tis een yamaha fzs 600 98 model, kwa olie denk ik echt wel veelste veel, denk dat ik met mijn hoofd bij mijn vorige motor zat honda cb250, dat zodra je de olie een beetje kon zien dan wist je het zit goed............ ik dnek dat ik een epic screw up heb gedaan...Hoeveel te veel olie?
Wat voor een motor?
Een beetje kon zien? Door het kijkglas? Na oliewissel? Or gewoon bijvullen? Motor recht? etc. etc.tis een yamaha fzs 600 98 model, kwa olie denk ik echt wel veelste veel, denk dat ik met mijn hoofd bij mijn vorige motor zat honda cb250, dat zodra je de olie een beetje kon zien dan wist je het zit goed............ ik dnek dat ik een epic screw up heb gedaan...
tis een yamaha fzs 600 98 model, kwa olie denk ik echt wel veelste veel, denk dat ik met mijn hoofd bij mijn vorige motor zat honda cb250, dat zodra je de olie een beetje kon zien dan wist je het zit goed............ ik dnek dat ik een epic screw up heb gedaan...
helaas goed tot die richting ja........ weet niet waar mijn hoofd was op dat moment, heb net de olie bijna helemaal geleegd pfff halve bak vol......... ga morgen nieuwe bougies halen, hoop op goeie zegen.Afgevuld tot het randje?
1 liter??hallo,
heb de nieuwe bougies der in der is weer leven, heb ook de olie bijgevult 1 liter flesje is gewoon, weet niet helemaal zeker maar volgens mij loopt die niet meer helemaal synchroon, tenminste de eerste keer dat ik hem starte, ik weet niet of die uit zichzelf kan terug vallen in synchronisatie, maar ik betwijfel dat, maar ik heb thuis wat momenteel 60k hier vandaan is heb ik een hbe ik een volledige manual van alle ins en outs voor de fzs 600, dan kan ik ook ff zoeken waar de carterontluchting is en heb ik ook veel meer gereedschap bij de hand
Mvg,
ikrobot
Denk dat zijn luchtfilter net zo nat is als zijn oliefilter.In ieder geval maar even goed peilen de volgende keer. Misschien valt het allemaal mee als je er niet te lang mee gereden hebt.
Ik weet niet waar je carterontluchting op aangesloten zit maar check dit ff. Waarschijnlijk luchtfilterbak
Zoals je al eerder schreef? Je negeert alle andere vragen m.b.t. hoe je de olie hebt bijgevuld. Glaasje vol op je zijstandaard is veel meer dan tot het F streepje op de middenbok. Glaasje "leeg" betekent ook helemaal niks, er kan nog steeds olie in je carter zitten.zoals ik al eerder schreef, had de olie geleegd glaasje blank, bijgevuld tot glaasje dicht, hij sputterert/stottert nu wel in de eerste vernselling zodra ik bij de 5 a 6 duizend toeren ben en dan slaat die uit.
Zit je ons nu allemaal in de maling te nemen?
Dit kan toch niet waar zijn.....