A
staat de motor buiten of binnen?hebben de heren en dames hier nog tips voor het gereedmaken van de motor voor winterstalling?
ik heb een R6 uit 99, specifieke tips zijn welkom maar tips voor andere gebruikers toch wel
Met een '99 R6? Daar kunnen ze niet allemaal even goed tegen......gewoon van tijd tot tijd mee rijden?!
staat de motor buiten of binnen?
......gewoon van tijd tot tijd mee rijden?!
Voor een wintertje op de stoep zou ik hem met warme motor weg zetten met een volle tank met brandstofstabilisator en de minpool van de accu loshalen en hopen op een koude winter, of de accu er uit halen om te onderhouden of in te vriezen. Brandstofkraan uit en de vlotterbakken leegdraaien is optioneel. Scharnierpuntjes even in de olie zetten en/of onderdelen inspuiten met ACF50 totdat je er een goed gevoel bij hebt.
Als hij droog binnen kan staan kun je de banden nog van de grond tillen met behulp van bokken en de in/uitlaat afdichten. Voor mij is dat al te veel moeite. Als je hem een paar jaar wilt stallen dan kun je hier bovenop de bougies loshalen en wat olie in de cilinder spuiten. Doe gek!
m.b.t. olie kan ik niet zinnigs over zeggen. Genoeg motorfietsen die tig jaar stil staan met oude olie. Doe waar jij blij van wordt.
Als je hem ruim drie maanden niet gebruikt in de winter hoef je hem niet te laden? En waarom moet die accupool los? Als het contact uit staat is die al los, tenminste wanneer er niemand aan heeft liggen prutsen.als je de mogelijk hebt om de brandstofkraan uit te zetten dan help dat zeker bij het niet vergommen van brandstof in de carb en daarmee voorkom je een hoop problemen op het moment dat je deer wilt gaan rijden. en de vlotterbakken kan je ook legen door gewoon de motor te laten lopen met de kraan op uit. alleen heeft jouw motor volgens mij een vacuüm gestuurde kraan normaal en die kan je niet op uit zetten. en dan is de vlotterbakken aftappen de beste optie en dan hopen dat de vacuümkraan goed afsluit zodat ze niet weer stiekem vol lopen en blijven uitdampen via de ventilatie opening.
en als je een accupool loshaalt hoef je normaal geen lader aan te sluiten in de winter maar als je al een aansluiting hebt voor de druppellader kan het normaal geen kwaad om die lekker aan te sluiten voor een volle accu als je hem nodig hebt.
Met een '99 R6? Daar kunnen ze niet allemaal even goed tegen
onmogelijk, vertrek binnenkort voor 3 maanden na het buitenland en hoop halverwege januari weer terug te zijn in droog weer.
Olie verversen en benzinetank vol gooien met goede benzine (geen E10).
Verder probeer ik haar droog te houden
Aan het begin van het volgend seizoen heeft het wel voordelen? Benieuwd welke.Waarom nu olie verversen? Het heeft geen voordelen. Ik zou dat het begin van het volgende seizoen doen.
Ik doelde op de reputatie van de R6 1999-2002, die hebben nogal eens flinke motorschadeUhm... mijn vfr is van 95, je moet natuurlijk wel schoonmaken als je in pekel zou rijden, ik rijdt zoveel mogelijk door.
Aan het begin van het volgend seizoen heeft het wel voordelen? Benieuwd welke.
Als je hem ruim drie maanden niet gebruikt in de winter hoef je hem niet te laden? En waarom moet die accupool los? Als het contact uit staat is die al los, tenminste wanneer er niemand aan heeft liggen prutsen.
Je alarm gebruikt wat, maar heeft TS alarm op zijn motor?Veel motoren nemen nog steeds stroom wanneer het contact is uitgeschakeld, mijn gsx-r trekt ook langzaam de accu leeg. Alarm lampje blijft door knipperen.
Je alarm gebruikt wat, maar heeft TS alarm op zijn motor?
Ik zet m ook nog ff met de voetjes van de vloer ,ook omdat ik geen middenbok heb ,voor de restWat een gedoe allemaal.
Ik gooi alleen de tank vol met iets van v-power of zo, accu aan de ultimate druppelaar en de wielen van de grond.
Na een paar maanden gaat de GTR1000 weer uit de garage. Na een paar keer starten doet het ding het weer. Daarna een uurtje rijden en dat is alles.
er zijn zat dingen op een motor die ook een klein beetje stroom blijven gebruiken als het contact uit staat zoals klok, alarm en ecu. en al die kleine beetjes kunnen makkelijk een accu leeg trekken over een paar maanden. met een losse accu loopt er zeker geen stroom en is de enige verbruiker de zelfontlading van de accu. en dus is de kans dat je na lang stil staan weer kan starten een stuk groter.Als je hem ruim drie maanden niet gebruikt in de winter hoef je hem niet te laden? En waarom moet die accupool los? Als het contact uit staat is die al los, tenminste wanneer er niemand aan heeft liggen prutsen.