motor hapert. Honda forseight 250

hein020

Rookie
29 jan 2012
2
0
vianen
Ik heb een honda forseight 250 uit 1999. De motor stop er soms mee op volle snelheid (110 km/uur). Nu 3 keer na ongeveer 5 sec. weer aanslaan en verder rijden. Onlangs midden op de A2 op volle snelheid geen vermogen meer. Op de pechstrook (riskant!) starten en weer rijden. Later in de stad nog een keer. Wat kan dit zijn (brandstofpomp? en wie heeft er tips. Ik rijdt al 6 jaar probleemloos. Staat wel altijd buiten (vocht?).
Gr.Hein
 
Even een toevoeging...

Een bevroren carburateur kan er wel voor zorgen dat je de vluchtstrook moet opzoeken maar dat voel je van tevoren aankomen. Dat gebeurt meest bij temperaturen net boven nul; de motor gaat inhouden, je verliest in een dertigtal seconden steeds meer vermogen tot de motor echt afslaat. Even wachten en je kunt weer starten.

Het geval wil dat ik met een Foresight ook wel eens ongewenst stil ben komen te staan... Meerdere malen lag dat aan de benzinepomp, anders aan de bougiedop die ik er zelf schijnbaar scheef op had gedrukt waardoor ie niet goed zat; dat was zo opgelost.

De benzinepomp was een groter probleem en die bleek dan ook het enige echte probleem van die motor.

Zelf zou ik die benzinepomp zeker verdenken; ik zou hem er uit halen en de contacten eens bekijken. Dat kan door die zwarte kap los te draaien.
Als de contacten slecht zijn monteer dan meteen aan ander model pomp, liefst een Pierburg zoals in de link.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het ook bij normale temmperaturen gehad. Dus niet perse bij temp. onder nul. Onluchting van de tank is het niet, want hij maakt nooit een aanzuigend geluid bij openen en na uitval start hij weer normaal. Het zou inderdaad de benzine pomp kunnen zijn. Misschien moet ik me daar nog op richten. allen bedankt en tips zijn nog steeds welkom. Vraagje aan hybride, waar woon jij ongeveer? Gr. Hein
 
Terug
Bovenaan Onderaan