Motor kopen met hoge kilometerstand?

SanderGSX

MF'er
5 aug 2020
74
24
Hi guys,

Ik zag bij de plaatselijke motorboer een dikke Suzuki GSX 1400 staan met alles erop en eraan. Motor is uit 2006. Prijs is wel aardig (5700). Enige dat me een beetje afremt om te gaan kijken is de kilometerstand.. Er staat namelijk al bijna 63.000 km op. Ik heb geen idee of dat veel is voor deze blokken. Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen? Wel/niet doen met dergelijke kilometerstanden?
 
Ik heb geen ervaring met dit model, maar een beetje motor kan met normaal onderhoud prima 100.000 kilometers rijden. Onderhoud is het sleutelwoord 😁
 
35K waar magischerwijs heel veel motoren op staan...
Als je daar van uit moet gaan kan je niks meer kopen... In het `segment` waar ik in zit staat alles dat verkocht wordt idd op 40000 - 45000, dat is kleppensteltijd en kost meestal meer dan de motorfietsen waard zijn.
 
Voor sommige motorfietsen heb ik er liever een die 100k gelopen heeft en een goede onderhoud historie dan 30k en niet bekend. Dit helemaal icm leeftijd dan kun je ook een beetje berekenen wat er gemiddeld per jaar mee is gereden en of dit logisch is. Een motor die veel stil staat en vooral buiten is ook niet alles. Beetje logisch nadenken en vooral kijken naar de historie en de staat van het hele geheel. Dit zegt voor mij meer als de km stand.
 
Ik heb wel eens een BMW gekocht met 155.000 km op de teller. Dat ding reed heerlijk en heeft me probleemloos twee jaar iedere dag naar mijn werk gebracht. Later weer ingeruild en ik denk dat die toen nog wel een keer iemand heeft blij gemaakt.