Ik zie wel eens op de snelweg van die toermotoren waar men dan scheef op zit en de motor dus constant scheef rijdt.
Zou me niets verbazen dat je banden hierdoor ook scheef slijten en het lijkt alsof je motor naar een kant trekt.
Dit wordt met opzet gedaan om te voorkomen dat je een plat stuk in het midden krijgt.
Hoi,
Waar zou het frame krom van kunnen zijn. Is er ooit schade mee gereden?
Ja, vanaf de buitenkant geen ernstige schade, maar dat zegt nog niets.
Wegdek loopt meestal schuin naar rechts maar liep het wegdek niet schuin af naar links waar je hebt getest?
Ik heb ik dit op verschillende wegen geprobeerd en het resultaat blijft gelijk.
Hoe is de slijtage van de voorband?
Sinds 800km nieuw, dus van die loopt nog mooi rond.
Span eens een touwtje van achterband naar via je voorband en weer terug naar je achterband met je stuur recht. Staan je wielen nu recht achter elkaar?
Ga ik vanavond gelijk even testen.
Is je balhoofdlager versleten?
Hoe kan ik dit zien?
Als je bang bent voor een krom frame => even bij een garage langs gaan en laten checken.
Mijn ZRX had er ook last van. Nieuwe banden hebben het 'probleem' opgelost. Kan nu rustig m'n handen van het stuur halen en 't ding gaat gewoon rechtdoor.
Kan zijn dat je achterwiel er net niet recht in zit. Ik had dit ook na mijn recente bandenwissel.Ik wil zelf eerst nog proberen wat dingen uit te sluiten. Zitten namelijk voor en achter net nieuwe banden op en het probleem is er nog.
Gooi bij het controleren of het frame recht is, een emmer water op de grond. Als je het stuur recht houdt en er doorheen gaat, moet er één streep zichtbaar zijn. Als er twee uitkomen is het frame dus verbogen
Bron
Gooi bij het controleren of het frame recht is, een emmer water op de grond. Als je het stuur recht houdt en er doorheen gaat, moet er één streep zichtbaar zijn. Als er twee uitkomen is het frame dus verbogen
Als je er met rijden geen last van hebt is het toch prima?
Pas als je het dorp niet meer uit kunt en alleen maar rondjes rijdt door de zelfde straten dan zal ik mij zorgen gaan maken
Onderste kroonplaatbouten losmaken, vork een paar keer inveren, en de bouten weer vastzetten. Dan zou het weg moeten zijn als ze alleen maar getordeerd zijn.Heel stom, maar is de voorvork wel recht. De poten hoeven niet krom te zijn om de vork te torderen, zodat het stuur eniszins scheef staat. Dat heeft niet tot gevolg dat hij meteen maar naar links trekt maar het kan er wel aan toevoegen
Heb nog steeds niet kunnen lezen WAAROM de topic starter denkt dat er iets mis is met de motor ?Je weet dat je met je lichaamsgewicht je motor kan sturen? Misschien iets gaan verzitten, dan gaat hij weer rechtdoor.
Waarom zou er iets mis zijn met je motor? Meer aanwijzingen dat er iets niet in orde is ?
Heel stom, maar is de voorvork wel recht. De poten hoeven niet krom te zijn om de vork te torderen, zodat het stuur eniszins scheef staat. Dat heeft niet tot gevolg dat hij meteen maar naar links trekt maar het kan er wel aan toevoegen
Mijn zwager heeft een soortgelijk probleem, 2e hands wiel gekocht met een kromme vooras, andere as erin en opgelost.
Meen je dat nou??? dat is toch veel te grof, het gaat om mm's.Contactslot, tankdop, achterlicht moeten in lijn staan met het hart van de achterband.
Da's knap,hoor je niet veel
Goedemorgen MF-ers,
Ik wil toch even mijn zorgen met jullie delen. Mijn motor trekt wanneer ik mijn handen los laat naar links toe. Met het rijden zelf merk ik hier helemaal niks van. Ik hoop niet dat ik denk dat het is een krom frame? Hoe is dit te zien of te merken?