Investig8or
MF veteraan
Ik zal weer niet eens wat hebben
Mijn zxr400 is voor een grote beurt geweest bij motoport uithoorn.
Nadat ik €573 euro had afgetikt , inclusief accu, was hij weer klaar om te gaan.
Ik merkte al snel het volgende :
Er was tikken te horen , vooral zo rond de 4000 rpm.Ik dacht zelf aan de nokkenaskettingspanner.
En het viel me op dat de motor de neiging had in te houden.
Doortrekken tot 14000rpm , dan ff gas los , om het er bij 12000 rpm er weer op te zetten resulteerde in een soort "ff wachten" beweging.Alsof ie ff niet wilde.
Ik ben er natuurlijk mee teruggegaan naar de dealer , om het te laten ontroleren.Er heeft dan ook een monteur op gereden.
Zijn mededeling was dan ook : "dat tikken is je nokkenaskettingspanner , die stelt automatisch , dus das niet erg.Dat inhouden heb ik niet gemerkt" .
Gisteren echter , toen ik van amstelveen naar delft reed , viel het me op dat met 140 kph er nagenoeg geen fut was.Ik moet er wel bijzeggen dat er een sterke tegenwind was , echter was de versnelling bij volgas wel erg weinig.
Daarbij het volgende : mijn motor heeft de neiging tot "vlammen uit de pijp" bij gas los vanaf hoge toeren.Dat vind ik zelfs erg leuk klinken en eruit zien , maar ik had nu ook het idee dat bij vol optrekken er ook een backfire te horen was :S.Dit heb ik een keer op de dyno gezien bij een andere motor , wiens eigenaar het advies kreeg om hem te laten afstellen.
Wat nu?
Er zit een laser demper op , en sproeiermaat 95.Tot voor de beurt nooit last gehad...
Moet dit afgesteld worden door de dealer ? Of is het logisch dat ie veel lucht krijgt door het nieuwe filter en is er een dynokit noodzakelijk?
En moet ik me nou zorgen maken om het tikken?
Sjonge , heel verhaal , maar ik ben toch bezorgd .
500 euro en dan dit ....
Of valt het mee
Mijn zxr400 is voor een grote beurt geweest bij motoport uithoorn.
Nadat ik €573 euro had afgetikt , inclusief accu, was hij weer klaar om te gaan.
Ik merkte al snel het volgende :
Er was tikken te horen , vooral zo rond de 4000 rpm.Ik dacht zelf aan de nokkenaskettingspanner.
En het viel me op dat de motor de neiging had in te houden.
Doortrekken tot 14000rpm , dan ff gas los , om het er bij 12000 rpm er weer op te zetten resulteerde in een soort "ff wachten" beweging.Alsof ie ff niet wilde.
Ik ben er natuurlijk mee teruggegaan naar de dealer , om het te laten ontroleren.Er heeft dan ook een monteur op gereden.
Zijn mededeling was dan ook : "dat tikken is je nokkenaskettingspanner , die stelt automatisch , dus das niet erg.Dat inhouden heb ik niet gemerkt" .
Gisteren echter , toen ik van amstelveen naar delft reed , viel het me op dat met 140 kph er nagenoeg geen fut was.Ik moet er wel bijzeggen dat er een sterke tegenwind was , echter was de versnelling bij volgas wel erg weinig.
Daarbij het volgende : mijn motor heeft de neiging tot "vlammen uit de pijp" bij gas los vanaf hoge toeren.Dat vind ik zelfs erg leuk klinken en eruit zien , maar ik had nu ook het idee dat bij vol optrekken er ook een backfire te horen was :S.Dit heb ik een keer op de dyno gezien bij een andere motor , wiens eigenaar het advies kreeg om hem te laten afstellen.
Wat nu?
Er zit een laser demper op , en sproeiermaat 95.Tot voor de beurt nooit last gehad...
Moet dit afgesteld worden door de dealer ? Of is het logisch dat ie veel lucht krijgt door het nieuwe filter en is er een dynokit noodzakelijk?
En moet ik me nou zorgen maken om het tikken?
Sjonge , heel verhaal , maar ik ben toch bezorgd .
500 euro en dan dit ....
Of valt het mee