Motor slaat niet aan

Cpt. Screwboot

MF veteraan
28 jan 2006
3.016
2
Spijkenisse
Hey mensen,

Ik heb (weer) een probleem met mijn motor, een Fireblade uit 2002.

Probleem is het volgende, ik wilde zaterdag wegrijden, maar hij startte dus niet. Hij sloeg niet aan. Ik heb een automatische shoke, dus daar kan ik weinig aan doen, en zo koud was het ook niet die nacht. je hoort hem ook echt proberen (dus geen tiktik van de accu oid) maar hij slaat dus niet aan. Ik dacht, geen benzine (vuiltje, ervoor lang in zijn reserve gereden, maar daarna wel de hele tank weer volgegooid), dus even gewacht en geschud met de tank, en na 5 minuten wachten deed hij het ineens wel.
Volgende dag, zelfde gezeik. startte s'ochtens weer niet... aangerend vanaf een dijkje, en meneer sloeg in 1x aan.

Ik heb ooit problemen gehad met mijn startmotor, maar dan hoorde je hem niet eens proberen aan te slaan, dan deed hij gewoon 0,0. De anwb zei toen dat het aan de lagers van de startmotor lag, kan dit hetzelfde probleem zijn?

PS. accu is vol en goed, dynamo is recent vervangen en ook de SR. Doormeten geeft geen probleem aan bij die punten in ieder geval.
 
Laatst bewerkt:
dus het probleem zit hem niet in de brandstof, eq brandstofpomp. aangezien hij wel start als je m aanduwt.

Denk dat het toch met een te lage spanning te maken heeft gehad omdat je het nu niet meer hebt en dan waarschijnlijk je accu weer opgeladen is tijdens het rijden.
 
dus het probleem zit hem niet in de brandstof, eq brandstofpomp. aangezien hij wel start als je m aanduwt.

Denk dat het toch met een te lage spanning te maken heeft gehad omdat je het nu niet meer hebt en dan waarschijnlijk je accu weer opgeladen is tijdens het rijden.

Ja, maar zaterdagochtend startte hij dus niet, sloeg uiteindelijk aan na eerst 10x proberen, paar minuten wachten, nog een keer proberen. (die keer sloeg ie meteen aan) , daarna 100km gereden, uitgezet, volgende ochtend, zelfde probleem, maar dit keer aanduwen.
 
ik zou het startrelais eens controleren.
zodra de startmotor niet wil draaien, moet je het relais eens kortsluiten.
draait de startmotor dan wel, is de startmotor goed.
draait hij dan nog niet, is de startmotor stuk/versleten.
ook kun je even checken of alle schakelaars zoals zijstandaard en koppelingschakelaar wel goed werken.
 
ik zou het startrelais eens controleren.
zodra de startmotor niet wil draaien, moet je het relais eens kortsluiten.
draait de startmotor dan wel, is de startmotor goed.
draait hij dan nog niet, is de startmotor stuk/versleten.
ook kun je even checken of alle schakelaars zoals zijstandaard en koppelingschakelaar wel goed werken.

Waar zit de startrelais ongeveer?
 
Zat net nog eens te denken hè, misschien inderdaad de schakelaar van je jiffy? Of moet hij dan ook niet starten ter beveiliging als je hem aanduwt? Ik heb namelijk ook een keer op mijn Cat 3x achter elkaar op de snelweg gehad dat de ontsteking heel even uitviel, dus motor totaal dood voor 1 seconde, daarna deed 'ie het vrolijk weer.

Toen thuis de jiffy schakelaar (beveiliging) ingespoten met WD40 en nooit meer gehad ;)
 
Hoi , Ik heb een Yamaha FZR 400 uit 1996.
Ik heb hem deze zomer gekocht maar alleen maar ellende.
Stotterde als een gek en liep niet stationair.
Carburateurs schoongemaakt(zat water in)bougies vervangen,nu wilt hij helaas niet starten.
1 x pakte die en 2 uur later niet meer.
Heeft iemand een idee.
 
Hoi , Ik heb een Yamaha FZR 400 uit 1996.
Ik heb hem deze zomer gekocht maar alleen maar ellende.
Stotterde als een gek en liep niet stationair.
Carburateurs schoongemaakt(zat water in)bougies vervangen,nu wilt hij helaas niet starten.
1 x pakte die en 2 uur later niet meer.
Heeft iemand een idee.

Misschien helpt een eigen topic starten...
 
Je hoort hem idd wel, geen rare bijgeluiden, daarom snap ik er helemaal niks van.

Ik heb een keer zoiets gehad,
Starmotor gaat wel rond>> hoog gillend geluid.
Maar het blok gaat niet mee.

Ergens blijft een vrijloop hangen of te veel speling op een lager van de startmotor
(anwb man)

De remedie: in de versnelling zetten, beetje vooruit door de compressie drukken.
Koppeling in en vroemmm...

Het wordt dan wel tijd voor vervanging natuurlijk
:+
 
Motor startte vrijdag weer niet op de electrische start, toen aangerend en liep toen weer. Startte daarna ook gewoon weer met de startknop. Daarna 100km gereden, motor uitgezet. Komen we 2 uur later terug bij de motor, willen we hem starten. WEER dood.

Ook niet meer aan te rennen, ANWB erbij gehaald en konden ook niets vinden. Echt een heel vaag probleem dus. Toen maar de motor met de bergingsauto naar huis gereden. CBremy gaat als eerst kijken of de bougiedop vonkt, dat is even de vraag, aangezien je de brandstofpomp hoort en tevens benzine ruikt.

Iemand nog heldere ideeën? Kan je een 954RR SC50 laten uitlezen op storingen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan