Motor kopen zonder te betalen.

Heb je jouw motor zelf betaalt, of via financiering.

  • Het spaarvarkentje geslacht.

    Stemmen: 133 61,9%
  • Een financiering afgesloten.

    Stemmen: 3 1,4%
  • Ik koop nooit nieuwe motoren.

    Stemmen: 70 32,6%
  • Cadeau gekregen.

    Stemmen: 9 4,2%

  • Totaal aantal stemmers
    215
Op de eerste nieuwe motor na (die was gefinancierd waarbij ik de lening zo snel mogelijk afloste) alles altijd zelf betaald.

Laatste keren overigens wel nadat ik de vorige TL had gereden en de verzekering uitkeerde (moest uiteraard dan wel flink bijbetalen).
 
Dit verbaast me.
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat minstens de helft de motor geleased had.
Het valt dus mee met het losbandige financiële leven van de gemiddelde MFer. :}

De mensen die hierop reageren, dat wil niet zeggen dat dit dan ook de meerderheid is... lijkt me wel duidelijk
 
Autos, motoren, telefoons, muziekinstrumenten, alles alles alles gewoon uit eigen zak. Als je het niet kan betalen, kan je het al helemaal niet AFbetalen.

Voor luxe-uitgaven heb ik de stelregel dat je hem minstens 2x moet kunnen betalen (alsin; genoeg geld overhouden op de rekening na aanschaf).

Enige uitzondering op dit alles is de hypotheek uiteraard. Zou een huis ook wel gewoon willen kunnen pinnen, maar dat gaat m nog even niet worden ;).
 
De eerste motor heb ik gefinancierd. De rest daarna niet. Nooit spijt van de financiering gehad. De rente was laag en de motor bespaarde mij met woon werk veel tijd.

Op dit forum zitten veel mensen van een zekere leeftijd dus veel financieringen zul je niet aantreffen. Dat maakt een financiering niet slecht.

Ander voorbeeld. Als de rente 3% is maar ik verwacht 10% rendement met mijn geld te krijgen dan financier ik liever dan dat ik mijn "spaargeld" slacht.
 
Op dit forum zitten veel mensen van een zekere leeftijd dus veel financieringen zul je niet aantreffen. Dat maakt een financiering niet slecht.
Wie noem jij oud? :+ mijn eerste motor op mn 19e gekocht (ben nu 33). Nooit gefinancierd. De 1e kostte gewoon maar 2.5k. Daarna elke paar jaar weer een andere en wat geld bij leggen.
 
Ander voorbeeld. Als de rente 3% is maar ik verwacht 10% rendement met mijn geld te krijgen dan financier ik liever dan dat ik mijn "spaargeld" slacht.
Maar dan moet je toch al beleggen of iets met crypto’s doen of iets anders risicovols. Anders is je rendement nooit zoveel hoger als de rente voor consumptief krediet…
 
Cadeau gekregen,
Mijn baas ging failliet, van de UWV kreeg ik een soort van faillissement uitkering.
Even wat telefoontjes gepleegd en binnen 2 weken een andere werkgever.
De Fireblade verkocht en samen met de faillissement uitkering een VTR - SP1 gekocht.
*O*
 
De eerste motor heb ik gefinancierd. De rest daarna niet. Nooit spijt van de financiering gehad. De rente was laag en de motor bespaarde mij met woon werk veel tijd.

Op dit forum zitten veel mensen van een zekere leeftijd dus veel financieringen zul je niet aantreffen. Dat maakt een financiering niet slecht.

Ander voorbeeld. Als de rente 3% is maar ik verwacht 10% rendement met mijn geld te krijgen dan financier ik liever dan dat ik mijn "spaargeld" slacht.
Met een dergelijke kosten/baten afweging (woonwerk voorbeeld) kan het aantrekkelijk en zelfs slim zijn. Motor voor de lol financieren is mijns inziens een no go.
 
Van die Italiaanse toestanden. Hele familie in 1 huis…. Nee dankje

@Rutgergr @Atamarie en anderen die er net zo over denken.

Ik wil hier toch even op reageren.

Diezelfde Italianen of andere familie gezinde volkeren (eigenlijk praten we over vroeger), die walgen juist van het individualisme waar wij nu met zijn allen op af stevenen.

Nee, hier wordt je als oudere afgeschreven en het bejaardentehuis (bestaat al niet meer) ingeflikkerd.

Papa, mama, broer, zus, onze hond en de kat van de buren moeten natuurlijk wel allemaal kunnen blijven werken voor de talloze zon- en wintervakanties.

Ondertussen wordt de zorg voor opa en oma onbetaalbaar en heeft men het fenomeen mantelzorgers "uitgevonden".

Je weet wel... De mantelzorg die al geboden werd in de familiehuizen waar verschillende generaties bij of naast elkaar woonden. _O-

Zo, dat moest ik even kwijt.
 
@Rutgergr @Atamarie en anderen die er net zo over denken.

Ik wil hier toch even op reageren.

Diezelfde Italianen of andere familie gezinde volkeren (eigenlijk praten we over vroeger), die walgen juist van het individualisme waar wij nu met zijn allen op af stevenen.

Nee, hier wordt je als oudere afgeschreven en het bejaardentehuis (bestaat al niet meer) ingeflikkerd.

Papa, mama, broer, zus, onze hond en de kat van de buren moeten natuurlijk wel allemaal kunnen blijven werken voor de talloze zon- en wintervakanties.

Ondertussen wordt de zorg voor opa en oma onbetaalbaar en heeft men het fenomeen mantelzorgers "uitgevonden".

Je weet wel... De mantelzorg die al geboden werd in de familiehuizen waar verschillende generaties bij of naast elkaar woonden. _O-

Zo, dat moest ik even kwijt.
Haha o maar ik vind t schitterend in Italië hoor. Mijn pa heeft er een huis. Als we er zijn gaan we altijd bij zijn buren eten. Inmiddels horen we een soort van bij de familie.
opa en oma wonen beneden. De ouders op de middelste verdieping en de kids (inmiddels volwassen) in een soort zijhuisje. Altijd beregezellig. Maar daar zijn de huizen er ook op gebouwd zodat iedereen zn privacy heeft. Als je dat hier wilt ben je gelijk een fortuin kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor was een half maandsalaris :+

Ik ben wel van plan na deze een hele nieuwe te kopen rond de 10k. Dat ding moet buiten staan dus veel duurder vind ik zonde.
Wel zonder lening.
 
Gewoon van de lopende betaalrekening betaald. (die optie staat er niet tussen)
 
Mijn motor...

De kans deed zich voor om 'm in de hypotheek mee te nemen tegen 1.6 procent (niet aftrekbare) rente, dus heb ik daar mijn laatste motor van gefinancierd.

Suzuki V-Strom 1050 XT met alles er op en er aan. Dat ding kan nog zeker 30 jaar mee. Vanaf het moment van aankoop gerekend, zou ik dan de respectabele leeftijd van 75 jaar hebben bereikt.

Ik vin 't wa best.
 
We hebben echt heel veel medelijden met je Swet :+
Daarom klagen tussen haakjes…… :+

Maargoed mijn eerste motor in ‘72 gekregen van mijn vader, ook een motorrijder. Daarna voor luxe dingen oudewets gespaard voor tweedehandse motoren. Kan gemakkelijk een nieuwe kopen maar met een tweedehandse ben ik nog steeds super blij…duc heb ik 20 jaar……..en een superleggere V4 komt er echt niet…._O-
 
Mijn motor...

De kans deed zich voor om 'm in de hypotheek mee te nemen tegen 1.6 procent (niet aftrekbare) rente, dus heb ik daar mijn laatste motor van gefinancierd.

Suzuki V-Strom 1050 XT met alles er op en er aan. Dat ding kan nog zeker 30 jaar mee. Vanaf het moment van aankoop gerekend, zou ik dan de respectabele leeftijd van 75 jaar hebben bereikt.

Ik vin 't wa best.
Lol is ook wat waard 👍
 
Eerst begonnen met een motor kopen inclusief kleding daarna rbw gehaalt.
Vrouw? Hmmm midlife crisis hahaha.
Daarna tijdens ritjes regelmatig met een andere motor thuis gekomen.
M’n eerste motor Honda cbr 1000 ging de kilometer stuk en bij een dealer stond een Yamaha vrf of zo iets1000 daar mee naar huis gereden.
Toen weer op een ritje een Honda vrf 1200 gekocht, maar last van m’n pols vanwege de zware koppeling. Ook weer tijdens een ritje een nieuwe triumph trident 660 gekocht.
Tja daar een poos mee gereden toen een proefrit op de Honda NT 1100 gemaakt.
Goede inruilprijs voor de triumpf gekregen en de honda vrf de volgende dag ook ingeruild.
Nu superblij met de Honda NT 1100 DCT.
En alles zonder financiering en ruzie thuis hahaha.
 
Terug
Bovenaan Onderaan