Motor huren

Herrudel

MF'er
12 sep 2011
74
0
Doetinchem
Hallo,

Ik ben net geslaagd voor mijn motorrijbewijs en zou graag volgende week als het mooi (droog als het kan haha) weer is een motor huren.

Nu heb ik de heletijd gelest op een kawa er-5 en vroeg ik me af wat een beetje een leuke beginners motor is om mee te gaan rijden voor een dag, zonder dat ik voor een verrassing kom te staan.

Nou weet ik niet of ik hier sites mag plaatsen, zo wel dan post ik die later wel, maar ik zal even een paar opties plaatsen als alternatief.

suzuki gsf650
suzuki gsr750
kawasaki z750
yamaha fz8-n
honda cbr600f

zelf zat ik te denken aan de gsf maar ik vind die aardig zwaar (247kg) of valt dit wel mee?

bedankt in ieder geval voor het uitzoeken

Gr
 
wees slim en ga de eerste keer een diversion 600 huren..
dan krijg je een makkelijk hanteerbare fiets waar je toch een gevoel van het betere gooi en smijtwerk bij krijgt..
ze zijn goed hanteerbaar voor de beginnende motorrijder..

wat jij daar opnoemt is voor de beginnende motorrijder een grote kans op huisbezoek van de politie om een erg naar bericht te brengen..
 
Kan allemaal wel, gewoon rustig aan doen. Die GSF650 is het meest geschikt, gewicht merk je niks van hoor.
 
Zou lekker een naked doen, is toch net iets makkelijker heen en weer te smijten dan een gekuipte fiets. Waarom? Geen idee, maar is gewoon zo.

Z750 is dan inderdaad een wijze keus. Prima hanteerbare fiets, prima vermogens plooing. Maarja dat hebben ze allemaal.
 
Zou lekker een naked doen, is toch net iets makkelijker heen en weer te smijten dan een gekuipte fiets. Waarom? Geen idee, maar is gewoon zo.

Z750 is dan inderdaad een wijze keus. Prima hanteerbare fiets, prima vermogens plooing. Maarja dat hebben ze allemaal.


Met jouw kan ik praten :Y
 
Ik zie dat je 22 bent, kan je dan wel een motor huren. Vaak willen ze toch pas vanaf 23 verhuren?

ga het even opzoeken voor je.
Even snel 2 voorwaarden bekeken en niet kunnen vinden, dus ga je gang! :]

Een naked is inderdaad wel lekkerder gooien als beginner :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat je 22 bent, kan je dan wel een motor huren. Vaak willen ze toch pas vanaf 23 verhuren?

ga het even opzoeken voor je.

Verschilt per verhuurder. Meestal kun je wel een motor huren, maar dan heb je geen onbeperkte keuze.
Zo zal het misschien wel lastig worden om een supersport te huren als je 22 bent.. En als je wel een plek vindt die dit wel doet, 'betaal' je daar waarschijnlijk een flink eigen risico voor..
 
Ik weet niet of ik de desbetreffende site hier mag plaatsen maar de er6 en div hebben ze volgens mij niet..

Ik ben 21 maar ik kan niet in de voorwaarden lezen dat ik niet mag huren
 
xj6 diversion, er-6, v-strom 650. Allemaal spannend genoeg als je net je rijbewijs hebt. Rij zelf xj6 diversion dus ben een beetje bevooroordeeld :) maarre ... gefeliciteerd met je rijbewijs! Geniet ervan :)
 
Zijn gewoon allemaal prima fietsen joh. Zolang je jezelf maar in bedwang houdt.
En het gewicht van de fiets... Zolang je hem niet van de straat hoeft op te tillen zou ik me er ook geen zorgen over maken ;)
 
Ik zou zeggen een motor met een laag vermogen en vooral geen getuned blokkie als een z750.
Gaat eerst maar eens kilometers maken voordat je met het gooi en smijtwerk begint, je wil niet op je eerste dijkrit onderaan de dijk belanden?
 
Ik zou zeggen een motor met een laag vermogen en vooral geen getuned blokkie als een z750.
Gaat eerst maar eens kilometers maken voordat je met het gooi en smijtwerk begint, je wil niet op je eerste dijkrit onderaan de dijk belanden?

:? :? :? Dan vallen alle blokken hier af....

Het CBR600F blok komt uit de Hornet 600 die op zijn beurt weer uit de 600RR komt.
FZ8 maakt gebruikt van een combinatie tussen het FZ6 en het FZ1 blok.
GSR 750 is een terug getuned GSXR750 blok.
De Z750 gebruikt voor een groot deel het blok van de Z1000 waarbij deze is terug gevoerd.

Nee blijft over de GSF650 maar daar zal vast ook blok of deels een blok van een andere fiets inliggen.

Lekker advies dus :)
 
Ik denk een heel gezond advies. Ts komt net kijken, jullie (wij) rijden allemaal al wat langer, dus je moet mi weer even terug naar je begintijd...
 
Gefeliciteerd met je A-tje.

Je kunt gerust iedere van de motoren uit je lijstje huren.
Maak jezelf niet zo druk over beginnersmotor of niet. Met iedere motor kun je van de dijk lazeren. Vooral je rechterpols een beetje in bedwang houden.
En vooral opletten bij langzaam manoevreren. Juist daar willen onervaren rijders de motor nog wel eens op zijn zijkant leggen.

En de beginnende motorrijder van nu is ook wel anders als die uit mijn tijd. 8 lesjes, 3 bijzondere verrichtingen, examen en hup je mocht op alles rijden. In mijn geval 95 pk (was toen heel veel) een frame van elastiek en ook iets wat voor remmen door moest gaan.
 
Huren..., zonde van je geld :X Koop dan voor een paar honderd Euro's een goedkope pekelfiets en dan kun je zoveel leren als je wil.
Maar goed, ik zou er niet een nemen met teveel cc's. Hoe vaak heb je met rijles je ER-5 vól open getrokken? Een Z750 is een prachtige fiets, maar ook geen kinderachtige voor een beginner.
Kun je nergens een SV650 huren?
 
:^ eric99

Alle genoemde fietsen zijn imho geschikt. Zorg je ook voor goede kleding? Maar ook daar zal de rijles tegenwoordig wel meer aandacht aan besteden dan vroegûh :+

Tip van MM is ook niet gek, hangt natuurlijk van je omstandigheden af maar van een brik van een euro of 4-500 kan je ook erg veel leren. En de schade is vaak een stuk kleiner dan het eigen risico bij een huurfiets. Grootste risico zijn toch de kleine "stommigheidjes" uit gebrek aan ervaring. Om laten vallen in een poging de motor op te bokken oid. Been there, done that :$
 
:^ eric99

Alle genoemde fietsen zijn imho geschikt. Zorg je ook voor goede kleding? Maar ook daar zal de rijles tegenwoordig wel meer aandacht aan besteden dan vroegûh :+

Tip van MM is ook niet gek, hangt natuurlijk van je omstandigheden af maar van een brik van een euro of 4-500 kan je ook erg veel leren. En de schade is vaak een stuk kleiner dan het eigen risico bij een huurfiets. Grootste risico zijn toch de kleine "stommigheidjes" uit gebrek aan ervaring. Om laten vallen in een poging de motor op te bokken oid. Been there, done that :$
Is vaak maar zo'n €750,-.... Koop je met heel veel geluk misschien net een motor voor op Marktplaats... ;)
 
Nee blijft over de GSF650 maar daar zal vast ook blok of deels een blok van een andere fiets inliggen.
V-strom blok ;)

zijn allemaal leuke fietsen, heb een keer proefgereden op een GSR750 en beviel erg goed, mooie lineaire vermogensafgifte en boven (vanaf 6000 tpm) heel heftig.. Maar ben zelf toch meer van de 2cilinders vandaar dat ik een ER6N rijd
 
Terug
Bovenaan Onderaan