Hij geeft aan dat hij bij stuur los en tijdens het normaal rijden niks merkt. Lijkt me stug dat die dan ernstig krom zijn.Misschien is er wel een vork of kroonplaat, of beide krom, 70is ook niet bepaald langzaam om mee te vallen. Ik zou het bij twijfel laten staan
Ligt er aan. Als je de boel zo verdraait dat dat wel gebeurt heb je niet zo 123door dat er iets krom is.Als er een vork of kroonplaat krom is zal hij vast niet netjes rechtdoor gaan als je het stuur loslaat.
Aannames zijn wel makkelijk om te maken als het niet jouw geld is wat uitgegeven gaat wordenHij geeft aan dat hij bij stuur los en tijdens het normaal rijden niks merkt. Lijkt me stug dat die dan ernstig krom zijn.
Zeker waar. Zie mijn edit voor de iets minder aanname, iets meer checkAannames zijn wel makkelijk om te maken als het niet jouw geld is wat uitgegeven gaat worden
Ik wist niet van de schade tot ik kwam kijken.Waarom ga je kijken naar een schade motor? Is deze zo veel goedkoper dan de rest? Wat voor motor gaat het om?
Hij heeft me elke plek laten zien waar iets van schade zat. Niet alleen de glij schade, maar alle gebruikers sporen. Ding is ook gebruikt, reizen mee gemaakt etc. Dan verwacht ik ook geen showroom staat. Grootste zorg is onzichtbare schade, maar je zou denken dat dit al lang voor problemen had gezorgd. En de doorverkoop waarde zal ook minder zijn aangezien de volgende koper de schade ook ziet.Zeker waar. Zie mijn edit voor de iets minder aanname, iets meer check
Denk dat de meeste motoren wel eens een schuiver maken in hun carrière. Als iemand toegeeft dat t met dusdanige snelheid is gebeurd geeft mij dat wel het gevoel dat het een eerlijke motor is.
Dat is m.i. al kwalijk, vind ik, mits dat niet in de advertentie stond natuurlijkIk wist niet van de schade tot ik kwam kijken.
Kawasaki Versys 300x, 20K km, eerste eigenaar, alle onderhoudshistorie bekend, wat leuke accessoires en rond de 3500,-.Het is van zeer grote invloed op het "juiste" antwoord op deze vraag wat voor motor het is en welke prijs ervoor gevraagd wordtIs het een relaxt oud beestje voor <=1000 euro, dan zeg ik als 'ie echt lekker rijdt, why not. Is het toch een stuk duurder, dan misschien even een deal maken dat je hem even laat checken bij een motorzaak voordat je koop definitief is. Is het piepjonge peperdure bolide met maar een paar duizend km op de klok, dan wordt het een heel ander verhaal.
Nee stond er niet in. Wel jammer want een prima kerel verder. Vandaar ook de twijfel... Voelde goed qua persoon, maar die schuiver zit me dwars.Dat is m.i. al kwalijk, vind ik, mits dat niet in de advertentie stond natuurlijk
Eerlijk kan ie nog steeds krom zijn
Bedankt voor jullie reacties en inzichten! Ik denk dat ik hem maar beter kan laten staan. Better safe than sorry.
Mijn TDM was schadevrij (van mn pa, 1e eigenaar), die deed dat ook bij 180+Mijn TDM reedt ook kaarsrecht bij de proefrit zonder handen, helaas ging hij bij de 180kmh pendelen. Na lang zoeken bleken de voorpoten toch krom. Zou dus goed alles nakijken. Recht profiel langs de voorpoten om te kijken of ze recht zijn in alle dimensies, stuurnokjes controleren en kuipophangpunten controleren.
Jawel dat hoofd is netjes bij geschuurd en afgevijld.Wat je ook nog zou kunnen doen is de verkoper zeggen van joh, ik kan er nu helaas niet op vertrouwen, maar als je nou een nette vent bent, werk je de advertentie bij en zet je het er gewoon in, inclusief foto's, dan heb je bij je volgende koper in ieder geval dit probleem niet.
Mocht de verkoper dat dan onverwijld doen, kun je altijd nog van gedachten veranderen.
Ik bedoel, we kunnen vanaf hier ook niet in het hoofd van die verkoper kijken natuurlijk.