Motor ondersteunen?

botje

MF veteraan
8 jun 2002
2.344
0
Hoe ondersteunen jullie jullie motor indien je voorvork en achterbrug wil demonteren? Heeft er iemand tekeningen van iets wat dit kan. Ik heb geen middenbok en de rest (kader + motor) zouden moeten verplaatsbaar zijn.

En dan nog een tweede klein vraagje, moet je de motor demonteren uit het kader om het kader op een beetje deftige manier te kunnen spuiten.

Is een zelfbouwuitlaat gemakkellijk te maken? Is het een hels werk of is het gewoon wat extra werk ;) Ik zit op een idee te broeden om meteen mijn RF te voorzien van een dubbele seatpipe.

Wat is er beter velgrand eerst polijsten, afplakken en dan de velg spuiten of omgekeerd? Waarmee kan je een kader eventueel het beste polijsten? Moet je achteraf nog blanke lak aanbrengen?

Pff, geeft niet hoor als antwoorden zich wat laten wachten, 'k denk dat ik gewoon een jaartje niet zal rijden en me RF in orde zetten.

edit: nog wat extra vraagjes
 
Laatst bewerkt:
hopenlijk heb je ergens op je grondgebied een stevigebalk boven je hoofd,dan kun je een takel aanschaffen en die motor daar aan een stevig schroefoog ophangen,heb je geen zorgen over het omvallen van je motor. })
 
hopenlijk heb je ergens op je grondgebied een stevigebalk boven je hoofd,dan kun je een takel aanschaffen en die motor daar aan een stevig schroefoog ophangen,heb je geen zorgen over het omvallen van je motor. })

Ik hang hem ook altijd met een bandje om het balhoofd aan een balk, achter op de bok.
Om hem netjes te spuiten zou ik wel alles demonteren, thuis netjes voorbereiden en dan naar een spuiter brengen.
 
full
 
Ik heb 2 metalen galgen (vierkant metaal en gelast) gemaakt welke ik aan de bovenzijde in elkaar schuif. Dus de ene is wat groter dan de andere

Vervolgens hang ik zon spanratel aan maar dan met nylon band wat zon 1000 kg kan hebben/.

Vervolgens trek ik hem in het midden omhoog en secure ik de motor (zodat die niet meer kan bewegen)

Al een paar jaar lang plezier van!
 
Terug
Bovenaan Onderaan