Motor sloeg af op de snelweg!

Robert 67

Rookie
6 nov 2022
14
4
Beste Motor-forum

Ik reed afgelopen zaterdag op de snelweg met mijn Vespa Gts 300 en kwam in een file terecht maar reedt zigzaggend door.
Op gegeven moment sloeg de koeling aan en die stopte na een paar minuten maar de motor hield er ook mee op.
Aan de kant en geprobeerd te starten maar geen resultaat.
Ik hoorde de injectie ook niet tijdens het omdraaien van het contactslot.
Tijdje laten staan en de Tankdop open gedraaid en alsof deze vacuüm getrokken was.
Na ongeveer 30 min weer gestart en de motor sloeg weer aan en snel naar huis gereden.
Daar nog geluisterd of de injectie geluid maakte tijdens het op contact zetten maar nu hoorde ik hem wel.
Weet iemand wat dit probleem kan zijn want wil natuurlijk niet stil komen te staan en zeker niet op de snelweg.
Mvg Robert
 
Volgens mij heeft injectie dat probleem niet, ik zou het eerder op een verstopte tank ontluchting houden, of een defect injectie relais oid
Vapour-lock kan wel degelijk op injectie maar alleen onder uitzonderlijke omstandigheden. De 40-50 PSI (+/-3 bar) maakt het veel moeilijker en in tegenstelling tot carburateurs heeft injectie vaak ook een retourleiding waar een "teveel" aan brandstof weer door terug kan stromen.

Maar ik schaar mij in het kamp "tankbeluchting".
 
Denk een elektrisch probleem. Het is wel heel toevallig dat als de ventilator aanslaat, de motor afslaat.
Als de tankbeluchting niet goed werkt zou je na het openen van de tankdop weer gelijk moeten kunnen starten.
 
Denk een elektrisch probleem. Het is wel heel toevallig dat als de ventilator aanslaat, de motor afslaat.
Als de tankbeluchting niet goed werkt zou je na het openen van de tankdop weer gelijk moeten kunnen starten.
Dat klopt natuurlijk maar TS schrijft niet dat ie dit daarna metteen geprobeerd heeft.
Na ongeveer 30 min weer gestart en de motor sloeg weer aan en snel naar huis gereden.

Dus dat had ook met 1 minuut gekunt.
 
Mijn auto trekt ook vacuüm, maar kan een tank wel leegrijden.
Ik heb het idee dat vacuüm bij E10 tanksystemen misschien wel ontwerptechnisch goed is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan