Misschien begrijp ik je verkeerd, maar alleen jij bepaald toch hoe en hoe lang je daarover wilt doen? Al doe je er een week over.In 1 dag terug rijden wordt 'm dus sowieso niet. Kan je er ook meerdere dagen over doen?
Je zou een busje kunnen huren, kost je tientje of 5 per dag. Alleen de vele km’s tellen door, vaak rond de 20 ct/km boven de 100 km per dag. Uitgaand van totaal 2000 km in 2 dagen (gas geven dus) kom je dan grofweg op €460,-.Nu vraag ik me af, zijn er misschien nog andere mensen die op korte termijn een motor willen importeren? Of hebben mensen misschien tips hoe ik dit aan kan pakken? Heb motor transport Van Dijk al benaderd maar de persoon om wie het gaat is helaas 3 weken met vakantie. Door omstandigheden zou ik 'm voor half augustus moeten importeren.
TS zit op het moment al in ItalieAls je naar een motor gaat kijken op die afstand dan kan het handig zijn om meerdere opties te hebben qua motorfietsen.
Er zijn toch nog heel wat meer transportbedrijven die dit kunnen regelen?Heb motor transport Van Dijk al benaderd maar de persoon om wie het gaat is helaas 3 weken met vakantie.
Goeiemiddag! Zelf heb ik veel ervaring met importeren van motoren. Meerdere dagen op een zogenaamd dagkenteken of exportkenteken is geen succes. Na het vrijwaren in Italië is de motor dan ook niet verzekerd. Mocht je hem tijdelijk willen stallen tot je terug gaat naar Nederland dan is dat niet verzekerd, evenals het transport.Goeie middag!
Ik ben momenteel in Italie en heb een mooie motor gezien, een stuk voordeliger dan in Nederland. Ik zou 'm graag willen kopen maar zit een beetje met het vervoer. Ik heb geen trekhaak op m'n auto dus kan 'm niet op een aanhanger zetten. Het gaat om een supermoto/crossmotor dus voor lange afstanden niet heel geschikt. In 1 dag terug rijden wordt 'm dus sowieso niet. Kan je er ook meerdere dagen over doen?
Nu vraag ik me af, zijn er misschien nog andere mensen die op korte termijn een motor willen importeren? Of hebben mensen misschien tips hoe ik dit aan kan pakken? Heb motor transport Van Dijk al benaderd maar de persoon om wie het gaat is helaas 3 weken met vakantie. Door omstandigheden zou ik 'm voor half augustus moeten importeren.
Alvast bedankt!
Ik zou zeggen doe je verhaal!Goeiemiddag! Zelf heb ik veel ervaring met importeren van motoren. Meerdere dagen op een zogenaamd dagkenteken of exportkenteken is geen succes. Na het vrijwaren in Italië is de motor dan ook niet verzekerd. Mocht je hem tijdelijk willen stallen tot je terug gaat naar Nederland dan is dat niet verzekerd, evenals het transport.
Mocht je hem willen importeren, ik heb zelf een bedrijf in exclusief de motor-import. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust.
Meerdere dagen erover doen met een tijdelijk kenteken is voornamelijk een verzekeringskwestie, mocht je hem naar Nederland willen rijden. In/op een aanhanger is dat geen probleem. Echter, mocht je de motor op/in een aanhanger/bus hebben staan, en stel dat hij gestolen of beschadigd wordt in de tijd dat hij ergens staat, dan is dit moeilijk te verzekeren en is tevens veel gedoe mocht met buitenlandse instanties. Mocht je hem zelf op willen halen, dan zou ik adviseren om dat met een trailer of bus te doen.@vluggehenkie kijk, dat is handig! Hoe is het geen succes om er meerdere dagen over te doen?
Als ik het dus goed begrijp heb ik de optie om in 1 dag terug te rijden, of op transport naar Nederland? Aangezien transport al gauw 500-600 euro kost is de import dan al een stuk minder aantrekkelijk.
En mag ik vragen wat voor diensten jouw bedrijfje dan precies aanbied? Ook transport? (misschien beter in een PB?)
Bedankt!!
Bedankt! Mijn compagnon en ik zijn fervent motorrijders en -liefhebbers. We hebben in het verleden veel moois voor onszelf geïmporteerd, voornamelijk wat exclusievere Europese motoren zoals KTM's, Ducati's en MV's. Wat opviel is dat eigenlijk elk importbedrijf gefocust is op auto's, en dat motoren maar bijzaak zijn, als ze dat überhaupt al doen. De kennis en expertise blijkt vaak te ontbreken en terecht natuurlijk, want op auto's zit gewoonweg veel meer marge. Maar het is wel fijn dat bij een aankoopkeuring dan ook op alles gelet wordt bijvoorbeeld... Als gepassioneerd motorrijders zijn we toen op het idee te komen om een importbedrijf te starten van motorrijders, vóór motorrijdersIk zou zeggen doe je verhaal!
en heb je een voorbeeld van wat dat ongeveer moet kosten ?Bedankt! Mijn compagnon en ik zijn fervent motorrijders en -liefhebbers. We hebben in het verleden veel moois voor onszelf geïmporteerd, voornamelijk wat exclusievere Europese motoren zoals KTM's, Ducati's en MV's. Wat opviel is dat eigenlijk elk importbedrijf gefocust is op auto's, en dat motoren maar bijzaak zijn, als ze dat überhaupt al doen. De kennis en expertise blijkt vaak te ontbreken en terecht natuurlijk, want op auto's zit gewoonweg veel meer marge. Maar het is wel fijn dat bij een aankoopkeuring dan ook op alles gelet wordt bijvoorbeeld... Als gepassioneerd motorrijders zijn we toen op het idee te komen om een importbedrijf te starten van motorrijders, vóór motorrijders
Nee, je moet naar de Italiaanse RDW, die kunnen hem vrijwaren. Dan krijg je een export kenteken maar ben je niet verzekerd. Dat is een beetje het lastige.Moest men niet in Italië naar een notaris om de verkoop en export te regelen?
Wow, dat is een top zeg, die ga ik meteen benaderen. Dat zou perfect zijn. Thanks!Ik heb mijn ducati 999s nero 2 jaar trg geïmporteerd uit de UK. Daar zit het bedrijf van chas mortimer. Die haalde de motor op op locatie, deed al het papierwerk en bezorgde hem op de zaak.
En dat door heel Europa heen.
Was 360 euro ex kwijt. Voor dat geld kan je niet heen en weer naar Engeland.
Verzekering etc zat er allemaal bij in.
Ook werd hij gecontroleerd door hen maar de vraag is of zij net zo er naar kijken als jij doet. Maar daar vroeg je niet om trouwens.
Ik heb diverse transportbedrijven gebeld maar allemaal vroegen die gauw 800 a 1000 euro. Werd dan in de vrachtwagen meegenomen. Had echt het gevoel vulling te zijn en flink te moeten dokken ervoor.
Terwijl mortimer alleen maar exclusieve motoren deed oa.
Vanuit de UK deden ze 10 tallen fietsen per week. Ook ex gp fietsen bv naar grote verzamelaars...
Maybe kunnen zij je helpen. Ze komen namelijk ook in Italië.. en Nederland.