Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

Had ook weer Fanmail van het CJIB, even wat gas bijgegeven om oranje te halen.
Kosten €41

Rij vaak zonder navigatie omdat ik de weg wel weet, toch maar de Garmin inklikken ook voor korte ritjes.

Je wordt daar nu met 68 geflitst omdat je 50 mocht? Ik vind de inrichting van de weg meer dat je daar 70 of 80 mag rijden. Ik zou bezwaar maken tegen de boete.... op basis van de inrichting van de weg is niet in verhouding met de toegestane snelheid....
 
Je wordt daar nu met 68 geflitst omdat je 50 mocht? Ik vind de inrichting van de weg meer dat je daar 70 of 80 mag rijden. Ik zou bezwaar maken tegen de boete.... op basis van de inrichting van de weg is niet in verhouding met de toegestane snelheid....

Je mag daar 60. Maar bijna alles wat 80 was is tegenwoordig toch bordje 60 en klaar. 0,0 kans van slagen om dit aan te vechten met dit argument vrees ik. Anders kan je ook iets verderop over die A2 racebaan gaan met 250 en zeggen ja maar het is nog breder dan Assen dit is ingericht voor 250+ :+

Maar dit is een beruchte plek :z

 
Ik weet niet of het een gevalletje hoax is, maar heb jaren geleden eens gehoord dat TomTom data doorgaf/verkocht zodat oom agent wist waar de gemiddelde TomTom gebruiker het gas iets te enthousiast open draaide. Ben wel benieuwd waar de flits/laser locaties op uitgezocht worden.
Tegenwoordig heb je natuurlijk ook overal al meetlussen in het asfalt waarmee ik mijn vraag al deels zelf beantwoord. www.bestwelsnel.nl kan je de werking van de meetlussen bekijken. Best grappig.

Aantekening 2020-02-04 173722.jpg


Dat zijn aardige snelheden die dan worden behaald :o
 
Die website is totale bullshit.
Het doel van het meetlus systeem is een goede indruk te krijgen van de gemiddelde snelheid van de verkeersstroom. (file info etc)

Individuele meet- "glitches" hebben niet veel invloed op dit gemiddelde, maar als je ze er individueel uitfiltert dan krijg je dit dus.
Het lijkt de politiek wel. Merkwaardig toepassen van data omdat je het mechanisme niet snapt.
 
Zou het niet de snelheid van de nieuwe Audi A6 van de politie kunnen zijn? 299 en 275 niet maar die andere zou kunnen :P
 
Die website is totale bullshit.
Het doel van het meetlus systeem is een goede indruk te krijgen van de gemiddelde snelheid van de verkeersstroom. (file info etc)

Individuele meet- "glitches" hebben niet veel invloed op dit gemiddelde, maar als je ze er individueel uitfiltert dan krijg je dit dus.
Het lijkt de politiek wel. Merkwaardig toepassen van data omdat je het mechanisme niet snapt.


Er is ( was ) een andere site die beter was , heeft hier een tijd geleden ook gestaan.

Klopte ook heel goed.

Kon precies mezelf "terug zien" na een werk-woon verkeer ritje op de brommer met een beetje haast.
Doe dus nu ook géén woon werk verkeer meer met de motor :)
 
Grappig verhaal: Ik heb een keer gehad dat ik me echt vreselijk misdroeg op de motor. Inhalen op een eenbaansweg, terwijl de politieauto aan de andere kant voor het stoplicht stond te wachten. Ik schrok ervan waardoor ik optrok naar 120 waar je 70 mocht. Dacht zo kunnen ze m’n kenteken niet noteren nu ik er vol langs was gegaan. Meer van dat soort taferelen diezelfde rit (moest me even uitlaten :p). Veeeelste hard optrekken, inhalen je kent het wel. Genoeg om m’n rbw 3x in te vorderen en flinke boetes te krijgen.

Eindstand nooit een boete gehad voor die hele rit, maar toen het erop zat cruisde ik op m’n Vespa’tje die 35 gaat naar huis. Werd ik aangehouden door de politie omdat ik ergens reed waar je blijkbaar niet mocht rijden op de scoot (wel op de fiets kennelijk) terwijl ik al m’n hele leven in deze stad woon, én deze weg al 100x reed op de scoot. Wist het echt niet. Kreeg ik een boete van 95€. Ik zei nog tegen meneer de agent; ‘krijg ik ‘m niet op de motor, dan maar op de scooter he.’ Agent snapte het niet en vroeg wat ik bedoelde. Ik zei: ‘niks hoor, ik betaal deze boete met alle liefde..’
Dat was btw mijn allereerste boete (en tot nu toe ook de laatste) ooit. Probeerde me er nog onder uit te lullen en te doen alsof ik een dom blondje was, niks hielp jammer genoeg.
 
Vrij zinloos artikel, aangezien geen rekening is gehouden met het grote verschil tussen automobilisten en motorrijders: het gemiddeld aantal gereden kilometers
 
Grappig verhaal: Ik heb een keer gehad dat ik me echt vreselijk misdroeg op de motor. Inhalen op een eenbaansweg, terwijl de politieauto aan de andere kant voor het stoplicht stond te wachten. Ik schrok ervan waardoor ik optrok naar 120 waar je 70 mocht. Dacht zo kunnen ze m’n kenteken niet noteren nu ik er vol langs was gegaan. Meer van dat soort taferelen diezelfde rit (moest me even uitlaten :p). Veeeelste hard optrekken, inhalen je kent het wel. Genoeg om m’n rbw 3x in te vorderen en flinke boetes te krijgen.

Eindstand nooit een boete gehad voor die hele rit, maar toen het erop zat cruisde ik op m’n Vespa’tje die 35 gaat naar huis. Werd ik aangehouden door de politie omdat ik ergens reed waar je blijkbaar niet mocht rijden op de scoot (wel op de fiets kennelijk) terwijl ik al m’n hele leven in deze stad woon, én deze weg al 100x reed op de scoot. Wist het echt niet. Kreeg ik een boete van 95€. Ik zei nog tegen meneer de agent; ‘krijg ik ‘m niet op de motor, dan maar op de scooter he.’ Agent snapte het niet en vroeg wat ik bedoelde. Ik zei: ‘niks hoor, ik betaal deze boete met alle liefde..’
Dat was btw mijn allereerste boete (en tot nu toe ook de laatste) ooit. Probeerde me er nog onder uit te lullen en te doen alsof ik een dom blondje was, niks hielp jammer genoeg.
Had dat verhaal van 3x je rijbewijs kwijt kunnen raken aan die agent verteld,dan had je zeker de ere titel dom blondje van hem gehad. :Y
 
En dan? Al lul ik dat ik 10x door rood ben gereden, hij heeft niks op mij hoor 🙄
Daar gaat het niet om,je ben hier aan het vertellen dat je volgens je zelf zo goed bezig ben door je zo
te gedragen op de openbare weg dat je een aantal keren je rijbewijs zou zijn kwijtgeraakt,dat noem
ik en iedere agent dom gedrag :P
 
Oh goh ja joh. Niks mis mee af en toe misdragen ;)
Nee alleen de gevolgen kunnen nogal duur uitpakken kan ik je als dom niet blondje vertellen,grapje koste me 5000,- 😬,
en dan heb ik het nog niet over de gevolgen voor het verzekeren van een voertuig,die blijven je minimaal 7-8 jaar achtervolgen.
Daar kan je een heel leuk motortje van kopen. ;)
 
Nee alleen de gevolgen kunnen nogal duur uitpakken kan ik je als dom niet blondje vertellen,grapje koste me 5000,- 😬,
en dan heb ik het nog niet over de gevolgen voor het verzekeren van een voertuig,die blijven je minimaal 7-8 jaar achtervolgen.
Daar kan je een heel leuk motortje van kopen. ;)
5000??
Wat heb jij uitgespookt:o
 
5000??
Wat heb jij uitgespookt:o
2000,- voor te hard rijden en artikel 5,cursus EMG en advocaat kosten,dat laatste was nog de grootste kostenpost,
achteraf nooit moeten doen een advocaat nemen,die hebben er lekker aan verdient en ik heb er maar weinig aan gehad.
 
Getver, dure grap
Het dure is nog tot daar aan toe,de hele ervaring was knap onaangenaam,de OvJ was nog erger dan Koos Spee,
gelukkig was de Rechter nog redelijk en kwam ik er af met maar 2 maanden rijontzegging omdat ik mijn rijbewijs nodig
had voor mijn werk,anders waren het er 8 geworden,de EMG was nog het leukste,ik heb wat gelachen om sommige figuren in de klas,was ook een bont gezelschap van straat dragracer tot scooterrijder,enigste nadeel was dat al ben je maar 1 minuut te laat je de hele cursus opnieuw mag doen
en betalen,er waren toch 2 personen in mijn clubje die dat overkwam. 😬
 
Terug
Bovenaan Onderaan