Motor Action-cam

29 dec 2021
67
56
Hallo iedereen,

Ik rij al weer een tijdje met een goedkope Full HD action cam om naast het filmen van mijn ritjes ook de dagelijkse gebeurtenissen in het verkeer te filmen voor het geval ik een aanrijding krijg zodat ik bewijslast op de film heb staan in het geval van een tegenwerkende/tegenstribbelende tegenpartij.

Cammetje bevalt me wel op 1 ding na: de batterijduur is echt ruk!

Na ongeveer 40 a 45 minuten is de batterij compleet leeg en valt de cam uit. Op een woon-werkverkeer rit van ongeveer 30 minuten valt er enigszins wel mee te leven, maar om dat ding nou 2x per dag op te laden...

Nu was ik een beetje op Amazon aan het rondsnuffelen, maar de action cams die je kan vinden op Amazon hebben hetzelfde probleem, te korte accuduur. Maar ik zag ook action cams die je op je accu van de motor kan aansluiten zodat je de hele rit door blijft filmen (zowel voor als achter).

Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer... Zoveel merken en opties en keuzes.


Ik heb geen al te hoge wensenlijstje:
- minimaal Full HD (1920×1080)
- makkelijk te bedienen
- opslagcapaciteit minimaal 64 GB (uitbreidbaar naar 128 GB)
- eenvoudig te installeren

Welke (vaste) motor action cam raden jullie aan en waar moet ik op letten bij aanschaf?
 
Misschien is het ook handig om je budget te vermelden.
Goed punt!

ik zag dat die vaste cam's (met een voor en achter camera en toebehoren) tussen de €100 en €300 kosten. Wellicht kan de aanschafprijs hoger zijn op basis van opties, mogelijkheden, resolutie en dat soort dingen. Maar een aanschafprijs van tussen de €100 en €200 lijkt me realistisch voor mij.
 
Gewoon een gerenommeerde merk kopen ipv merk ‘Hemelvaart’……:?
Wat voor gerenommeerd merk moet dat zijn? O.a. Amazon, AliExpress hebben een hoop grabbelton merken op de site staan waarvan ik het bestaan niet eens van af weet. Dat is ook een reden dat ik door de bomen het bos niet meer zie. AliExpress bv. heeft merken waarvan ik denk dat de merknaam de voor- en achternamen zijn van familieleden van Jack Ma Yun (CEO)...
 
Tipje voor 'the time being', heb je al eens geprobeerd in lagere resolutie te filmen? Weg sturen van framerates voorbij 30fps scheelt een boel processorkracht van het beestje, evenals schieten in een lagere resolutie zoals 720p (wat volstaat voor enkel bewijslast). Mijn GoPro 9 schiet ik ook leeg in 30 minuten in de 5K stand, waar deze in FullHD voorbij een uur mee gaat.

Is iets waar je even mee zou kunnen experimenteren.
 
Ik weet niet of je zo'n behuizing hebt? Zo ja, ik heb ongeveer bij de bruine cirkel een gat gemaakt, ter hoogte van de aansluiting voor het opladen. Kon precies het stekkertje door. Op de motor zitten bij mij standaard 2 usb aansluitingen, non stop aan de lader.
Screenshot_20220107-113743_Chrome.jpg
 
Ik zou geen action kopen. Voor opnames van de dagelijkse ellende op de weg neem je een dashcam met loop en voeding van de motor.
en dat "dashcam" moet je ruim zien, subtiele bullit uitvoering die je verdekt ophangt en kan laten zitten is praktisch.
Gebruik je de huidige action cam voor de coole gave weggetjes, of als je wheelies gaat oefenen ofzo, maakt die 40minuten batterij duur ook niet uit.
 
Ik heb ooit 1 in bij ome Ali gekocht voor 80 euro, deze neemt de laatste 3 uur op aan de voor en achterkant. Werkt prima, je kunt kentekens wel lezen en hebt geen zorgen of die aanstaat (ik heb er wel een vertraging op gezet zodat hij tijdens starten nog even uit staat anders krijg je een storing) verder zijn de camera's lekker klein en makkelijk weg te werken (valt helemaal weg in mijn bankstel).
Ik heb helaas geen linkje meer, maar als je richting 150 euro gaat, dan krijg je een hele mooie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan