motor broek / jas die niet plakt

Rob-z

Die hard MF'er
1 nov 2015
665
67
Ik heb een textiel motorbroek (overbroek) en een textiel motorjas. Beide daar kan zo'n thermovoering in voor als t echt koud is. Nu heb ik die thermo dingen eruit omdat het niet richting 0 graden is maar eerder lekker weer ( 20 graden)

Nu zit ik dan met mijn normale jeans er wel eens in en toch is het toch te warm. Tegen zweten aan. Nu heb ik een test gedaan om met een thermo (dunne broek/legging) maar dat is ook vrij warm en de protectoren gaan "zweven" Niet best dus. Ook zonder jeans / thermobroek geprobeerd maar dan wordt het toch wel plakkerig (zwetend) Al met al, niet echt prettig bij redelijk weer. Meer een broek voor de echt koudere periode.

Nu heb ik ook een Rev'it motor jeans die super zit. Bij lekker weer geweldig. Maar bij ondergaande zon en zo rond de 12 graden toch wel fris.

Ik zoek of probeer er achter te komen welke broek geschikt is voor mijn wensen.

Mijn wensen: een motorbroek die je draagt als een motor jeans maar de warmere eigenschappen van een (over)broek heeft. Niet gaat kleven aan je benen en goed wind dicht is. Waterdicht is ook wel een wens. (maar is Gore Tex persé nodig??, heb ik nu niet en ben ook droog. Ben geen regen rijder)

Welke motorbroek kan geschikt zijn voor mij? Niet te groot/dik Een die makkelijk aantrekt (zonder onder kleding) Of zijn alle motorbroeken (behalve de motorjeans) bedoeld om over je normale broek te dragen?

Voordat ik vele honderden euro's (misschien) voor niets ga uitgeven. Wat is al voldoende voor mij.

Idem geldt voor jas. Wil een enkel katoen shirt of T-shirt onder dragen zonder dat mijn armen/lijf aan zweten en dus plakken aan de voering.

De Rev'it Neptune heb ik voorbij zien komen en dat is een heel mooie jas. Heb ik gepast en zit heerlijk. Broek nog niet gepast en kan ik weinig over zeggen.

Verder ook eens een lederen broek gepast van Evo, maar dat was allemaal veel te wijd omdat ik niet super dikke benen heb, eerder slank. Zijn er slanke lederen broeken te koop ? (Evolution broeken gepast maar die zijn te wijd :( )
 
Geen enkel kunststof pak ademt goed, tenzij het membraan uitneembaar is en er ventilatie in zit. Leer is wat dat betreft beter.Ga eens meerdere merken passen. Elk merk heeft zijn eigen pasvorm.
 
Leer is beter(persoonlijk)
Bij een goede kledingafdeling moeten ze je ook kunnen helpen. Ik kan je daarbij niet helpen. Ik heb in het verleden tich wat meer uitgeven en daar doe ik het nog steeds mee. Scheelt ook dat ik voornamelijk in het leer rijd. Soms met dunne thermobroek eronder voor de frisse dagen
 
Heb al jaren de rev'it gerar II, ignition II combinatie. Doorwaai leer/textiel combinatie, met aparte, uitneembare waterdichte laag. Alleen 's winters draag ik textiel.
Na een jammerlijk valletje in een bocht met grint kan ik ook melden dat de bescherming top is. En ondanks dat het een behoorlijke schuiver was jas en broek er nog prima uitzien.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad leer, er is niets dat zo lekker zit als een leren broek vanaf zn 2e seizoen. En ja, het moet flink strak zitten. Kan je niet in gewoon een kleinere maat en dan evt. extra lang? Of toch maar maatwerk? De aanschafprijs vergeet je snel, als je er elke dag lol van hebt.
Evolution is een Nederlands merk dus dat is berekend op dikkere benen. Probeer eens andere merken. Een goede motorkledingzaak moet je kunnen helpen.
Met een lange motoronderbroek eronder zit het nog beter en kan hij gemakkelijker aan en uit.

Leer is overigens niet waterdicht maar een regenbroek is een goede oplossing voor een bui.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad leer, er is niets dat zo lekker zit als een leren broek vanaf zn 2e seizoen. En ja, het moet flink strak zitten. Kan je niet in gewoon een kleinere maat en dan evt. extra lang? Of toch maar maatwerk? De aanschafprijs vergeet je snel, als je er elke dag lol van hebt.
Evolution is een Nederlands merk dus dat is berekend op dikkere benen. Probeer eens andere merken. Een goede motorkledingzaak moet je kunnen helpen.
Met een lange motoronderbroek eronder zit het nog beter en kan hij gemakkelijker aan en uit.

Leer is overigens niet waterdicht maar een regenbroek is een goede oplossing voor een bui.

Kinky!
 
Verder oriënteren voor de lederen broek. Ook mijn idee, alleen de broeken die ik tot nu toe gepast heb die zijn of te groot of te strak/klein. Ik heb dus die Evo gepast en zelfs enkele dames modellen, maar het was dus of te groot of te klein. Nu heb ik dat pas bij 1 winkel (motorkledingcentrum, Hazerswoude Rijndijk) gedaan, maar er zal vast meer zijn.

Welke merken (waar passen/kopen) vallen smaller/slanker? Dainese daar hoorde ik van dat dat smaller zou zijn maar dan zit ik met die opvallende merktekens en sterren. Of van die klittenbandvlakken voor die slijtblokken. Dat wil ik allemaal niet. Gewoon neutraal (toer)

Ook orienteer ik me verder op een textiel broek die niet te warm is maar zeker makkelijk (al dan niet over laarzen of zonder laarzen) aantrekt. Eigenlijk een winddichte en misschien waterdichte motorjeans.

Mijn zoektocht gaat dus door.

jullie zelf ervaringen m.b.t. de broek ik ik wens?
 
Laatst bewerkt:
Idem geldt voor jas. Wil een enkel katoen shirt of T-shirt onder dragen zonder dat mijn armen/lijf aan zweten en dus plakken aan de voering.


Katoen onder je motorpak is niet handig als je het warm hebt of je pak niet ademt. Het neemt vocht op als een spons.

Ik zie in Italie als de mussen dood van het dak vallen mensen aan het eind van de middag terugkomen van een rit. Dan gaat de jas uit en blijkt dat ze drijfnat katoen dragen.

Ik draag ski-ondergoed en ski-poelies onder mijn textielenpak.
 
Katoen onder je motorpak is niet handig als je het warm hebt of je pak niet ademt. Het neemt vocht op als een spons.

Ik zie in Italie als de mussen dood van het dak vallen mensen aan het eind van de middag terugkomen van een rit. Dan gaat de jas uit en blijkt dat ze drijfnat katoen dragen.

Ik draag ski-ondergoed en ski-poelies onder mijn textielenpak.


Ik heb ook van dat thermo ondergoed (lang), craft (is wel bekend) Dat ga ik ook uitproberen. Het vocht moet dan wel weg kunnen (ademend pak/jas/broek)

Let wel, ik rijd nog niet zo lang (januari rijbewijs gehaald) Ik en blijf nog op ontdekkingstocht :)
 
Laatst bewerkt:
Momenteel heb ik deze jas (zeer aantrekkelijk kunnen kopen, anders nooit gedaan :+ ) als zomerjas. Waait lekker door. En dat voor op mijn R1200R-LC :]

Maar ja, het is niet altijd mooi weer in Nederland |(
 
Laatst bewerkt:
deze dus
full
 
Ik heb het volledige pak...I don't ride without it :]

Thermo eronder en een halswarmer tegen de wind :P

dwsyso.jpg
 
Je blijft toch zitten met die soort kniestukken?? Of is het gewoon niet anders. Je moet natuurlijk met gebogen knieën zitten. Maar een broek die, als ik een stukje ga wandelen, ook nog acceptabel is. (geen racepak)

Dit lijkt dan zo'n soort racepak. En dat wil ik juist zo min mogelijk. Dit model heet toch de "sport" oid ??
 
Laatst bewerkt:
Het is het BMW motorpak "Start" (basic / standaard) en de knie protectoren kunnen verwijderd worden.
 
kijk anders even bij macna, ik zelf heb de Geo 2 fluo jas en pas bij 25+ graden heb ik zo iets van nu gaat het een beetje plakken daarnaast heb ik 2 broeken, mercury voor in de winter en commuter voor in de zomer en in beide gevallen gaan ze plakken maar heb daar geen last van en tijdens het lopen ook geen last van de knee-protectors.

let op ik rij dagelijks woon-werk verkeer almere-amsterdam en kan er op verschillende motoren er prima mee rijden zonder een knellende gevoel.
 
Ik heb een textiel motorbroek (overbroek) en een textiel motorjas. Beide daar kan zo'n thermovoering in voor als t echt koud is. Nu heb ik die thermo dingen eruit omdat het niet richting 0 graden is maar eerder lekker weer ( 20 graden)

Nu zit ik dan met mijn normale jeans er wel eens in en toch is het toch te warm. Tegen zweten aan. Nu heb ik een test gedaan om met een thermo (dunne broek/legging) maar dat is ook vrij warm en de protectoren gaan "zweven" Niet best dus. Ook zonder jeans / thermobroek geprobeerd maar dan wordt het toch wel plakkerig (zwetend) Al met al, niet echt prettig bij redelijk weer. Meer een broek voor de echt koudere periode.

Nu heb ik ook een Rev'it motor jeans die super zit. Bij lekker weer geweldig. Maar bij ondergaande zon en zo rond de 12 graden toch wel fris.

Ik zoek of probeer er achter te komen welke broek geschikt is voor mijn wensen.

Mijn wensen: een motorbroek die je draagt als een motor jeans maar de warmere eigenschappen van een (over)broek heeft. Niet gaat kleven aan je benen en goed wind dicht is. Waterdicht is ook wel een wens. (maar is Gore Tex persé nodig??, heb ik nu niet en ben ook droog. Ben geen regen rijder)

Welke motorbroek kan geschikt zijn voor mij? Niet te groot/dik Een die makkelijk aantrekt (zonder onder kleding) Of zijn alle motorbroeken (behalve de motorjeans) bedoeld om over je normale broek te dragen?

Voordat ik vele honderden euro's (misschien) voor niets ga uitgeven. Wat is al voldoende voor mij.

Idem geldt voor jas. Wil een enkel katoen shirt of T-shirt onder dragen zonder dat mijn armen/lijf aan zweten en dus plakken aan de voering.

De Rev'it Neptune heb ik voorbij zien komen en dat is een heel mooie jas. Heb ik gepast en zit heerlijk. Broek nog niet gepast en kan ik weinig over zeggen.

Verder ook eens een lederen broek gepast van Evo, maar dat was allemaal veel te wijd omdat ik niet super dikke benen heb, eerder slank. Zijn er slanke lederen broeken te koop ? (Evolution broeken gepast maar die zijn te wijd :( )

Dus je hebt een motorbroek, met thermo-voering en daar nog onder je broek (jeans) :?
Dat lijkt mij wel heel erg veel, en is het knap logisch dat dit gaat zweten/broeien. Alle warmte blijft erin en heeft geen kans om te ademen...
Koop een Gore-tex of soortgelijke stof en je zult zien dat het beter gaat.
Maar waarom rijdt je rondt met een jeans eronder? Woon/werkverkeer? Kun je je beter gaan omkleden op je werk.
Maar idem voor je jas, gewoon een thermo-ondershirt wat ervoor zorgt dat warmte afgevoerd kan worden. Een katoenen shirt erover heen en klaar. Zelf rijdt ik met een Rukka jas met een polo eronder, pas in de koudere perioden komt er nu een thermo-ondershirt met lange mouw en broek onder het geheel. Meer niet, maar ik rijdt dan ook geen naked of sportfiets.
 
Als de spijkerbroek los te koud is dan gewoon daaronder een thermo broek dragen. Werkt bij mij altijd goed wanneer het eigenlijk net te warm is voor de textiel broek maar net te koud voor jeans.
 
Dan heeft het thermo-ondergoed geen zin als je er alsnog katoen overheen doet. |(

Wat is er nou zo moeilijk aan GEEN KATOEN als je in hogere temperaturen rijdt.

Hogere temperaturen? Hij doet een thermo-voering in zijn motorbroek, en daaronder nog z'n spijkerbroek (zonder thermo regulerend ondergoed)... Waar gaat ie rijden dan? Siberië?

Maar katoen neemt tot 3x zijn eigen gewicht met vocht op, maar een gewoon polyester shirt wordt algauw te klam. Net als katoen na een lange dag op de motor. En ja, natuurlijk is het beter om een dry-fit shirt te nemen maar het hangt af van de activiteit waar je mee bezig bent.

De laag die je over je thermo heen doet, zorgt voor je warmte-comfort. De buitenlaag (motorjack) is vaak al wind en waterdicht.

Het beste thermo ondergoed
 
Verder oriënteren voor de lederen broek. Ook mijn idee, alleen de broeken die ik tot nu toe gepast heb die zijn of te groot of te strak/klein. Ik heb dus die Evo gepast en zelfs enkele dames modellen, maar het was dus of te groot of te klein. Nu heb ik dat pas bij 1 winkel (motorkledingcentrum, Hazerswoude Rijndijk) gedaan, maar er zal vast meer zijn.

Welke merken (waar passen/kopen) vallen smaller/slanker? Dainese daar hoorde ik van dat dat smaller zou zijn maar dan zit ik met die opvallende merktekens en sterren. Of van die klittenbandvlakken voor die slijtblokken. Dat wil ik allemaal niet. Gewoon neutraal (toer)

Ook orienteer ik me verder op een textiel broek die niet te warm is maar zeker makkelijk (al dan niet over laarzen of zonder laarzen) aantrekt. Eigenlijk een winddichte en misschien waterdichte motorjeans.

Mijn zoektocht gaat dus door.

jullie zelf ervaringen m.b.t. de broek ik ik wens?

Je rijdt BMW! Waarom dan niet kijken naar een BMW-broek. Weet dat Molenaar (BMW) opruiming heeft van diverse broeken (waterdicht, of niet. Toerbroeken...) ... Kijk daar maar eens rondt. Kun je genoeg passen en voelen.
Of rijdt eens naar Motorplaza Heerenveen, ook BMW maar ook met andere merken. Gewoon proberen is mijn advies.
 
Je blijft toch zitten met die soort kniestukken?? Of is het gewoon niet anders. Je moet natuurlijk met gebogen knieën zitten. Maar een broek die, als ik een stukje ga wandelen, ook nog acceptabel is. (geen racepak)

Dit lijkt dan zo'n soort racepak. En dat wil ik juist zo min mogelijk. Dit model heet toch de "sport" oid ??
Met 'die soort kniestukken' bedoel je daarmee het deel klittenband dat aan de broek genaaid is om de sliders te kunnen plaatsen of daadwerkelijk de verdikking die de broek heeft op de plek waar je knieën zitten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan