naar de GP mannen
 
werkte beroerd, denk log maar eens uit en kom er ook niet meer in nu

Edit > Zit er weer in, toch onmisbaar die live timing
 
Laatst bewerkt:
Mooie wedstrijd strakke overwinning van boner
Rossi wer goed gedaan en dovi :} Die gaat het die pedropsa moeilijk maken })
 
Mooie wedstrijd strakke overwinning van boner
Rossi wer goed gedaan en dovi :} Die gaat het die pedropsa moeilijk maken })

Mooie wedstrijd? Zeker wat anders gezien. Slaapverwekkend met dank aan Stoner en Pedrosa.
De achterhoede had het wel begrepen hoe je publiek moet vermaken. *O*
 
Mooie wedstrijd genieten van de duc die zo mooi over die baan gaat! geweldig om te zien mooie snaar strakke overwinning van Stoner. Die Rossi gaat volgend jaar dat nr 1 plaatsje weer mooi inleveren als Stoner fit is!
 
sja vondt het niet echt een boeiende wedstrijd..Mooie overwinning voor stoner,had wel gehoopt op een mooie laatste wedstrijd met een gevecht tussen Rossi-stoner-hayden-pedrosa..maar helaas...Kijk nu al uit na 2009
 
Terug
Bovenaan Onderaan