Motor verzekeren voor een half jaar?

eugene

MF veteraan
11 feb 2003
3.630
0
kortrijk, belgium
Vroeg me af of er mensen zijn in Belgie die hun motor verzekeren voor een half jaar
Is dit mogelijk?, want mn verzekeraar zegt van niet omdat ales gekoppeld is aan de verzekering van de auto.......
maar 580€ vind ik er wel wa over, en ik rij met de mille toch zeer weinig in herfst en winter dusss....
 
Ik heb een tijd geleden gehoord dat het met de medewerking van je verzekeringsagent wel zou kunnen. Je geeft dan je nummerplaat en groene kaart in bewaring bij je agent, en die schorst de verzekering voor een maand of 4-5 wegens het verdwijnen van het risico. Als je weer wilt rijden ga je je plaat gaan ophalen en loopt je verzekering verder.
Hoe legaal dit is en of er veel agenten zijn die dit willen doen weet ik niet, maar dat kan je makkelijk eens navragen bij een paar verzekeringsagenten :)
 
Ik heb een tijd geleden gehoord dat het met de medewerking van je verzekeringsagent wel zou kunnen. Je geeft dan je nummerplaat en groene kaart in bewaring bij je agent, en die schorst de verzekering voor een maand of 4-5 wegens het verdwijnen van het risico. Als je weer wilt rijden ga je je plaat gaan ophalen en loopt je verzekering verder.
Hoe legaal dit is en of er veel agenten zijn die dit willen doen weet ik niet, maar dat kan je makkelijk eens navragen bij een paar verzekeringsagenten :)

Lijkt me zeer strange
Je moet toch gewoon kunnen verzekere voor een half jaar?
Of misschien al vanaf drie maand?
Of heb ik het toch mis
 
Lijkt me zeer strange
Je moet toch gewoon kunnen verzekere voor een half jaar?
Of misschien al vanaf drie maand?
Of heb ik het toch mis
Ik heb het even gevraagd aan mijn ma (werkt bij AXA), en hetgeen ik daarnet zei wordt daar normaal niet meer gedaan. Je moest de nummerplaat niet ingeven trouwens, je kreeg gewoon een groene kaart geldig van april tot oktober, dat andere moet ergens een kortsluiting in mijn hersenen geweest zijn :P .
Volgens mijn ma is je verzekering overigens vrij duur als die 580€ al in combinatie is met een auto.
Het basistarief voor BA voor een 1000 cc zou (uit haar hoofd) ongeveer 750 € zijn, met 50-65% korting bij combinatie met een auto. Dus tenzij je autoverzekering extreem goedkoop is zou je eens kunnen gaan rondshoppen naar een andere maatschappij.
 
Laatst bewerkt:
mooiweerrijdersverzekering :+

het schijnt bij een? verzekeringsagent/maatschappij te kunnen!!!
ikzelf ben blij dat het vrijwel uitgebannen wordt....
om hufterigheid tegen te gaan( dat is dus onverzekerd de weg op... :( ..), is de rdw zeer allert dmv controles ...

ben jij te laat met verzekeren...2 dagen / week / maand...maak niet uit....je hangt......transactie: 220 euro minimaal.

probeer een goedkope verzekering te vinden....ze zijn er echt.
bijv.:vanmaarseveenassurantien in dwingeloo..
absoluut niet bij grotere bedrijven...dat kost je een vermogen....
je kunt naast goedkopere WA ook kiezen voor all-risk als je bike vrij nieuw is en dan automatisch per maand de premie betalen....keuze genoeg...ff zoeken...en vragen...

8-)
 
maar dat is et dus
ik heb altijd veel gehad bij mn verzekeraar
maar ik betaal 600€ voor mn auto, die staat dan nog op m moeders naam, ik ben tweede bestuurder
de motor kost 580€ en ik rij er ongeveer maar een half jaar mee, meestal zondags en zo, want ik rij ook op circuit
ik vind dat gewoon heel veel geld, maar dur nie weg te gaan bij wie ik nu zit
effe goe nadenken...en eens zien wat andere verzekeringen me te bieden hebben zeker?
 
maar dat is et dus
ik heb altijd veel gehad bij mn verzekeraar
maar ik betaal 600€ voor mn auto, die staat dan nog op m moeders naam, ik ben tweede bestuurder
de motor kost 580€ en ik rij er ongeveer maar een half jaar mee, meestal zondags en zo, want ik rij ook op circuit
ik vind dat gewoon heel veel geld, maar dur nie weg te gaan bij wie ik nu zit
effe goe nadenken...en eens zien wat andere verzekeringen me te bieden hebben zeker?

ik zou inderdaad eens kijken bij andere verzekeringen, ik betaal(de) voor mijn auto 480 euro (ik hoofdbestuurder, verzekering op naam van ouders en auto ingeschreven op mijn naam) en voor moto zx9r iets van een 350 euro toen ik 20 was. ouders hebben ook wel verzekeringen daar waar ik ook een kleine korting van krijg

is bij DVV welke normaal ook de moto halfjaarlijks willen verzekeren indien het niet in combinatie is met auto, vraag me niet waarom, was hun antwoord toen ik het vroeg
 
ik zou inderdaad eens kijken bij andere verzekeringen, ik betaal(de) voor mijn auto 480 euro (ik hoofdbestuurder, verzekering op naam van ouders en auto ingeschreven op mijn naam) en voor moto zx9r iets van een 350 euro toen ik 20 was. ouders hebben ook wel verzekeringen daar waar ik ook een kleine korting van krijg

is bij DVV welke normaal ook de moto halfjaarlijks willen verzekeren indien het niet in combinatie is met auto, vraag me niet waarom, was hun antwoord toen ik het vroeg
amaj, das pakken goedkoper dan mij, maar hangt ook af welke auto ge rijdt e
zal eens informeren bij den dvv
 
Terug
Bovenaan Onderaan