Motor lekt een beetje olie

MGBL

Rookie
12 jan 2010
1
0
Hallo mede forumlezers,

Heb een klein probleempje met mijn crossmotor (2009 Suzuki RMZ 250 4-Takt). Hij lekt een beetje olie helemaal onderop het blok. Als hij een dag heeft gestaan dan ligt er ongeveer een plasje olie van 3 bij 3 cm.

Weet iemand wat er mee kan zijn?

bedankt!

mvg,

Michael
 
Ten eerste welkom op MF.
Misschien even voorstellen hier: Nieuwe gebruikers
Wordt gewaardeerd :Y

Ten tweede,wel een beetje weinig info.
Heb je een piccie van de onderkant van je blok?
Kan je carterstop zijn,pakking,keerring...
 
Laatst bewerkt:
Of te vast -O-

Eerst achterhalen waar het vandaan komt, misschien woon je boven een oliebron.
 
Laatst bewerkt:
Bij een 4T kan het ook het klepje van het oliefilter zijn dat niet lekker zit. Bij sommige past dit verkeerd om, wat soms ook de smering in de problemen brengt. Dus ff eruit nemen en goed terugzetten is aan te raden als je niet zeker weet of dit goed zit. Dit gebruikt een rubber, dus tenzij dat beschadigd is kan het zonder nieuwe onderdelen er weer in. Zowel heb je gelijk de oorzaak ook.

4T zonder oliepijlglaasje op elk van de oliesystemen hebben soms ook een peilbout aan de zijkant van het blok, maar die lekt bij rechtop staan alleen als er duidelijk teveel olie inzit en hij erg los zit.
 
ik zou er zelf niet teveel aan prullen ivm garantie,2009 ik neem aan dat je nog garantie hebt?
 
Laatst bewerkt:
kan niet zo heel ingewikkeld zijn toch? blok (carters in ieder geval)helemaal schoon maken en helemaal drooggmaken,als er ergens olie lekt moet het dan toch te zien zijn waar het vandaan komt.misschien je blok even warm laten draaien zodat je olie wat dunner is en mocht er ergens een lek zijn zal het er wel uitlopen lijkt mij.

en "downsider" op crossers zit geen garantie tenzij het aangetoond kan worden dat het een fabrieksfout is zoals bijv. de 08 rmz 450 had.
 
Terug
Bovenaan Onderaan