motor "blokkeerde" even

Gets

MF veteraan
2 aug 2004
1.160
9
brussel-leuven
was vandaag aan het rijden toen ik plots een vermogensverlies voelde. Was wel aan het acceleren maar het leek alsof mijn motor even weigerde...duurde maar seconde of zo en daarna had ik terug acceleratie
Dit is een paar maal gebeurd tijdens mijn rit.

Toen ik even daarna stopte op rechtsomkeer te maken viel de motor uit van zodra ik stilstond. Simpel klikje op de startknop met wat gas bij en startte zonder problemen. Maar eens die terug in toeren zakte viel hij meteen terug stil.

Terug probleemloos gestart en gas blijven geven. Tijdens de rest van de rit geen hinder ondervonden en ook niet meer stilgevallen bij het stilstaan aan een licht.

Iemand enig idee waarop dit zou kunnen wijzen?

Heb honda cb500 uit 1994 30 800 km (moet binnen voor onderhoud binnen zo'n 700 km)

veel dank
 
Kouprobleem?

Heb je een lange rit gemaakt?

Kan zijn dat de carburateurs koud zijn geworden en dan wil het niet soepel lopen. En aangezien hij stilvalt soms als je stilstaat = weinig toeren. Lijkt het mij het liggen aan de temperatuur. Gewoon de stationairtoerental wat opschroeven en lange ritten maken zodat de carburateurs warm worden en blijven.

Edit: heb ik zo'n heel mooi verhaal getyped, is zo'n schaap je weer voor.. }) ;)
 
Dit klinkt precies hetzelfde als het probleem wat ik had met mijn 550. Uiteindelijk bleek het probleem 'alleen maar' te zitten in een stekkertje dat twee draadjes aan elkaar verbindt, dat slecht contact maakte.
Misschien de draadboom even goed nalopen?
 
ach uw probleem met je cb valt nog best mee, ik vermoed ergens een slecht contact.
ding kan best wel wat kou verdragen, nooit geen last van gehad.

maar mijne cb valt stil bij regen, dan sta je daar lekker uit te druipen langst te kant. is aleen bij felle regen, dan sputtert die eerst wat, en erna valt die stil, presies of ie tijdens het sputteren op half poten draaid of verzuipt ofzo :?
na even wachten en proberen start die weer op half poten en erna loopt die weer soepel, tot je weer een paar km in de regen gereden hebt...
vorig jaar had m'n motor hier geen last van, en kon je door sneeuw,regen ,hagel, ijskoud weer, ach gewoon overal door, 'n echte bikkelmotor, maar nu is dat regenprobleem tochwel erg vervelend(=dagelijks vervoer), iemand ideeën????
 
iemand ideeën????

Hoogspannings probleem. 12 volt werkt ook onder water, maar je bobines, bougiekabels, bougiedoppen en bougies krijgen hoogspanning en daar is een klein beetje water voldoende om de vonk op een plek buiten de verbrandingskamer te laten knetteren.
 
...veel van't voorgaande....
eerst nazien electriek....zit alles goed vast//vocht weg//corrosie weg (groene oxidatie op/in stekkers//....
rest ok
blijft het't zelfde...dan is het 'even' bevriezen waarschijnlijk toch de boosdoener...
je schrijft zelf...dat je accelereerde...bevriezen gebeurd bij gas dicht het snelst, en dat was dan net ervoor.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan