motor dood tijdens proefrit

ik ben iets beter van vertrouwen dan ik en ik ;) of naief :o

We hebben een soort overeenkomst laten tekenen voor de proefrit wie wanneer waarop een proefrit maakt verantwoordelijk is voor de gevolgen bij schade en of boetes. Je zal maar zo'n malloot hebben die ff wil kijken hoe hard-ie kan en er staat net een *FLITS* er . . .
ff rijbewijs nummer erbij of ander identificatiebewijs. En een en ander hangt natuurlijk wel af van de persoon . . .
 
idd, zoiets schrijven MET een handtekening is rechtsgeldig.
Bij mij was het probleem eigenlijk dat er 1 koper kwam en dan ook nog eens met de trein.
Toen ik dit hoorde heb ik hem maar verteld dat als hij wil rijden eerst moet betalen.
Ik Was veel te bang dat hij er vandoor zou gaan vandaag mijn oplossing.
Hij deed er absoluut niet moeilijk over.
 
Om nou van tevoren de motor te gaan betalen lijkt me niet erg handig. Zelf zou ik dan de motor al gewoon laten staan als hij zonodig eerst het geld wil, aangezien ik dan toch enige argwaan krijg. Voor de rest kun je natuurlijk gewoon een afspraak maken (eventueel zwart op wit) over wat te doen bij een schuiver of iets dergelijks.

Bij mijn proefrit was het geen probleem. Ik vroeg hem nog of hij wat van mij moest hebben, maar hij vond een telefoonnummer wel genoeg.
 
Ok. Bedankt voor de tips. Ik kan ook vragen of ie "een borg" wil geven van 1000 euro. En/of handtekening plaatsen.
 
Vraagje nog een keer; Zou dit voldoende zijn om gedoe te voorkomen als er wat fout gaat bij een proefrit?


============================================================

Verklaring van gebruik en aansprakelijkheid

Hierbij verklaart
(naam)                  ……………………………
(adres)             …………………………....
(postcode, plaats)      ……………………………
(geboortedatum)       ……………………………
(geboorteplaats)      ……………………………
hierna genoemde potentiële koper

een proefrit te rijden op (datum) …………. om (tijdsstip) …………..

op een motorfiets van het type

(merk/type)             XXXXXXXXX
(kleur)                  XXXXXXXXX
(kenteken)            XXXXXXXXX

welke eigendom is van

(naam)                  XXXXXXXXX
(adres)             XXXXXXXXX
(postcode, plaats)      XXXXXXXXX
(geboortedatum)       XXXXXXXXX
(geboorteplaats)      XXXXXXXXX
hierna genoemde eigenaar

Dit onder een borgsom van € ………. ,- en het geldige rijbewijs van de potentiele koper.

De motorfiets wordt uiterlijk om (tijdstip) ………… op (datum) ……….. in originele staat en zonder beschadigingen weer afgeleverd op het adres van de eigenaar. Eventuele schades ontstaan door gebruik gedurende de proefrit is volledig te verhalen op ondergetekende.

Ondergetekende verklaart tevens aansprakelijk te zijn voor alle gemaakte verkeersovertredingen gedurende de proefrit en alle sancties welke hieruit voortkomen.

De terugbetaling van de borgsom geschiedt na visuele inspectie van de motorfiets welke door de eigenaar wordt uitgevoerd en uitsluitend na goedkeuring van de eigenaar.

Naam:             …………..


Handtekening: …………..


Datum:       …………..


============================================================
 
Vraagje nog een keer; Zou dit voldoende zijn om gedoe te voorkomen als er wat fout gaat bij een proefrit?
..knip..

Het grote probleem is niet zo zeer een contractje ofzo. Ook zonder dat contract heb je evenveel rechten en plichten. Als ik een proefrit maak en ga onderuit ben ik zowiezo verplicht om de schade te vergoeden. Daar verandert dat papiertje niks in.

Het probleem is niet of je je recht hebt, maar of je het krijgt.
 
Ja, da's waar. Maar met zo'n documentje heb je toch wel wat zaakjes genoteerd staan. Wat bij een evt conflict kan helpen.
 
alleen mag je die meneer/mevrouw's rijbewijs niet innemen. hij/zij behoort haar rijbewijs bij zich te hebben. je kan er natuurlijk wel ff een kopietje van maken
 
Ja, da's waar. Maar met zo'n documentje heb je toch wel wat zaakjes genoteerd staan. Wat bij een evt conflict kan helpen.

kheb zelf helaas meerdere nare ervaringen gehad (alleen met aanrijdingen): het is idd handig om wat personalia (naam, krabbel, paspoortnummer) te hebben. je kan dan veel efficienter en directer te werk.
 
alleen mag je die meneer/mevrouw's rijbewijs niet innemen. hij/zij behoort haar rijbewijs bij zich te hebben. je kan er natuurlijk wel ff een kopietje van maken


heb vorige week nog mn rijbewijs ingeleverd bij een dealer om motor mee te krijgen, in ruil kreeg ik visitekaartje :? (copier was defect)
 
alleen mag je die meneer/mevrouw's rijbewijs niet innemen. hij/zij behoort haar rijbewijs bij zich te hebben. je kan er natuurlijk wel ff een kopietje van maken

Precies. Mocht ie dan aangehouden worden heeft ie reden te meer om terug naar mij toe te rijden. }) 1000
 
Terug
Bovenaan Onderaan