motor rijexamen miskleunen

Stevie00009

MF'er
10 apr 2003
38
0
Gent (België)
Misschien ook een leuke topic voor het forum.

Hier alvast mijn bijdrage:

Ik wil starten met het allereerste maneuver op de examenpiste - trek mijn lesmoto van de staander (volgens mijn leraar de beste methode - doe ik dus ook niet meer...)- ik geef met mijn been een flinke zwaai om te gaan zitten - lap, been tegen moto, moto omver...
Het gezicht van de examinator en mijn leraar was kostelijk -mijn gezicht trouwens ook... :?
Ondanks kluts kwijt, toch nog geslaagd (vrouwelijke examinator...)
 
Gefeliciteerd, soms moet je gewoon jezelf blijven om het beste eruit te halen... :)
Had graag even een kijkje genomen bij jou komische act.


Verder, who cares. You did the job :}
 
Hmmmmm, heb je mazzel gehad. Heb wel eens gehoord dat iemand na afloop van haar examen de motor liet vallen (tegen instructeur was verteld dat diegene was geslaagd!) en toen alsnog gezakt was.
 
Oke,

Tijdens het weg rijden van het verkeerstlicht opschakelen naar zijn twee. In zijn twee rijden en willen doorschakelen naar zijn drie maar trap naar beneden. Motor maakte een klap en die hoorde ik normaal gesproken niet tijdens het opschakelen. Gelukkig realiseerde ik me wat er gebeurd was voordat ik koppeling losliet en kon gewoon twee versnellingen doorschakelen. Alles ging goed. :+

1ste keer geslaagd
 
Hmmmmm, heb je mazzel gehad. Heb wel eens gehoord dat iemand na afloop van haar examen de motor liet vallen (tegen instructeur was verteld dat diegene was geslaagd!) en toen alsnog gezakt was.

Ahum, tijdens de remproef op nat wegdek iets te hard op achterrem, dus een lichte slip, maar ging goed. Stond ik stil, laat ik van schrik en zenuwen alsnog de motor vallen... Ik krijg zelf een motor niet overeind, dus instructeur hem rechtop gezet... :o
mocht het van de examinator na een poosje nog eens doen en toen ging het goed.
Zei hij na het examen: 'ik zou je graag willen laten zakken voor het laten vallen van de motor, maar je reed zo'n gouden rit, dat ik je wel MOET laten slagen!'
Pfjoew!
 
Hier nog een komisch (nou ja) voorval gebeurd op weg naar 't examen:

Dag van 't examen - Voor de laatste rit stelt onze leraar ons nog eens op de proef door ons dwars door de stad te laten rijden. We rijden met z'n drieën achter elkaar naar 't examencentrum en de begeleider volgt met de wagen.
We komen aan een rond punt waarop een licht op rood springt - mijn 2 voorgangers er los door :] ze hadden zelfs niet in de gaten dat er een licht stond... de leraar een hartstilstand nabij... :X Gelukkig ook voor de andere 2 een eerste zit!
 
Mijn bijdrage:

Moest van de examinator net zo rijden alsof ik het bewijsje al had en niet op hem moest letten, "Ik ben er niet", zei ie... Is goed, zei ik :]

Dat heeft ie geweten, moest invoegen op een autoweg, gooide hem netjes en vlotjes in een gaatje. Hij niet..., na 10 minuten kreeg ik het sein, rij maar terug naar het startpunt. Hij was mij KWIJT..... :9

Daar gekomen en ffies gew8, kwam ie eraan. Prima, prima zo en ikkuh *D
 
Mijn bijdrage:

Moest van de examinator net zo rijden alsof ik het bewijsje al had en niet op hem moest letten, "Ik ben er niet", zei ie... Is goed, zei ik :]

Dat heeft ie geweten, moest invoegen op een autoweg, gooide hem netjes en vlotjes in een gaatje. Hij niet..., na 10 minuten kreeg ik het sein, rij maar terug naar het startpunt. Hij was mij KWIJT..... :9

Daar gekomen en ffies gew8, kwam ie eraan. Prima, prima zo en ikkuh *D

En was je toen geslaagd?? *D
 
Ahum, tijdens de remproef op nat wegdek iets te hard op achterrem, dus een lichte slip, maar ging goed. Stond ik stil, laat ik van schrik en zenuwen alsnog de motor vallen... Ik krijg zelf een motor niet overeind, dus instructeur hem rechtop gezet... :o
mocht het van de examinator na een poosje nog eens doen en toen ging het goed.
Zei hij na het examen: 'ik zou je graag willen laten zakken voor het laten vallen van de motor, maar je reed zo'n gouden rit, dat ik je wel MOET laten slagen!'
Pfjoew!

Je hebt daar een trucje voor om je motor weer overeind te krijgen.
Til hem op aan het handvat met twee handen dat op de grond ligt.
Zo heb je alle controle over de fiets en til je hem met een hefboomwerking van de grond af.
 
Zekerzzz, had toch precies gedaan wat ie zei :X :9


Zo ging het bij mij ook.
Snelweg op, zij achter me. Snelweg af, zij nog steeds achter me.
Maar ik durfde niet te remmen bij een oranje licht, hij zat zo dicht op me dat het zeker een ongeval zou zijn geworden. Hij stopte en ik reed verder met een k*t gevoel. Hoor in de intercom nog iets van aan de kant stoppen. Maarjah, kluts kwijt, waar stoppen? rijden, rijden, nog rijden... plekkie gevonden en 10 minuten wachten... terug naar het examenburo... geslaagd!!

Zelfs tijdens de bijzondere verrichtingen had de examinator en instructeur geen tijd om te kijken naar de remproef. Te druk om te ouwehoeren over de vakantie.
 
Je hebt daar een trucje voor om je motor weer overeind te krijgen.
Til hem op aan het handvat met twee handen dat op de grond ligt.
Zo heb je alle controle over de fiets en til je hem met een hefboomwerking van de grond af.

ow en men zei juist overal dat je met je rug naar je motor moet gaan staan en dan een hand onder de tank en een hand onder het zadel zeg maar en dan tillen....
Nog meer tips?
 
Mijn miskleun dan ook maar:

Tijdens mijn eerste examen gewoon door rood licht rijden voor
een voetgangers oversteekplaats. Zag het op het moment dat ik de voetganger een handje kon geven, doe ik anders nooit. Gezakt uiteraad &^%%^*$@$# Vloeken in die helm!!!

2e Examen met vlag en wimpel geslaagd.
 
Weet bijna niemand: tijdens eerste examen; keren op de weg, ging normaal prima, maar niet als je het van de zenuwen in de 2e versnelling probeert, hij viel dus in het bochtje, en ik kon 'm zelf niet meer overeind krijgen... |(
Als er een zwart gat in de aardbodem was verschenen was ik er in gesprongen...
Daarna dacht ik :IK MAG NIETS MEER FOUT DOEN!!!! Reed dus als een trut verder, VEEEEEEL te voorzichtig, gezakt dus ;(

Tweede examen ging goed, ware het niet dat m'n oortelefoontje kapot was, kreeg dus gewoon een route op, die ik moest gaan rijden (deden ze vroeger ook), nou daar werd ik een stuk minder zenuwachtig van, niet steeds dat gel*l in je oor, dus GESLAAGD!!! *D
 
Reed bij het 2e examen een perfecte rit, alles ging in 1x goed, tot op 5 min voor het CBR (Arnhem) ik stil stond voor een rood stoplicht voor naar linksaf en een rood stoplicht voor rechtdoor die boven elkaar hingen. Ik moest btw linksaf. Het stoplicht voor rechtdoor ging op groen, en ik gaf meteen gas, dacht dus dat linksaf ook groen had.

Kom op het CBR; tja, goeie rit, maar dat rooie stoplicht he... Ik wist echt van niks. Toch geslaagd dankzij een smeekbede van m´n instructeur *D
 
ik heb op mijn examen de slalom 2x behoorlijk verkloot,
de rest van de oefeningen ging goed dus toch geslaagd.....maar de rest van het examen wel zitten denken dat ik dus gezakt was
 
Mijn bijdrage:

Moest van de examinator net zo rijden alsof ik het bewijsje al had en niet op hem moest letten, "Ik ben er niet", zei ie... Is goed, zei ik :]

Dat heeft ie geweten, moest invoegen op een autoweg, gooide hem netjes en vlotjes in een gaatje. Hij niet..., na 10 minuten kreeg ik het sein, rij maar terug naar het startpunt. Hij was mij KWIJT..... :9

Daar gekomen en ffies gew8, kwam ie eraan. Prima, prima zo en ikkuh *D

Tja zoiets was het bij mij ook, was wel lache ja :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan