Helaas kan de belastingdienst nog steeds het privé genoten voordeel van de motor van de zaak aanmerken als loon in natura... Een goede kilometerregistratie is essentieel om onaangenaame verrassingen achteraf te voorkomen
Bijtelling vind ik helemaal niet erg, het gaat over een bedrag van 25% van 15.000 euro per jaar wat dan eventueel bij mijn belastbaar inkomen wordt opgeteld. Volgens mij is dat zo ongeveer de prijs van een ZX10R. En dan elke twee jaar een nieuwe. Iemand enig idee wat dat kost en bij wie je dan kunt zijn?
Ik denk dat je zwaar gaat schrikken van een lease-zx10r.Bijtelling vind ik helemaal niet erg, het gaat over een bedrag van 25% van 15.000 euro per jaar wat dan eventueel bij mijn belastbaar inkomen wordt opgeteld. Volgens mij is dat zo ongeveer de prijs van een ZX10R. En dan elke twee jaar een nieuwe. Iemand enig idee wat dat kost en bij wie je dan kunt zijn?
Jammer Mars, ik had gehoopt voor je dat je nu inmiddels een leasemotor zou hebben. Gefeliciteerd trouwens met je baan!Zakelijk motorlease - interesse?
Lease motor, ik lach me rot ...
En zo zijn er nog een paar topics.
Ik rijd nog steeds op eigen motor rond,
(huidige werkgever doet helemaal niet aan leasevervoer)
Wel aan het uitzoeken geweest, BMW-lease kwam verreweg als goedkoopste
uit de bus.
Reguliere leasemaatschappijen doen niet aan motor-lease, of anders als
bijproduct waar ze zeker geen verlies op willen leiden.
Een R1200RT bij BMW-lease (dus via de BMW-dealer) kwam in mijn geval
op zo'n 780 euro, terwijl Koopslease voor dezelfde getalletjes een bedrag
van 1140 euro in de maand wil hebben.
Wat een erg interessante (kostentechnisch) motor is: De F800ST van BMW.
Naast bovengenoemde zakelijke (full operational) lease, heb je natuurlijk
nog verschillende varianten. Personal lease kan natuurlijk ook,
maar meestal is het dan voordeliger om je bank om wat extra geld te vragen.
Geen idee waar je een ZX10R kunt leasen, en wat dat zou gaan kosten.
Verder: leasen van overige motoren kan via leasemaatschappijen op individuele basis. Let erop, dat ongeacht de leasetermijn de maatschappij uitgaat van een restwaarde van NUL. En dan tikt afschrijving opeens heel hard aan in de kosten.
de prijzen die ik hier zie zijn toch wel erg hoog. als het zo is dat een leasemaatschappij altijd uitgaat van een restwaarde van 0 euro dan moet er toch een handige ondernemer zijn die hier een markt weet te pakken. motoren zijn immers best waardevast.
aan de andere kant, als de restwaarde 0 is, kun je dan de motor na 3 jaar idd voor niets overnemen? dan is het wel weer fiscaal aantrekkelijk kopen. (tenzij de belastingdienst weer moeilijk gaat doen....)
dat vind ik nog aardig prijzig, moet je eens kijken wat voor een auto je voor dat geld kunt leasen
ja maar met de auto sta je in de file
nee ff zonder dollen vind ik het beste bedragen zeg..beetje ruim 600 euro per maand neertelle..daar huur je een compleet huis voor man