Terwijl als je het om zou draaien en dat soort figuren gaat vertellen dat ze pas vanaf hun 25e in een auto met meer dan 35 pk mogen rijden, ze helemaal gek worden
Of beter nog: eerst iedereen een motorrijbewijs laten halen zodat ze het verkeer vanuit de meest kwetsbare positie leren kennen, alvorens ze in een auto stappen en nergens meer rekening mee denken te hoeven houden
+1
*tongue in cheek*
toch wel een goed idee...
Eerst Netjes leren trapfietsen,
dan leren e-fietsen (fiets met ondersteuning, zo'n seniorending zeg maar),
dan leren motorrijden (op een kleintje, desnoods eerst scooteren)
Geef Darwin een kans...
En als ze dat een jaar of wat overleven ...
Dan pas in de overdekte (auto)mobiel met <10pk (een brommobiel, zeg maar, hehehehe)
Bij bewezen goed gedrag en jaartje ervaring: <35pk... (hey, een 2CV reed ook prima!)
enzovoort...
Dan waarderen ze het privilege wat beter.
maar goed, ik ben eigenlijk tegen te veel geregel.
Oja: mijn tropische Honda Click (PFI, 125cc, ik meen 11pk, automatic) was krachtig zat: bij stoplicht was ik meestal bij de 1e drie, en tot 70 bleven we iedereen voor...
Kwestie van niet te veel eten, goede electronica, en niet hoeven schakelen.
(en ook _snel_ je telefoon weer kunnen wegstoppen als het licht op groen sprong)
Topspeed was 110 op de teller (120 met head down), maar de wegen en het verkeer waren daar niet op berekend, dus dat kon je zelden rijden.
Kon downhill niet afremmen op de motor, dus bij 1e laaange afdaling (oh-shit-moment) hoopte ik maar dat de remmen niet warm zouden lopen.
Had soms wel een mooie backfire (KNAL!!, of twee) bij gas-terug na flinke full-power.
En een Lol dat ik had die maanden...
Memories van een toen 47jrge bromnozem.