Je moet 'm natuurlijk wel nog bij het RDW laten keuren (keuringskosten), BPM betalen maar het grootste nadeel vind ik toch wel dat je 'm voor de keuring origineel in orde moet hebben. Veel Duitse motoren hebben wel vervanginsuitlaten, vervangingsknippers etc. etc., en dat moet je dus allemaal netjes maken voor de keuring.
Met de inloopuren voor motorkeuringen is het nu wel makkelijker geworden bij het RDW, je moest eerst heel lang wachten.
Heb zelf een CBR600F uit duitsland gehaald (25kW) en begin dit jaar een ZX7R uit België, omdat ik nu onbeperkt rijbewijs heb.
CBR was een eitje door de keuring, ZX7R werd echt op elke millimeter nauwkeurig bekeken, kwam ook niet in één keer door de keuring.
Maargoed, het is een afweging in kosten die je zelf moet maken. Reken wel even goed uit wat het je uiteindelijk oplevert, want je moet wellicht een aanhanger huren om 'm op te halen, en natuurlijk even BPM enzo uitrekenen, dat kan hier:
http/www.vwe.nl/import/bpm_calculator_afdracht_invoer.asp