Motor ongezien verkopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brommotor

Rookie
23 mrt 2019
28
4
N-Holland
Ik heb mijn motor te koop staan en nu is er iemand die ongezien het bedrag van iets meer dan 7000 euro wil betalen voor deze motor....ongezien...omdat de aspirant koper momenteel in het buitenland zit....voor mijn gevoel klopt hier duidelijk iets niet....iemand ervaring?
 
hij stuurt een vriend of een bedrijf dat de motor ophaalt en betaalt.
als je reageert betaalt hij zelfs tienduizend als jij drieduizend overmaakt naar hem in het buitenland
 
zolang het voor cash geld gaat of een overboeking op je bankrekening (zeg maar betalingsmiddelen die niet meer ongedaan gemaakt kunnen worden als de klant zich bedenkt) en niet via check of paypall of escrow of dat soort ongein kan het prima ik ben gekkere dingen tegen gekomen maar tegenwoordig is het vaak een scam.
 
Als ze beginnen met: can you make exportpapers en dat ze een truck sturen om hem op te halen en lulverhaal over iemand die via UPS een envelop opstuurt met geld en dat ze dat altijd zo doen....dan weet je genoeg.
Je motor verdwijnt en in die envelop zit een briefje met dankjewel!
Ophalen en cash dokken!
 
Werkelijk moet hiervoor nog een topic over gemaakt worden .........

ik sta gewoon paf hoe naïef sommige mensen zijn.
Evenzo sta ik paf hoe mensen dingen klakkeloos geloven en dr conclusies trekken naar aanleiding van een enkele post. Waarom staat het vast dat dit een oplichter is? Nergens wordt genoemd wat er verder evt. afgesproken wordt wat betreft het ophalen van de motor. Over hoe er betaald gaat worden.

Kijk naar eBay. Daar worden auto's, motoren, noem maar op gekocht op afstand. Zonder het item ooit gezien te hebben. Vaak ook vooraf betalen.. Nu is ebay in Nederland niet groot, maar bijv. in Amerika weer wel.

Dat het ier in Nederland ietwat ongebruikelijk is, moge duidelijk zijn. Maar dat er direct sprake moet zijn van oplichting hoeft echt niet. Wel heel goed mogelijk, dus daarom moet de verkoper heel voorzichtig zijn. Maar het bij voorbaat al roepen? Nee. Wel moet je je erop bedacht zijn dat het een oplichter kan zijn, want helaas, ook die zijn actief op het grote boze web.

Het duurste dat ik ooit ongezien verkocht heb aan het buitenland betrof iets van 3400 euro incl. verzendkosten. Op mn rekening gestort gekregen, verzonden en een Duitser blij gemaakt.
 
Hoe wil ie betalen?
Hoe wil ie de motor ophalen?
Waar komt de koper vandaan?

Maar vooral, wat maakt die motor zo bijzonder dat iemand 'm ongezien zou willen kopen vanuit het buitenland?
 
Laatst bewerkt:
maar de manier waarop (vraagprijs bieden vanuit het buitenland) is wel de manier hoe veel scams beginnen. de meeste geïnteresseerden zullen anders communiceren. met vragen over het produkt en de verzending. voor de meeste kopers is het geen dagelijks werk en die zullen dus vol met vragen en onzekerheden zitten.
maar ook pro's heb ik meegemaakt die maakte een afspraak er kwam een transporteur voorrijden die cash betaalde en de vrijwaring regelde en de werkelijke koper heb ik nooit gezien. de transporteur zij het vaker zo te doen voor die koper. mij best cash laat een hoop problemen verdwijnen voor mij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan