motor met of zonder alarm?

bandit 1200s

Rookie
26 nov 2002
5
0
rdam
Ik ga een nieuwe motor kopen en twijfel of ik er een alarm bij zal nemen. Ik woon in Rdam. Iets anders: is het uiteindelijk ook voordeliger met het verzekeren van de motor?
 
Neem gewoon een startonderbreker, niemand kijkt meer om naar een geluid en geloof dat ze vaker afgaan dan je zou willen.

Scheelt wel met je premie.
 
Ligt aan de waarde van je fiets en wat je verzekering "eist"

Soms ben je goedkoper uit in premie en soms wordt het geëist of niet.
Daar kan je dus beter verzekeringen voor bellen.

Edit:
Zie staan nieuwe.
Maar nieuwe nieuwe of nieuwe jonge tweedehands oid?
 
Ik heb er een alarm op zitten. Eis van de verzekering. Ik baal ervan als een stekker. Wat mij betreft was een startonderbreker voldoende geweest.
 
Het is bij mij JUIST de verzekering geweest die er voor gezorgd heeft dat ik een alarm nam.

Zonder verzekering allrisk: 863,45
 
863,45 zonder alarm

660 met... heb je in 2 jaar je alarm eruit.

/edit: ik heb mij alarm gewoon overgezet van mijn ouwe naar mijn nieuwe motor

 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, het is vaak een eis van de verzekering. Boven een bepaalde nieuwwaarde wordt het geeisd door sommige maatschappijen. Als je een dure motor verzekert zonder alarm levert dat vaak een nadeel op:

1) Hogere premie.
2) Hoger eigen risiko bij diefstal.

Ik heb begin dit jaar een vergelijkend onderzoekje gedaan onder verzekeraars mbt dit punt. Er blijken erg grote verschillen te zijn tussen maatschappijen onderling. Voor mij persoonlijk kwam de Levob verzekering via de MAG (motorrijders Actie Groep) er het best vanaf: Laagste premie, beste condities.

Als je wel een alarm kiest, zorg en dan voor dat het vakkundig wordt ingebouwd. Ik heb erg veel problemen gehoord met slecht ingebouwde systemen. (motoren die niet meer willen starten, startonderbrekers die tijdens het rijden ingaan, zekeringen die doorbranden) Laat je door de monteur goed uitleggen hoe je in het geval van problemen het systeem kunt overbruggen. Dat is wel handig als je ergens op vakantie bent en het kreng doet het niet meer.
 
Bij mij scheelde alarm €400 per jaar, alarm kosste nog geen €500

Dus bij mij was de keus snel gemaakt...

Ik ben wel te vreden over m'n alarm, als je even wat wegbrengt/ophaalt --> klik op alarm...

Zit je niet telkens met zo`n slot... Langer als 5 min (als ik er geen zicht op heb) ---> schijfremslot erop.

Ik zit op school, ben de enigste met een motor (op een paar docenten na, met choppers). Moment dat die 700 lerlingen hem willen "aanraken" gaat dat ding af is wel een fijn gevoel....
 
Moment dat die 700 lerlingen hem willen "aanraken" gaat dat ding af is wel een fijn gevoel....

Voor buurkinderen was dat juist het spelletje...
Maar goed het geeft idd een (vals?) veilig gevoel.

Het voorkomt iig gelegenheidsdieven
 
Alarm was bij mij geen eis van de verzekering maar leverder wel 30% extra premiekorting op, dat heb je er dus binnen twee jaar uit.

En het is altijd handig als je broertje je motor omver rijdt :( word je tenminste gewaarschuwd door je alarm... ;)
 
Alarm was bij mij geen eis van de verzekering maar leverder wel 30% extra premiekorting op, dat heb je er dus binnen twee jaar uit.

En het is altijd handig als je broertje je motor omver rijdt :( word je tenminste gewaarschuwd door je alarm... ;)
Dan zit jij zeker bij unive???
ik wel,30%korting op all-risk verzekering en in combinatie met startblokkering helemaal geen eigen risico meer
 
UNIVE ??

Dan zou ik maar eens checken wat je uitgekeerd krijgt bij diefstal of total-loss in het eerste jaar? Kon wel een schrikken zijn als je een dure motor hebt.
 
Unive is bij mij, "groen en snel", bijna 300 euro per jaar goedkoper dan de volgende goedkoopste verzekering.

Nu is mijn fiets ouder dan 1 jaar, maar goedkoop is duurkoop als Unive idd slecht betaald.
 
UNIVE ??
Dan zou ik maar eens checken wat je uitgekeerd krijgt bij diefstal of total-loss in het eerste jaar? Kon wel een schrikken zijn als je een dure motor hebt.
Voor motoren tot € 13.613,41 (ƒ 30.000,-) krijg je de nieuwwaarde uitgekeerd.

En op 18-11 heb ik schade gemeld aan Univé en op 3-12 had ik een brief in huis dat het schadebedrag was overgeschreven naar mijn bankrekening. Da's toch niet slecht zou ik zeggen.
 
Das dus ook 30.000 NLG, minus eigen risiko en dat was 2500,-- NLG als je geen alarm hebt.

Stel je hebt een fiets van 33.000 NLG en hij wordt binnen het jaar gegapt, ben je dus al 5500,-- armer. Vond ik wel een beetje te gortig. Premie was trouwens ook schadalig hoog voor mijn motor.

Mijn huidige verzekering MAG (Levob) 3 jaar lang nieuwwaarde en het eigen risico kun je zelf kiezen (heeft natuurlijk invloed op de hoogte van de premie).
 
Voor motoren tot € 13.613,41 (ƒ 30.000,-) krijg je de nieuwwaarde uitgekeerd.

En op 18-11 heb ik schade gemeld aan Univé en op 3-12 had ik een brief in huis dat het schadebedrag was overgeschreven naar mijn bankrekening. Da's toch niet slecht zou ik zeggen.


Spider,
Mag ik vragen wat voor fiets je dan hebt?
Ik betaal nu ongeveer 50 euro voor wa-top.
All-risk werd mij iets te duur.
Heb gecertificeerd alarm erop zitten en krijg geen korting bij mijn huidige verzek.
Mijn beestje wordt in 2003 4 jaar oud.
:]
 
Weet iemand of het H.I.S.S. systeem van honda als goedgekeurd alarm geld bij Unive ivm met de korting. Of moet er even goed een alarmsysteem gemonteerd worden om de korting te krijgen?
 
Weet iemand of het H.I.S.S. systeem van honda als goedgekeurd alarm geld bij Unive ivm met de korting. Of moet er even goed een alarmsysteem gemonteerd worden om de korting te krijgen?

Je raakt er versteld van wat je met 1 telefoontje te weten kan komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan