Mijn TL1000R rijdt gewoonweg klote als je onder de 50km/h rijdt. Dan is een 4cilinder idd veel soepeler. Het voordeel is echter wel, dat als ik gas geef bij 4000 toeren de straatstenen er gelijk uit vliegen. Dat is toch ook wel lekker.
Hiermee ben ik dan ook nog nooit vermogen te kort gekomen. Het gaat allemaal hard zat, zeker voor op de openbare weg. Een paar seconden een gekke bui op het verkeerde moment en je bent je rijbewijs kwijt.
Wheelies kan ik weinig over zeggen, ik doe daar niet aan. Ik ben best trots op mijn fiets en ga er dan ook zo mee om. Wel merk ik, dat in 1e en 2e versnelling het voorwiel wel vaak en klein stukje loskomt. Ook al bij 4000 toeren. Voor iemand langs de kant misschien niet eens te zien, maar in het stuur merk je het wel, die hangt gewoon los en kan je alle kanten heen bewegen.
Dus een TLR is echt een fiets waar je mee moet doorrijden, doe je het rustig aan, dan wordt het al snel heel heet tussen de benen en onder je reet, vooral met 25+ graden. Zit je boven die 50km/h, dan is het echt een wereldfiets! Dan maar een seconde langer doen naar de 200km/h dan een R1. Het is tenminste wel een fiets die je niet op elke hoek van de straat ziet staan en een geheel eigen karakter heeft, wat je op geen andere fiets kan krijgen.
Om nou ook die GS500 en de CB500 erbij te halen vind ik een beetje raar. Dit zijn toch wel beginnersfietsen waar je 20km/h in 3 versnelling zou kunnen rijden. Daarom zijn ze natuurlijk wel ideaal voor lessen en stadsgebruik, maar bokken doen ze niet echt, hoogstens een beetje protesteren. Met alle respect trouwens hoor...