Motor zweeft naar links

Ziah

Stuk gaat ie
20 jan 2019
17
0
Hi mensen .

Ik heb een MT09 uit 2014. Ik heb deze motor al 6 maanden . Laatste tijden merk ik dat wanneer ik mijn handen loslaat de motor heel licht naar links zwenkt . Motor heeft geen schade historie . Het is niet te merken als je rijd . Als ik mijn gewicht wat naar recht zet dan gaat de motor perfect. Is er iemand die hier ervaring mee heeft gehad ?

Als iemand mijn vorken kan meten in of rondom amsterdam hoor ik het graag.
 
Haha

Ik heb het niet over 100 km plus oid waar de gyroscopische werking ongeveer alles rechtop houdt.
Dat is al vanaf minder dan 30 km/u, afhankelijk van o.a. de wielmaat.

Maar goed, als de motor van TS zweeft moet-ie meer spek eten, of minder gas geven. Als-ie bedoelt dat de motor naar links trekt (en de fiets verder schadevrij is), dan gok ik op een verkeerd gemonteerd achterwiel - dus even de uitlijning controleren (b.v. met een elastiek, even Googelen als onduidelijk wat dat betekent) - en anders zithouding of gewoon wegverkanting. Eigenlijk denk ik vooral dat laatste, omdat je dat op de openbare weg nu eenmaal zo’n beetje overal hebt.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben al eens uitgelachen maar toch zeg ik het nogmaals, het is namelijk een geval dat ik zelf ondervonden heb.
De symptomen lijken op die ik ervoer.

Laat je voorvork even goed controleren.

In mijn geval zat er een (flink)nivoverschil van de vorkolie links/rechts, je vermeld geen leksporen dus zal dat hier niet het geval zijn.
 
Laatst bewerkt:
Je lost de moeren van de onderste kroonplaat en zet het voorwiel tegen een muur en duwt de motor een paar keer goed in de veren (niet aan de rem komen) en draai je dan de losgemaakte moeren weer vast..
 
Je lost de moeren van de onderste kroonplaat en zet het voorwiel tegen een muur en duwt de motor een paar keer goed in de veren (niet aan de rem komen) en draai je dan de losgemaakte moeren weer vast..
En wat gebeurt er dan precies? Als de vorkpoten nog vast zitten in de bovenste kroonplaat, zal er toch niets van positie veranderen door de beschreven procedure? Of zie ik iets over het hoofd?
 
En wat gebeurt er dan precies? Als de vorkpoten nog vast zitten in de bovenste kroonplaat, zal er toch niets van positie veranderen door de beschreven procedure? Of zie ik iets over het hoofd?
Jawel dat 'zet'zich wel, zal ook misschien van de constructie afhangen (ik ben alleen maar met oude zooi bekend) maar bij twijfel misschien deze ook een klein beetje lossen.
 
Meer gewicht in linker pannier? (als die er op zitten)
Merk bij mijn motor dat ik altijd naar rechts ging... maar alle rotzooi zat ook in rechter pannier altijd...
Nu gelijkmatig verdeeld en ga gewoon weer recht vooruit.
 
Als je de prestaties werkelijk wilt verbeteren:
In Frankrijk kun je de MT09 standaard met die vering krijgen.

Eens een proefrit mee gedaan. Merkelijk beter maar voor mij persoonlijk overkill.
 
Terug
Bovenaan Onderaan