Motor EN autorijbewijs in één ????

Eén rijbewijs per keer doen is het slimst :) kun je voor het tweede rijbewijs alvast wat ervaring opdoen.
Ik heb eerst auto gedaan en een tijdje later motor, en dat scheelde wel (wordt ook naar gekeken in hoeverre je rijervaring/verkeerservaring hebt, jonkies van 18 zonder enige rij ervaring zijn ze minder soepel mee dan een dude van 35 met al 20 (jaja) jaar zn rijbewijs)...

ik ga es een nieuw topic aanmaken ;)
 
Oh? :?
Dat hoor ik dan voor het eerst, en ik ken genoeg mensen die eerst hun motorbewijs hebben gehaald en echt niet eerst theorie hebben hoeven doen voor de lessen!

Misschien dat sommige rijscholen het graag zo doen, maar wettelijk is hier volgens mij helemaal niks mee geregeld.

't is echt zo , je moet eerst je B rijbewijs hebben of je A theorie voordat je op de motor mag stappen. Bij eventuele controle moet je je theorie of B rijbewijs kunnen tonen anders krijg je alsnog een boete voor het rijden zonder rijbewijs.
 
waar is de tijd gebleven dat je jaren lang een krantenwijk moest nemen om een rijbewijs te kunnen halen als je 18 werd?


en ja, in mijn tijd kostte auto rijles 40 gulden per uur. iets wat een scholier in die tijd echt niet zomaar kon betalen.
_O- B|

Vroeger hoefde je alleen maar recht in de pot te kunnen schijten om het rijbewijs binnen te halen, en zelfs toen zakje je de eerste keer :W
 
Heb je geen theoriecertificaat A, maar wel een geldig rijbewijs B of een militair theoriecertificaat A, dan mag je met de praktijkopleiding beginnen. Wie geen rijbewijs B of militair theoriecertificaat heeft, moet vóór de praktijkopleiding eerst het theoriecertificaat A halen. Tijdens de praktijklessen moet je je rijbewijs B of theoriecertificaat bij je hebben.

Bron: CBR
8-)
 
waar is de tijd gebleven dat je jaren lang een krantenwijk moest nemen om een rijbewijs te kunnen halen als je 18 werd?

Hiero...3 jaar lang krantenwijk gelopen en met wat de rest van het gespaarde geld op mijn 18e beide rijbewijzen kunnen halen. Toen was het geld weer op, dus begon het sparen weer voor een motor :9
 
Hooooooooooooooi mensen!!


Ik heb een vraagje, ik word binnenkort 18 en ik wil samen met mijn broer ons auto en motor rijbewijs gaan halen..
Weten jullie of je dat samen kan doen, ik heb gehoord van wel.
Wie heeft dit gedaan of weet hier meer over?
Waarom wel en waarom niet..
Wat raden jullie mij aan *D

Groetjessssssssssssss :]

Theorie en praktijk examens zijn toch wel wat anders voor auto en motor,
maar je kunt beide trajecten natuurlijk wel tegelijk aflopen.

En samen met je broer, dan zie ik wel mogelijkheden om een leuke deal te sluiten
met een rijschool die zowel auto als motor in het pakket heeft.
 
Dat heeft er meer mee te maken met dat in de randstad *ALLES* binnen 15minuten fietsen is en anders met het openbaar vervoer de rest te doen is.
En dat hier in de achterhoek het dichtsbijzijnde station al een dik uur fietsen is ...
Dus ja, iedereen die ik ken haalt op z'n 16 de brommer, en op zijn 18e rijbewijs plus auto (uitzondering daar gelaten).

Precies, en in de randstad kan je die auto toch niet kwijt / in de 'dorpsere' omgevingen is er parkeerplek zat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan