motor stil

mr. P

Rookie
2 feb 2004
20
0
Barendrecht
Effe een vraagje van een leek. Ik was net aan het motorrijden en ineens viel de motor stil. Het was net of hij in zijn vrij viel. Ik reed in de derde versnelling met circa 130 (op de van brienenoord brug voor de mensen die het willen weten) Toen ik snel naar de meest rechte baan was gestuurd en terugschakelde naar zijn eerste versnelling kon ik weer gewoon gas geven en rijden. (ik hoefde de motor niet te starten want deze liep nog gewoon) Ik heb er daarna geen last van gehad. Ik heb nog ongeveer tien minuten gereden. Met een gangetje van honderd en ik had geen enkel probleem meer. Nog even doorgetrokken naar de honderdvijftig maar ook toen bleef hij het gewoon doen. Toen de motor stil was gevallen hoorde ik wel een ratelend geluid. Net of de standaard over de grond ging (wat overigens niet het geval was). Heeft er iemand ook maar enig idee wat dit geweest zou kunnen zijn? Bijna vergeten: ik rij een suzuki GSX-R 750 bouwjaar 2001.

Iemand :? Wellicht iets van een vuiltje in de brandstofpomp of praat ik nou echt onzin??
 
Nog één keer een reactie van mijn kant en dan ga ik maar eens voor de tv hangen. Wat ik dus niet begrijp is het volgende:

Als ik tussen twee versnellingen schakel en ik geef gas dan zou volgens mij de toerenteller moeten uitslaan naar de dertieduizend toeren in plaats van dood rond het nulpunt te hangen. Dus volgens mij zat ik niet tussen twee versnellingen. Tenminste als ik mijn logische redenatie een beetje kan volgen. Het lijkt mij eerder dat er door de brandstofpomp geen bezine wordt gepomt en dat deze later (lees na het schakelen) weer aan is geslagen. Bijvoorbeeld door een vuiltje of iets dergelijks. Maar nogmaals ik heb er de ballen verstand ook niet van..... :X
 
Nog één keer een reactie van mijn kant en dan ga ik maar eens voor de tv hangen. Wat ik dus niet begrijp is het volgende:

Als ik tussen twee versnellingen schakel en ik geef gas dan zou volgens mij de toerenteller moeten uitslaan naar de dertieduizend toeren in plaats van dood rond het nulpunt te hangen. Dus volgens mij zat ik niet tussen twee versnellingen. Tenminste als ik mijn logische redenatie een beetje kan volgen. Het lijkt mij eerder dat er door de brandstofpomp geen bezine wordt gepomt en dat deze later (lees na het schakelen) weer aan is geslagen. Bijvoorbeeld door een vuiltje of iets dergelijks. Maar nogmaals ik heb er de ballen verstand ook niet van..... :X

Volgens mij heb je zelf één van de meest zinvolle oplossingen aangedragen.
Het was ons allen niet duidelijk wat je exact bedoelde met stil(dood)vallen enzo.

Ja had dus in ene keer geen power; als 'ie met gas erop uit de versnelling schiet krijg je een toerental van heb-ik-jou-daar.
Mag ik vragen hoe lang je moment van "machteloosheid" geduurt heeft?
 
Volgens mij heb je zelf één van de meest zinvolle oplossingen aangedragen.
Het was ons allen niet duidelijk wat je exact bedoelde met stil(dood)vallen enzo.

Ja had dus in ene keer geen power; als 'ie met gas erop uit de versnelling schiet krijg je een toerental van heb-ik-jou-daar.
Mag ik vragen hoe lang je moment van "machteloosheid" geduurt heeft?

Machteloosheid duurde van de linker baan naar de rechter baan. (driebaansweg) dus pak m beet 20 seconden. (eerst nog een aantal auto's voorbij laten gaan.
 
Gewoon wat harder in die versnelling duwen dat schakeldingetje :)
Halfbakken er met een teentje tegenaan aaien is natturlijk wel lekker, maar daar kom je soms in dit soort extra vrije versnellingen.
Ik heb het ook wel eens, maar meer omdat ik alles eventje te snel wil doen.
 
Volgens mij kan het niet aan de versnelling hebben gelegen omdat hij dan wel was gaan loeien als hij in zijn vrij was gevallen en ik geef vol gas. O-)


klopt als een bus. brandde het olielampje na een aantal seconden?
het kan idd zijn dat je motor is uitgevallen, maar jij zou het moeten weten door dat olielampje, en doordat je motor op een bepaald moment weer moet zijn aangesprongen. daarvoor moet je bewust de koppeling loslaten, en ook een schok voelen door het aanslaan.
Ook kan dat het rammelen verklaren, echter niet als hij rammelde terwijl jij de koppeling ingeknepen had. dan zou hij juist heel stil moeten zijn.
en als jij de koppeling niet ingeknepen had, zou je binnen 5 seconden stil hebben gestaan.

als dat zo is, dan is er iets anders aan de hand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan