MotoMaat bedankt

-=MV=-

MF veteraan
20 mrt 2003
4.993
1
Somewhere on earth
en waarom zal je zeggen...


Vanmiddag stapte ik op mijn tweewieler om tot de conclusie te komen dat er een mooi plasje benzine onder lag. Er schijnt iets te lekken t.h.v. het vlotter danwel de leiding.

Geen punt, ik werk vlakbij de erkende motordealer Honda Motor Amsterdam dus die willen waarschijnlijk wel even kijken. Op zijn reserve hiernaartoe gereden en ik loop naar binnen. Staat daar zo'n ongeinterreseerd figuur je aan te kijken en zich af te vragen waarom het zweet je uitgutst (volle bepakking aan).

Ik vraag de beste man of hij even mee kan kijken waar ik lekkage heb.
Hij fronst zijn wenkbrauwen en zegt dat hij geen tijd heeft en dat hij dit niet kan zien omdat de kuip erop zit. Ik verwijder vriendelijk de kuip en vraag hem nogmaals of hij even mee kan kijken om te zien wat er lekt zodat ik dan kan vervangen.

Mopperend pakt hij een zaklamp en is niet blij dat ik de motor voor zijn deur uit elkaar haal. We zien beide benzine druppellen bij de slang en ik vraag of hij tijd heeft dit te verhelpen. Meteen reageerd de beste man over hoe warm en druk het wel niet is.
Ik vraag of hij anders een slangetje had zodat ik deze er zelf op kon zetten, wist hij niet en hij had geen zin om te kijken?! :z

Ik mocht de motor wel laten staan, dan kon hij mischien morgen tijd maken..ja doei..ik ga niet met een nog rijdende motor op de tram in volle bepakking.

Ik ben meteen naar MotoMaat gereden en het probleem voorgelegd.
Geen probleem, rij de motor maar naar binnen en we kijken even.
De motor waar ze me bezig waren ging aan de kant en de mijne werd open gemaakt.
Slangetje vervangen en we konden weer verder...
Bij het zien van het MF stickertje moesten ze lachen, "heb je weer zo'n m-fe'r".

Mario en Bob, HARSTIKKE BEDANKT dat julie wel bereid waren om een oververhitte motorrijder met een klein euvel te helpen aan het einde van de dag!

Klasse jongens!
:}
 
Laatst bewerkt:
Toppie van die motomaat ze doen hun naam eer aan. :}

Juist van zulke kleine dingetjes moet je het als bedrijf hebben om reclame te maken.
 
Was de koffie daar ook slecht of alleen de service?
Belachelijk dat ze je niet even hielpen met die benzineslang.
Bij zo'n zaak zou ik nooit een motor kopen.
 
Laatst bewerkt:
Fijne kerels daar bij motomaat }) :}

Was er één dag voor jou dus hadden ze waarsch. ook mijn stickert al gezien.
 
Laatst bewerkt:
Toppie.

Is het niet iets om een soort van 'sticker' van MF uit te reiken bij zo'n goede service?
Beetje Rob Geus-achtig :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het probleem in 1e instantie niet zo.
Je komt bij de 1e dealer met je probleem en vraagt of i tijd heeft om het probleem op te zoeken.
Het zegt van niet.
Vervolgens ga je zelf de motor voor zn deur uit elkaar halen en vraagt nogmaals of i samen met jou wil kijken waar het lekt.
Samen zien jullie het probleem en jij vraagt een oplossing. De oplossing die hij geeft zint jou niet en daarom is het een dealer die je met naam en toenaam maar even op MF moet zetten als zijnde wan-dealer.

Had je in 1e instantie geluisterd naar hem nadat i gezegd had dat i geent tijd had was er niks aan de hand geweest.

maargoed. ben blij voor je dat het probleem opgelost is.
 
ja maar zo werkt het niet... ik heb geen tijd, ik heb geen zin, klant is buitenlander, ik heb genoeg gewerkt vandaag, het is 10 minuten voor sluitingstijd etc. ... dus doe ik het niet. nou dan moet je niet bij een motorzaak gaan werken. simpel..
 
Ik snap het probleem in 1e instantie niet zo.
Je komt bij de 1e dealer met je probleem en vraagt of i tijd heeft om het probleem op te zoeken.
Het zegt van niet.
Vervolgens ga je zelf de motor voor zn deur uit elkaar halen en vraagt nogmaals of i samen met jou wil kijken waar het lekt.
Samen zien jullie het probleem en jij vraagt een oplossing. De oplossing die hij geeft zint jou niet en daarom is het een dealer die je met naam en toenaam maar even op MF moet zetten als zijnde wan-dealer.

Had je in 1e instantie geluisterd naar hem nadat i gezegd had dat i geent tijd had was er niks aan de hand geweest.

maargoed. ben blij voor je dat het probleem opgelost is.

Ik dacht dat zoiets klantvriendelijkheid, service en zulke dingetjes heette? Hij heeft in ieder geval goed z'n best gedaan om een potentiele klant weg te jagen :Y
 
[me="Herr.ik."]vindt motomaat de beste![/me]

Ook een keer met een probleem (zware koppeling) zomaar binnengevallen bij motomaat, idd meteen tijd maken. Met zn 3'en om mijn motor heen en ja hoor, probleem opgelost :}

Ook al regelmatig met collega's daar langsgeweest met problemen, ze maken gewoon altijd even tijd voor je. Topzaak!!!! *O*
 
[me="Herr.ik."]vindt motomaat de beste![/me]

Ook een keer met een probleem (zware koppeling) zomaar binnengevallen bij motomaat, idd meteen tijd maken. Met zn 3'en om mijn motor heen en ja hoor, probleem opgelost :}

Ook al regelmatig met collega's daar langsgeweest met problemen, ze maken gewoon altijd even tijd voor je. Topzaak!!!! *O*

Wat was bij jou de oorzaak van die zware koppeling?

Mijnes gaat ook nogal zwaar namelijk, maar heb nog geen idee waar het aan kan liggen.
 
Er is toch al zoiets?

Dealer oké
Mwah, vind ik niet echt hetzelfde.
Er is ook, om op Rob Geus terug te komen, een keuringsdienst van waren. Rob Geus kijkt ook daar wat anders tegen aan als ie een zaak binnen stapt.
Maar het gaat me er om dat er gewoon zoiets is als een leuk vaantje/sticker/oorkonde vanuit MF, met daarop (maar dan uitgebreider) dat deze dealer altijd klaar staat met raad en daad oid.
 
Ik snap het probleem in 1e instantie niet zo.
Je komt bij de 1e dealer met je probleem en vraagt of i tijd heeft om het probleem op te zoeken.
Het zegt van niet.
Vervolgens ga je zelf de motor voor zn deur uit elkaar halen en vraagt nogmaals of i samen met jou wil kijken waar het lekt.
Samen zien jullie het probleem en jij vraagt een oplossing. De oplossing die hij geeft zint jou niet en daarom is het een dealer die je met naam en toenaam maar even op MF moet zetten als zijnde wan-dealer.

Had je in 1e instantie geluisterd naar hem nadat i gezegd had dat i geent tijd had was er niks aan de hand geweest.

maargoed. ben blij voor je dat het probleem opgelost is.

:^ Beetje jammer om een zaak als k-zaak te kwalificeren alleen omdat ze niet bereid zijn jou op je wenken te bedienen.....
 
Mwah, je kan voor een 'noodgeval' toch wel even de moeite nemen om even te kijken lijkt me.
Als de HONDA dealer al begint met klagen dat het warm is en niet eens de moeite neemt om even een slangetje te zoeken, vind ik wel een beetje erg.




Beetje service is tegenwoordig ver te zoeken...betalen..mond houden en moeve :W



Niet echt een vergelijking, maar als ik een lekke band heb met de fiets en ik klop bij een fietsenzaak aan, zet die in veel gevallen meteen er een nieuwe onder, zodat je je weg kan vervolgen.
Is wat anders dan dat je met een 'spoedje' aan komt in de vorm van een onderhoudsbeurt:+
TS had al aangegeven dat het slangetje het euvel waarschijnlijk was.
Zou dat na vervangen nog niet zijn opgelost, dan zou ik idd aanbieden de motor te laten staan, een eventuele leenmotor mee te geven oid.


En er zal wel commentaar komen zoals: ja als je dat bij iedereen die binnenkomt doet, dan...
Ja, ik denk dat ik dat wel doe :Y
Geen 9 tot 5-mentaliteit hebben en service bieden.
 
hmm...moeilijk..

Ik ben blij dat MotoMaat je wel onmiddelijk geholpen heeft met het euvel, maar om de dealer gelijk zo af te schilderen vind ik ook verkeerd.

Kan best zijn dat die Honda dealer zo nog 1 van zijn vaste klanten wou ophalen die gestrand was in één of ander gehucht, je weet het niet...
Je zegt zelf dat Motomaat de ene brommer aan de kant schoof om jou te helpen, dat betekend dat een reeds bestaande klant zijn motor misschien een dag later op kon halen (ik noem maar iets hoor :X )

1 situatie is naar mijn mening niet genoeg om een zaak als k*tzaak af te schilderen 8-)

desalwelteplus ben ik blij dat je bij Motomaat onmiddelijk geholpen bent met het euvel!! :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook zeer goede ervaringen met motomaat, kom er dan ook regelmatig.

Destijds een electrisch probleempje met mijn toenmalige CBR, samen met die jongens alles doorgemeten, nieuwe regelaar etc. geprobeerd maar dat was het niet en kon ik dus uitsluiten. Moest dus een kabelbreuk zijn dus ik besloot dat thuis verder uit te zoeken op mijn gemak.
Heb er een half uur of drie kwartier geklust samen met 1 van hen maar ondanks de ingenomen tijd werd er nadat ik vroeg wat het me kostte gezegd: 'gooi maar wat in de fooipot' :}

Laatst weer, wilde ik een speciale bout hebben (voor de bevestiging van mijn stuurclamps) die nergens te krijgen was. Zij hadden hem ook niet maar Andre begon vrijwel direct met het fabriceren van een alternatief waardoor alles toch weer helemaal goed in elkaar zit. *O*

Feit dat er bijna altijd wel streetfighters staan die er worden gebouwd zegt wel dat ze meer kunnen dan alleen onderdelen bestellen en monteren.
 
Kan er overheen lezen, maar TS doet de HONDA dealer niet af als zijnde een k*tzaak, meen ik, na 1 ervaring. :)
Het gaat me volgens mij om de service die geleverd werd, of eigenlijk niet :P

Dat er bij motomaat een andere motor aan de kant werd geschoven, wil niet zeggen dat de eigenaar nu een dagje langer op zijn motor moet wachten.
 
Geen tijd, is geen tijd! Je bent toch niet doof?

Ben het er helemaal mee eens...

Ik heb het met project leiders...

Heb je tijd,...
Eigenlijk niet... (Heb genoeg werk liggen om me tot 12 uur 's nacht te vermaken...)
En dan beginnen ze:
Ja maar ik heb maar 1 minuutje nodig, kort vraagje, moet ik weten, dadelijk gesprek bij de klant, blablabla....

Moet in principe kunnen, maar dat gebeurt 30x per dag,.. en zeker als ik net verdiept zit in een technisch probleem, is het gewoon irri. Nee is nee.

Maar die zijn nog niet zo erg als de project leiders die standaart op hun weg naar huis nog ff hun bel rondje doen.. Die bellen net als jij aan het afronden bent... Die gaan helemaal op de blokeer lijst..

Maar des te meer lof voor motomaat die wel tijd maakt :} Maar niet echt een rede om een motozaak in slecht daglicht te zetten..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan