Motor GS500 (TWIN) raar lawaai - getik

wheeliem

MF'er
18 mei 2004
71
0
Belgie
Hello,
Ik rijdt met een Gs500 - 20500kms (had er 12000) bij aankoop half jaar geleden.
Nu zit ik met een probleemke, mn motor maakte de laatste tijd beetje raar tik-geluid vanaf 4000rpm duidelijk hoorbaar,...

Eerst dacht ik dat de kleppen gesteld moesten worden, maar mn pa zei dat het mss de distributieketting was.
Ik heb het ook gevraagd aan een vriendelijke Suzuki dealer, die luisterde effe en gaf gas.. en zei: ik denk distributieketting ietske.. maar ik moet hem opendoen voor zeker te zijn.... was wel lang wachten + jullie kunnen het normaal wel zelf zei hij..

Men pa en nonkel(mechanieker) hebben de motor dan maar zelf opengesmeten.
En we hebben de spanner (tensioner) er eens uitgehaald, deze werkte precies niet meer goed, kon teruggeduwd worden trug wanneer hij uitgetrokken was.(mag niet volgens nonkel en dealer).
Dan maar die Tensioner besteld (54euro)

Vandaag die erin gestoken zonder veel problemen, distributieketting lijkt heel mooi gespannen...
MAAR: wat raar is is dat wanner de "CAM = English" draaien de kleppen naar beneden duwen, hoor ik zo raar geluid, precies een deksel dat open en toe gaat( = kleppendeksel natuurlijk) Maar mn pa zegt dat dat normaal niet mag..
En misschien de "CAM" (= die assen) verschoven zijn (de achterste altans, want de vooraan lijkt geen lawaai te zijn wanneer hij op kleppen duwt.

Mn pa zegt: mischien zijn de Assen verschoven..
Nu is mn vraag: wat kan nog een andere oorzaak zijn van dat lawaai?
-Is dat normaal?
-Hoe kan ik deftig oplossen

mvg en bedankt :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan