motor recht op houden

ZuperBaz

MF veteraan
4 jul 2005
1.517
1
Hoorn (Noord Holland)
Ik moet de voorvorkkeeringen vervangen van mijn motor, maar zit al een tijd te kijken naar een goede manier om mijn motor recht op te houden zonder voorvork.

Hoe doen jullie dat ? (als jullie dat al zelf doen)
 
full



;)
 
op de bok en dan mijn vriendin achterop laten zitten.

als ze dan teveel gaat kletsen, dan laat ik ze ff schrikken door het stuur een tikkie te verdraaien, en dan is ze weer stil :+


gerapje _O- _O-

ik zet hem ook op de bok. hij valt vanzelf naar achteren zonder voorkant, bij het monteren eventueel een krik eronder
 
no offense, maar ik denk dat je dat beter kunt vermijden.
Kun je niet een spanband rond de balhoofd gooien?

het volle gewicht op de spruitstuk lijkt me geen goed idee :X
just my 2 cents ;)


Ook altijd zo gedaan, dus iets onder het spruitstuk.
Ten eerste rust niet het hele gewicht van je motor op je spruitstuk, maar maar de helft, Staat namelijk ook nog op een achterbok of wiel, en je spruitstuk wordt meestal ook nog ondersteund ergens achter aan je blok/frame.
Krachten op je spruitstuk bij je cilinderkop zijn dus niet zo groot.

Ging altijd perfect.
Misschien wel onverstandig om te doen bij iets als een Goldwing of zo.

Je kan ook 2 blokjes naast je spruitstuk op je blok laten rusten.
 
Ook altijd zo gedaan, dus iets onder het spruitstuk.
Ten eerste rust niet het hele gewicht van je motor op je spruitstuk, maar maar de helft, Staat namelijk ook nog op een achterbok of wiel, en je spruitstuk wordt meestal ook nog ondersteund ergens achter aan je blok/frame.

De helft zal het niet zijn, eerder 75%. En ik vertrouw het ook niet helemaal, ook niet qua stabiliteit. Mooier zou zo'n bok zijn die je motor voor bij het balhoofd ondersteunt. Of op de ophangpunten van je blok.
 
De helft zal het niet zijn, eerder 75%. En ik vertrouw het ook niet helemaal, ook niet qua stabiliteit. Mooier zou zo'n bok zijn die je motor voor bij het balhoofd ondersteunt. Of op de ophangpunten van je blok.

75% is weer wat veel, maar okee.
Maar als erg veel mensen hier op het forum zo al jaren doen, wat wil jij dan bewijzen??????????
 
Zelf ga ik ook voorde krik / plank combinatie op de bok. Eventueel zou je hem nog met een spanband over de kont naar achteren kunnen trekken. Maar dit voegt weinig toe, misschien scheelt het dat je denkt dattie vaster staat en dat je zodoende met een geruster hart te werk kan gaan... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan