(Edit, ik bedoel kleinere reach dan origineel)
In het boekje van mijn Kawasaki 250LTD staat dat deze 'n NGK B7ES gebruikt. Maar door de vorige eigenaar is er een NGK B6HS ingeschroefd.
Het ding loopt prima hiermee, en de specs van de bougies liggen niet zo ver uit elkaar, voor zover ik kan beoordelen. Behalve één detail, en dat is dat de B6HS een "reach" heeft van 12,7mm, en de origineel aangeraden B7ES heeft 19mm. Als ik het goed begrijp steekt deze dus 6,3mm minder uit, als het ware. Dat klinkt als een verschil wat toch nogal enige invloed zou moeten hebben.
Maar zoals gezegd loopt de fiets in mijn oordeel prima. Enig idee waarom dit verschil, eh, geen verschil maakt?
Omdat het kan, een foto van de B6HS in kwestie:
In het boekje van mijn Kawasaki 250LTD staat dat deze 'n NGK B7ES gebruikt. Maar door de vorige eigenaar is er een NGK B6HS ingeschroefd.
Het ding loopt prima hiermee, en de specs van de bougies liggen niet zo ver uit elkaar, voor zover ik kan beoordelen. Behalve één detail, en dat is dat de B6HS een "reach" heeft van 12,7mm, en de origineel aangeraden B7ES heeft 19mm. Als ik het goed begrijp steekt deze dus 6,3mm minder uit, als het ware. Dat klinkt als een verschil wat toch nogal enige invloed zou moeten hebben.
Maar zoals gezegd loopt de fiets in mijn oordeel prima. Enig idee waarom dit verschil, eh, geen verschil maakt?
Omdat het kan, een foto van de B6HS in kwestie: