motor doet het niet

molkwerum

MF'er
26 jun 2011
120
0
molkwerum
hallo

mijn sp370 wou laatst niet meer starte waarschijnlijk door een slecht benzineslangetje waar allemaal drab uit kwam. ik heb de carb uit elkaar gehaald geen troep. rubberen ringetje vervangen door o-ringetje. vanmiddag weer in elkaar gezet en liep weer in een kickje! ik blij en een rondje rije. toen ik na een tijdje gas gaf kwamen er knallen uit de uitlaat. ik reed wel even zonder luchtfilter maar dat maakt niet zoveel uit toch? kan het zijn dat de kleppen vies zijn ofzo? blok klonk ook anders
 
zonder luchtfilter rijden is zowiezo een afrader, je hebt kans dat de carbs vuil aanzuigen en dat direct in je verbrandingskamer gooit. knallen uit de uitlaat is dat hij misschien te arm staat ( logisch want de motor zuigt meer lucht aan ), op de kleppen kan hooguit een beetje aanslag zitten. maar zet eerst je luchtfilter er maar weer eens op, en dan kijken of de motor nogsteeds hetzelfde loopt.
 
Laatst bewerkt:
maar waar komt die drap nu vandaan?
is je tank fris?
loopt je kraan goed door?
zit je vlotternaaldje niet vast.

Als die een tijdje stil staat krijgt die benzine. Loopt die een tijdje dan krijgt hij een benzine gebrek.

als de motor het doet in ieder geval lucht filter weer monteren
 
Laatst bewerkt:
ik neem aan dat je al geprobeerd hebt om de carburateurs zelf te reinigen met een tandenborstel en benzine, uitblazen met perslucht etc...

als je dan geen ernstige vervuiling tegen bent gekomen (ook uitblazen van alle kanaaltjes eventueel met wd40 doorspuiten).

dan zou ik hem ultrasoon laten reinigen, heb je dat allemaal nog niet gedaan en heb je er niet zoveel vertrouwen in dat je de kleine onderdeeltjes bij elkaar houd zou ik de carburateurs demonteren en naar een motorzaak brengen.

en daar vragen of ze de carburateurs voor jou willen schoon maken (kost waarschijnlijk nog geen 100 euro, 40 euro voor het ultrasoonbad + uurloon)

heb ik nog 1 vraag:

quote:
"miss klep die niks doet? maar eerder die middag deed die het weer even"

146-1110-+ducati-1199-panigale-engine-revealed+2.jpg


waarschijnlijk een slecht voorbeeld omdat bij deze afbeelding de kleppen desmodromisch worden bediend, wat heel simpel gezegd wil zeggen dat de nokkenas met behulp van twee tuimerlaars de klep bediend 1 drukt hem zoals bij een conventionele klep aandrijving naar beneden en de ander drukt de klep weer omhoog.

maar dat terzijde jou kleppen worden waarschijnlijk naar beneden gedrukt door een tuimelaar die op zijn beurt door de nokkenas word bediend die weer word aangedreven (rond gedraaid) door de krukas. om de klep weer dicht te krijgen is er een klepveer aangebracht die de klep weer in zijn gesloten positie drukt wanneer de tuimelaar niet word bekrachtigt door de nokkenas.

mijn vraag dus:

Hoe kan je klep het eerst niet doen en 's middags weer wel?
 
Wat een vage omschrijvingen weer....


Ik kan er geen zinnig advies op geven zo.

Lekker he zo'n vraag...maar we gaan het proberen....


Een benzineweg in de motor gaat als volgt....
Tank >>> Kraantje>>>>filter ( grof)
slang >>> vlotterkamer>>>>vlotterbak..
sproeier>>>nevel>>>>verbrandingskamer

Stof wat zo fijn is dat het in de lucht meegezogen wordt, kan nooit een klep open laten staan, tenzij je een hand vol moeren achter in de carburateur hebt gegooid...
Vuil dat toch nog de carburateur kan bereiken kan nooit door de sproeier heen , dus ook daar geen probleem...

Knallen betekend meestal te arm, tenzij je uitlaat vol zit met benzine....
Te arm betekend te weinig benzine....

Dus...
Tank leegmaken
filter op het kraantje controleren...
tank schoonmaken..
Carburateur even de vlotterbak er onder uit, controleren op vuil/water
sproeiers even tegengesteld schoonblazen ( anders kan het zijn dat je vuil in de sproeiers blaast)
boel weer monteren, en dan een nieuwe benzineslang gebruiken, en wil je zekerheid , zoek dan eerst een benzinefilter bij een autozaak die je er tussen kunt plaatsen...

Heb jaren met open kelken gereden, en er zijn er zat die het nog steeds doen

blok klinkt altijd anders zonder filter, dis is namelijk ook je aanzuigdemping

oh ja soms zit er boven de vlotternaald ook nog een apart filtertje
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan