Motor importeren uit Portugal

Joene72

Rookie
17 sep 2005
2
0
Meppel
Ik wil (mischien) een motor importeren uit Portugal. Ik zou het geld dan overmaken naar een cargo bedrijf, deze sturen de motor op, ik controleer of alles naar wens is, hierop geeft het cargo bedrijf het geld aan de verkopende partij.

Ik heb echter geen idee welke papieren ik allemaal bij de motor moet krijgen en tegen welke kosten ik aan ga lopen. Moet ik normale BPM betalen? Het is een motor uit 2004.

Verder zit er een digitale mijlenteller op de motor. Is het legaal en betaalbaar om deze te vervangen door een kilometerteller? De motor is een R1.

Alle hulp is welkom,

Jeroen
 
Volgens mij is dit weer een van die oplichtersacties.... Past in het straatje qua verhaal

ik zou hem mooi in Portugal laten staan, zoek in het forum maar even naar meer van dit soort verhalen :X
 
sorry hoor maar dit klinkt idd als oplichting zoals je weet rijden ze ook in portugal met km/h mag ik vragen van welk bedrijf je wat wilt kopen? uit welke streek van portugal? (ben een halve portugees)dan nog zou ik de auto/trein/vliegtuig pakken en hem bezichtigen en dan zelf verschepen naar nederland.

met 2 dagen zit je eral.. mischien dat je 300 euro tol/benzine kwijt bent.. maar dan heb je wel zekerheid
 
Yep..... dit klinkt, zelfs met de weinige informatie die je geeft, al meteen als de bekende oplichterstruc.

Hoe komt een R1 met mijlenteller in Portugal terecht?
Ik durf te wedden dat je een belachelijk lage prijs betaalt..... Waarom zou die R1 in Portugal voor die prijs niet verkocht kunnen worden? Waarom die gekke constructie met het betalen aan de transporteur?

Hoe kan het dat mensen hier nog steeds instinken??????
 
Na de vorige reacties hoef ik je vast niet meer te vertellen dat je wordt opgelicht? :X
Het is zeker een Italiaan die een zoon heeft in Portugal en die engelse mailtjes stuurt oid? Grote kans ook dat als je op www.bikepics.com gaat kijken dat je de foto's tegen komt ;)
 
Dank jullie wel.. :-) Hier even wat extra info:

De motor,
http://motor.2dehands.nl/markt/motor/yamaha/10390456-2004-yamaha-yzf-r1.html

<edit> stom van me, geen mijlenteller dus.

En hieronder copy/paste ik zijn antwoord op mijn mail:

This bike will be delivered from Portugal , and it is registered in Portugal.

For payment and shipping we will use a shipping company who will hold your payment until you receive the bike and also will ship this bike to your location.
After you receive this bike and the inspection is done the shipping company will send me the money and our deal closes.

If you are ready to start this deal please go register on http://www.cargo-zone.org/ and then i will start our transaction and provide the tracking# in max 12 hrs so in order to do that please reply me the email and the address you registered with.


Te mooi om waar te zijn dus? IK WIL DIE MOTOR !! :-) Ik ben zeker nog niet overtuigd dat dit een scam is. Shipping lijkt me te gaan via een onafhankelijk bedrijf.

mvg,

Jeroen
 
Laatst bewerkt:
Dank jullie wel.. :-) Hier even wat extra info:

De motor,
http://motor.2dehands.nl/markt/motor/yamaha/10390456-2004-yamaha-yzf-r1.html

<edit> stom van me, geen mijlenteller dus.

En hieronder copy/paste ik zijn antwoord op mijn mail:

This bike will be delivered from Portugal , and it is registered in Portugal.

For payment and shipping we will use a shipping company who will hold your payment until you receive the bike and also will ship this bike to your location.
After you receive this bike and the inspection is done the shipping company will send me the money and our deal closes.

If you are ready to start this deal please go register on http://www.cargo-zone.org/ and then i will start our transaction and provide the tracking# in max 12 hrs so in order to do that please reply me the email and the address you registered with.


Te mooi om waar te zijn dus? IK WIL DIE MOTOR !! :-) Ik ben zeker nog niet overtuigd dat dit een scam is. Shipping lijkt me te gaan via een onafhankelijk bedrijf.

mvg,

Jeroen

naamgenoot,

waarom zou dit zo gaan en niet onder rembours? waarom heb je geen naam van het bedrijf in portugal dat die R1 aanbied? t is gewoon een gestolen foto en ik zou het niet doen. ruikt naar oplichting.

vraag waar de motor precies vandaan komt. (welke streek, plaats, winkel, waar heeft hij zijn onderhoud gehad enz.)

edit: ik zal een paar links posten van portugese motorzaken zodat je een idee hebt hoe goedkoop deze R1 je word aangeboden.

http://motonline.clix.pt/top/motas/motas_detalhe.asp?mota=1099
 
Dank jullie wel.. :-) Hier even wat extra info:

Te mooi om waar te zijn dus? IK WIL DIE MOTOR !! :-) Ik ben zeker nog niet overtuigd dat dit een scam is. Shipping lijkt me te gaan via een onafhankelijk bedrijf.

mvg,

Jeroen

Je wil het echt niet snappen he? Je wordt nog afgezet ook, ik kan hem namelijk voor 3800 dollar kopen :X http://www.usfreeads.com/392150-cls.html of zou ik er toch 3700 voor betalen? http://www.getyourrideon.com/motorcycle_classifieds.cfm?action=detail&adid=6422
De verkoper komt ook ineens uit de Verenigde Staten :X
En waarom krijg ik 0 replies op google als ik de url dat onafhankelijke bedrijf intyp op google? Omdat de domeinnaam van dat "bedrijf" op 21 augustus van dit jaar is aangevraagd en als jij je geld hebt gestort werkt de website ineens niet meer en wordt er een nieuwe domeinnaam aangevraagd voor 10 dollar.
Dusssssssssss, veel succes met je ontwikkelingshulp, ik denk dat je een Nigeraanse familie blij gaat maken -O-
 
Ehm.....dit zijn de bekende oplichtingsverhalen en oplichtings advertenties! :X :X :X :X

Een 2004 R1 voor 5000 euro! |(

Maare....ga aub niet meer in op dat soort advertenties, want je bent je centjes waar je hard voor hebt moeten werken kwijt aan een stelletje oplichters! B|



Ik snap nog steeds niet dat mensen hier intrappen......de verleiding is te groot denk ik! -O-
 
En al krijg je dat ding hier in Nederland. Dan kun je met die prijs nog opgepakt worden voor heling. :W
 
:^

Zo'n kans is echt eenmalig! Is ook helemaal geen scam. Als ik later groot ben ga ik ook mijn motor in Kuala Lumpur verkopen, want daar kan ik 'm zeker wel verkopen voor ver onder de nieuwprijs. In mijn eigen land zou ik 'm namelijk nooit voor deze spotprijs kunnen verkopen.
 
Als je toch zo dringend van je geld af wilt, ik zal je mijn rekeningnummer wel mailen. Kan je het daar op storten.

Kom aan, daar trap je toch niet meer in anno 2005
 
IK WIL DIE MOTOR !! :-) Ik ben zeker nog niet overtuigd dat dit een scam is. Shipping lijkt me te gaan via een onafhankelijk bedrijf.

Jeroen

Dit is precies waar ze op wachten en hopen trap er niet in. :N
Het shipping bedrijf weet waarschijnlijk niet eens dat hun naam gebruikt wordt.
Jij straks ;( spaar gewoon nog ff lekker door of kijk nog verder rond.
 
Dit is precies waar ze op wachten en hopen trap er niet in. :N
Het shipping bedrijf weet waarschijnlijk niet eens dat hun naam gebruikt wordt.
Jij straks ;( spaar gewoon nog ff lekker door of kijk nog verder rond.

Sterker nog, dat hele shiiping bedrijf bestaat niet eens. Site is enkel opgezet om op te lichten.


Maar, nogmaals, ik zou deze kans grijpen. Heerlijker dromen kan je niet als je weet dat de motor onderweg naar je huis is voor die prijs. De nachtmerrie komt pas later.
 
werkt het ook andersom? ik heb nog een gix voor 20.000e te koop :)




holy shit, maar dit is toch overduidelijk???????
 
Hey Jeroen,

Nou het toeval wil dat ook ik op 'speurders.nl' eenzelfde advertentie heb gezien, waarin hetzelfde werd vermeld mbt een R1 uit 2004 voor €5200,00.

Ook een link naar www.cargo-zone.com maar deze meneer Mark Kaiser beweerde in z'n 1e mailtje dat ie al het geld nodig had voor z'n trouwerij, en 2 mailtjes later ging hij scheiden en moest hij z'n R1 verkopen _O-

IK heb hem ff haarfijn gemailt dat ie z'n R1 kon steken waar de zon niet schijnt, en ik geef je als advies datzelfde te doen!

Een R1 uit 2004 voor vraagprijs € 5000,00 is geen zuivere koffie

Bijlage: 13042365_1.jpg
 
Gewoon niet doen
FAKE FAKE FAKE FAKE
Als ie echt zo goedkoop is zijn motor???
zal die toch echt wel in zin eifgen landje kunnen verkope?????????????/
 
Gewoon niet doen
FAKE FAKE FAKE FAKE
Als ie echt zo goedkoop is zijn motor???
zal die toch echt wel in zin eifgen landje kunnen verkope?????????????/
Nee, bij deze ene motor geldt dat niet. Het is echt een buitenkansje, heus!
 
Terug
Bovenaan Onderaan