motor langdurig in inrijklem, slecht voor de band?

baka

MF veteraan
29 mrt 2002
8.280
2
Hoorn (Noord Holland)
ik overweeg om de zx0r die ik bijna nooit gebruik in een inrijklem te zetten, zo een ding waar je je voorwiel mee vast zet zegmaar.

zou dat slecht zijn voor de voorband?
 
Wat is langdurig? Als je praat over 10 jaar plus moet je toch de band al vervangen....

Ik zou echter wel oppassen met alleen een inrijklem, als de voorband druk verlies na verloop van tijd kan de motor omvallen. Ik combineer ze daarom met een paddockstand achter.
 
Bij weinig gebruik, motor met beiden wielen vrij van de grond, kunnen er geen platte vlakken ontstaan,
Nog een broodje aap iemand?
Ze zijn in de aanbieding.
Inrijklem is niet ideaal maar als hij maar enkele maanden stilstaat, kan het geen kwaad.(een bok voor je achter wiel op te bokken is handig en dan staat de motor ook recht)

Wanneer ik op het circuit de motor inlaad op de motoraanhanger in een inrijklem is de band nog heet, door de druk vormt hij zich een klein beetje naar de inrijklem en blinkt de band waar hij de inrijklem geraakt heeft.
Nog nooit iets van gemerkt tijdens het rijden.
 
Zo’n inrijklem gebruik ik al jaren voor mijn ‘luxepaard’..in de koude maanden rij ik er niet mee en zomers om de paar weken een rondje.

Geen enkel probleem.
Idem hier. Ook geen enkel probleem met drukverlies.
image.jpg
 
Een superzachte slick of regenband vier jaar in een klem zetten en er dan direct met 290 mee over het circuit gaan; zou ik zelf niet doen.
Een Savage met een toch al bijkans bakelieten voorband een jaartje in een klem zetten en dan eer bakje pleur op een terrasje gaan scoren; wromnie....

Een eenduidig antwoord ken ik je niet geven dus.
 
Inderdaad. Al heb ik dit nog nooit gezien.....
En ik ben de importeur van ABBA in Nederland, je verwijst naar mijn website. Bedankt daarvoor! :+
Fijn dat ik je heb kunnen wijzen naar iets dat je nog niet kende maar wel op jouw site staat. _O-

Ik goeggelde op abba stand en kwam op jouw site terecht. ;)
Ik had muziekjes verwacht
 
Terug
Bovenaan Onderaan