dus de motor is rijdend weg gezet, en 3 weken later is er zoveel water en troep in de benzine gekomen, en al stilstaand is dat tot in de vlotterkamers gekomen dat hij zelfs niet meer start ?Dat ja, want ik gok op water of troep in de benzine.
Hi allemaal !
Fijn zo'n forum!
Ik heb een Honda 600 en heb dit jaar al een aantal keer gereden. Eind februari heb ik nog met de motor gereden en de accu was wat zwakjes. Na mijn rit aan de druppellader gehangen en eergisteren er vanaf gehaald voor een ritje. Helaas bleef het bij de gedachte want de motor startte niet terwijl de accu vol was. Nieuwe accu gehaald en 24 uur laten opladen.
Vandaag doet die het helaas nog steeds niet. De startmotor hoor je echter de motor pakt het niet.
Accu is nieuw en is goed. Ook gemeten voor de zekerheid.
Er zit benzine in de tank.
Benzineschakelaar staat op ON
Kan iemand mij misschien vertellen waar het aan kan liggen. ?
Super bedankt!
Ps sinds januari mijn rijbewijs en al een aantal ritten gemaakt :-)
Kan maar zo! Getankt terwijl het regende of geregend heeft, of na de rit gewassen dan wel afgespoeld met de tuinslang, draingaatje van de ruimte rondom het tankgat verstopt.. Of er zat al wat vocht in de benzine, en die heeft zich nu opgehoopt onderin de vlotterkamer (of is het injectie??) Je wéét het niet, want de info is zo mager dat je alle kanten op kunt en ook kunt gaan zoeken.dus de motor is rijdend weg gezet, en 3 weken later is er zoveel water en troep in de benzine gekomen, en al stilstaand is dat tot in de vlotterkamers gekomen dat hij zelfs niet meer start ?
tja , in een maand tijd zoveel water in de benzine dat de motor niet meer wil starten ??Dat ja, want ik gok op water of troep in de benzine.
blijkbaar is het zo iets simpeltja , in een maand tijd zoveel water in de benzine dat de motor niet meer wil starten ??
stinkt de uitlaat naar benzine (na een poging van starten)
als accu vol is, de bougies vonken, check dan je carb/inspuiting/shoke... welke 600cc honda is het precies ( en jaar).
(spuitbus starthulp/quickstart in de lucht-inlaat, kan soms ook handig zijn voor diagnose stelling)
Je hebt de motor pas begrijp ik / nog weinig op gereden...
Heb je het luchtfilter überhaupt er even uitgehaald en bekeken..(niet vol met vuil of een vogelnest erin ;-)
+.. als je de bougie controleert op vonken( tip van vampiremax). Kijk en laat ons even weten of hij grijs of zwart is, of hij nat of droog is
Zo op het eerste gezicht zie ik een Hornet 600 uit 2004 tot 2006 op het filmpje. Dat zou dus een carburateur fietsje zijn.Die honda van jou, het is dus een 600, welk model is dat en van welk bouwjaar?
Is net wat makkelijker om uit te zoeken waar het hele ding uit bestaat. Carburateur of injectie bijvoorbeeld.
Ikblijkbaar is het zo iets simpel
nou , van water in de tank geloof ik geen reet :-)blijkbaar is het zo iets simpel
Met een druppellader en een meter...heb ook een nieuwe accu gebruiktHoe heb je gemeten?
Hmmm ik ga dit ook proberen! Ik wil jullie uiteraard het antwoord gevenIkdenk dat we het nooit zullen wetenhoop dat we het ooit gaan horen.
edited: Maar blijf bij het vermoeden van vocht of troep in de benzine
Op je eerste filmpje was er nog een klein beetje ontbranding de eerste 2 sec, nu helemaal niks meer..Lijkt net alsof er iets meer gebeurd tov een paar dagen terug.
Dat is niet duidelijk genoeg,Met een druppellader en een meter...heb ook een nieuwe accu gebruikt
Accu is weer leeg.Ik heb zojuist nog een video gemaakt waar het misschien weer iets duidelijker wordt. Is toch al anders dan de vorige video ! Lijkt net alsof er iets meer gebeurd tov een paar dagen terug. En er brandt nu een oranje lampje. Misschien omdat ik het vaker heb geprobeerd
Bekijk bijlage 1860238
Ja, precies. Leeggestart. Maar de accu is het probleem niet.Accu is weer leeg.
Ik vermoed nog steeds verzopen en of doorgeslagen bougies.Ja, precies. Leeggestart. Maar de accu is het probleem niet.
nou , ik heb dit nog nooit zo gehoord op deze manier , en heb toch aardig wat motoren gehad , misschien klinkt het we erger door het filmpjeNee dat is niet vreemd.
Hij klinkt zo omdat de cilinders door de compressieslag worden gedouwd en er geen ontsteking plaats vind!