Nog grotere sproeiers.
Je hebt een teveel aan zuurstof, vandaar het gejank in toeren.
(oftewel een tekort aan benzine doordat er minder vacuumwerking is in de carb door dat prutsfilter)
Waarschijnlijk zijn de hoofdsproeiers vervangen en niet de stationairsproeiers.
Ik denk dat er iets niet goed is gemonteerd, te beginnen met de gaskabel zoals al eerder werd aangegeven.
En die meuk er af en weer origineel maken is inderdaad de beste oplossing.
Ik heb bij mijn Suzuki gsx 500 e (oldtimer) de carburateur uit elkaar gehaald om er grotere sproeiers op te zetten. Dit ivm open luchtfilters. Nu schiet alleen de motor stationair helemaal hoog in de toeren. Ik heb al verschillende afstellingen geprobeerd: stationair schroef helemaal open en luchtschroef op de carb steeds een stukje meer open. Dit verhelpt het probleem allemaal niet. De sproeiers zijn 10% groter dan origineel. Iemand een idee?
Alvast bedankt!
Ik ben zeker geen expert op carburateur gebied maar ik vraag me af hoe de hoofdsproeiers invloed kunnen hebben op het stationair toerental. Ten eerste hebben de hoofdsproeiers een verwaarloosbare invloed op de stationair loop en als ze al invloed zouden hebben dat zou hij juist zakken in toeren doordat hij teveel benzine zou krijgen. Volgens mij zuigt hij nu ergens valse lucht of je gaskabels trekken aan je gaskleppen.
Ik ben zeker geen expert op carburateur gebied maar ik vraag me af hoe de hoofdsproeiers invloed kunnen hebben op het stationair toerental. Ten eerste hebben de hoofdsproeiers een verwaarloosbare invloed op de stationair loop en als ze al invloed zouden hebben dat zou hij juist zakken in toeren doordat hij teveel benzine zou krijgen. Volgens mij zuigt hij nu ergens valse lucht of je gaskabels trekken aan je gaskleppen.
Ik ben zeker geen expert op carburateur gebied maar ik vraag me af hoe de hoofdsproeiers invloed kunnen hebben op het stationair toerental. Ten eerste hebben de hoofdsproeiers een verwaarloosbare invloed op de stationair loop
Terugzetten naar origineel en lekker rijden.
(maar hoe kan een soes 500 nu een oldtimer zijn?)
zijn het constant vacuum carburateurs? Dan heb je het vacuum verschil tussen voor en na de gasschuif veranderd. Dat ga je niet goed krijgen met andere sproeiers.
(maar hoe kan een soes 500 nu een oldtimer zijn?)
Vanaf wanneer is een motor een oldtimer?
zijn het constant vacuum carburateurs? Dan heb je het vacuum verschil tussen voor en na de gasschuif veranderd. Dat ga je niet goed krijgen met andere sproeiers.
zijn het constant vacuum carburateurs? Dan heb je het vacuum verschil tussen voor en na de gasschuif veranderd. Dat ga je niet goed krijgen met andere sproeiers.